توسعه فعالیت های قرآنی با رسانه سینما
توسعه فعالیت های قرآنی با رسانه سینما
مشاور سینمایی معاون امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توسعه فعالیت های قرآنی را همراه با نظارت و با استفاده از رسانه سینما تعقیب می کنیم.
 
تاريخ : جمعه ۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۰
به گزارش هنرنیوز ، از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی حقیقی گفت: هدف از تشکیل شورای تولید در این معاونت تجلی بخشیدن به فرهنگ و معارف قرآنی با ترجمان هنرمندانه و در رسانه ای به نام سینماست.

وی اظهار امیدواری کرد تا با استفاده از تسهیلات شورای عالی انقلاب فرهنگی، آفرینشگران هنری را در عرصه فیلم و سینما مورد حمایت بیشتری قرار دهند تا گنجینه سینمای ایران در زمینه معارف قرآنی با مخاطبان خود ارتباط بیشتری برقرار کند.

حقیقی همچنین گفت: فراخوانی در این زمینه داده می شود تا آثار مناسبی را در چهارچوب اهداف شورای تولید دریافت کنیم و ضمن انتخاب بهترین آثار، کارهای مناسبی جلوی دوربین برده شود و فیلم سازان و ما بتوانیم این کارها را یا از طریق عرضه در تلویزیون و یا در سینما و قبل از نمایش اصلی و یا با عرضه آنها بر ابزارهایی همچون تلفن همراه، نیازهای تصویری مخاطبانمان را به نحو احسن تامین کنیم.

وی در ادامه گفت: هرچند شورای تولید معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تولید آثاری با محتوای کاملا قرآنی و همچنین آثاری غیرمستقیم به مفاهیم دینی را دنبال می کند ولی تلاش بیشتر ما به دنبال بیان غیرمستقیم مضامین و معارف قرآنی است.

وی اضافه کرد: محور اصلی فعالیت های این گروه با توجه به ترکیب اعضای آن، حوزه سینما و فعالیت های سینمایی است ولی اگر نمایش هایی قابلیت تبدیل به تله تئاتر را داشته باشند نیز ممکن است مورد حمایت قرار گیرند.

حقیقی همچنین گفت: اعضای شورای تولید با حکم حجت الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف هستند تا سیاست ها و راهبردهای آن را در زمینه توسعه فعالیت های قرآنی و با استفاده از رسانه و ابزار موثری چون سینما تعقیب کنند و بر این اساس بر اجرای این سیاست ها و راهبردها نظارتی عالی داشته باشند.

اوی افزود: این شورا و اعضای آن مستقیما به کار اجرایی نمی پردازند بلکه بیشتر بر امر تولیت و نظارت بر تولید و نگارش فیلم نامه و همچنین تولید فیلم کوتاه و بلند نظارت خواهند داشت.
کد خبر: 76883
Share/Save/Bookmark