«سایه‌های سپید» مستندنگاری شاعران و نویسندگان ایران
عکس‌های حمید فرامرزی در گالری ثالث
«سایه‌های سپید» مستندنگاری شاعران و نویسندگان ایران
نمایشگاه عکس حمیدرضا فرامرزی هنرمند عکاس و مستندساز روز جمعه 24 آذرماه در گالری ثالث گشایش می‌یابد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۴
به گزارش هنرنیوز؛ این نمایشگاه که «سایه‌های سپید» نام دارد و به مدت یک هفته در گالری ثالث برپا خواهد بود از مجموعۀ «ادبیات» حمیدرضا فرامرزی است. 

این هنرمند عکاس مجموعه‌های دیگری نیز در حوزه‌های هنری کار کرده که یکی دیگر از آن‌ها؛ «نقاشان» ایران نام دارد که شامل عکاسی از هنرمندان هنرهای تجسمی است. 

فرامرزی در گفتگو با آفتاب صبح می‌گوید: تعداد آثار در نمایشگاه «سایه‌های سپید»  100 اثر است که اختصاص به شاعران و نویسندگان ایران دارد. 

وی در مورد ملاک انتخاب افراد هم می‌گوید: من بیشتر نگاهم این بود که سراغ افرادی بروم که تاثراتی در حوزه ادبیات داشته‌اند؛ یا اینکه در فضای هنری تثبیت شده‌اند. در واقع مجموعه «ادبیات» مستندنگاری تصویری از شاعران و نویسندگان ایرانی است که در حرفۀ خود موثر و موفق بوده‌اند. البته این افراد ختم به همین 100 نفر نمی‌شوند و در برنامۀ آینده‌ام این را در نظر دارم که حدود 40 نفر دیگر به این مجموعه اضافه کنم. 

این هنرمند در مورد زمانی که صرف عکاسی این مجموعه کرده هم می‌گوید: من حدود 18 سال است که درگیر عکاسی این مجموعه هستم؛ اما تاکید می‌کنم که این 18 سال کارهای بسیار دیگری هم انجام داده‌ام؛ به هر حال معنای عرضم این است که اولین عکس‌هایی که برای این مجموعه گرفتم و ذهنم درگیر این موضوع شد تا امروز حدود 18 سال می‌گذرد.

 



حمیدرضا فرامرزی پیش از این در 7 نمایشگاه گروهی و 4 نمایشگاه فردی  آثار خود را به معرض دید عموم گذاشته است. 

لازم به ذکر است که از این هنرمند کتاب عکس «سایه‌های سپید» از سوی انتشارات نیکا با موضوع عکاسی از هنرمندان برجسته کشور در حوزه‌های مختلف در سال 1390 و «کلاغ‌ها عاشق نمی‌شوند» مجموعه عکس و شعر توسط نشر مشکی به تازگی منتشر شده است. 

همچنین مستند «درنگ آبی» درباره ابراهیم حقیقی و «پادشاه فصل‌ها» درباره اخوان ثالث از ساخته‌های مستند حمید فرامرزی است؛ وی همکنون مستند «مشکی اما سفید» درباره ساعد مشکی را در مرحله تولید دارد. فرامرزی تجربه‌هایی هم در عکاسی مطبوعات دارد.

نمایشگاه «سایه‌های سپید» از 24 آذرماه تا 29 آذر 96 در گالری ثالث خیابان کریمخان بین ایرانشهر و ماهشهر شماره 148 پذیرای علاقمندان خواهد بود. 
کد خبر: 95783
Share/Save/Bookmark