اجرای پرفورمنس آرت و مستند سازی برای مقابله با خیانت عاطفی / مسئولین و متخصصین چاره اندیشی کنند
درنشست «کمپین سوگ خیانت عاطفی» مطرح شد:
اجرای پرفورمنس آرت و مستند سازی برای مقابله با خیانت عاطفی / مسئولین و متخصصین چاره اندیشی کنند
طراح اجرای پرفورمنس آرت «سوگ خیانت عاطفی» معتقد است برای مقابله با پدیده عادی سازی خیانت عاطفی، به فکر تشکیل کمپینی در این مورد افتاده و از مردم خواست به این کمپین بپیوندند.
 
تاريخ : پنجشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۴
به گزارش خبرنگار هنرنیوز، در آخرین روز های کاری سال 94 ، نشست خبری «کمپین سوگ خیانت عاطفی» با حضور سارا گلستانی دانشجوی سال آخر کارشناسی ارشد مشاوره خانواده و مدرس مهارت های زندگی برگزار گردید تا وی که پیش از این دو بار با اجرای پرفورمنس آرت "سوگ خیانت عاطفی" با هدف هشدار به جامعه برای توجه به عادی شدن پدیده خیانت عاطفی پرداخته بود این بار با رسانه ای کردن این هشدار ، از تشکیل کمپین سوگ خیانت عاطفی خبر دهد.

وی دراین نشست گفت: من به خاطر فضای شغلی و تحصیلی که دارم بویژه در این سالهای آخر، با تکرار و عادی شدن پدیده خیانت عاطفی مواجهه شدم و خیلی ها خیانت عاطفی را که - برای سلامت روان بسیارآسیب زا هم می تواند باشد - بعنوان یک رفتار معمول در ارتباطات پذیرفته اند و انجام میدهند! و متاسفانه این نوع رفتارها متعلق به قشرخاصی از جامعه هم نیست.

این کارشناس مشاوره خانواده ادامه داد: واکنش جدی من نسبت به خیانت عاطفی تقریبا از یکماه قبل شکل گرفت و آن زمانی بود که من با یکی از دوستان متخصص در مورد خیانت عاطفی برخی از آدمها صحبت می کردیم و ایشان معتقد بود که خیلی از افراد این کار را انجام می دهند و معمولا هم ، کسی متوجه این رابطه نمی شود و نباید روی این کار حساس بود! و این نقطه شروعی بود برای اینکه من احساس خطر کنم و به این نتیجه برسم که متاسفانه خیانت عاطفی در حال عادی شدن است!



وی با اشاره به پرفورمنس هایی که اجرا کرده است یادآور شد: درحال حاضر ابزار کاری من در این زمینه، اجرای پرفورمنس آرت و مستند سازی است و سعی می کنم با قدرت این وظیفه را انجام دهم وتاکنون نیز دو بار به اجرای این پرفورمنس آرت پرداختم وتاکنون نیز دو بار به اجرای این پرفورمنس آرت پرداختم و به میان مردم رفتم و متوجه شدم که بسیاری از مردم با این درد آشنا هستند! اما از سوی دیگر، همه خوشحال بودند از اینکه یک نفر در این مورد جسارت به خرج داده واین درد را بیان می کند.

این مدرس مهارت های زندگی ادامه داد: بعد ازاجرای پرفورمنس ها، با توجه به اینکه بازخوردها در این مورد زیاد بود به این فکر افتادم «کمپین سوگ خیانت عاطفی» را راه اندازی کنم تا مسیری برای بسیج عمومی در این مورد گشوده شود.

سارا گلستانی خاطر نشان کرد: زمانی که متوجه شوم به اندازه کافی ، نظر همه مردم، متخصصین و مسئولین به این موضوع جلب شده و به فکر چاره جویی هستند، دیگر کار این کمپین تمام شده است.

وی اضافه کرد: معتقدم این کار بیشتراز چندین ماه نخواهد بود چون به اندازه کافی این درد توسط آدم ها تجربه شده و متاسفانه آمارهای طلاق نشان می دهد که خیلی از مردم درگیر این موضوع بودند.

به گفته سارا گلستانی، باید دست از پنهان کاری برداشت و کار اساسی برای درمان این آسیب اجتماعی انجام داد.



وی هدف از تشکیل کمپین سوگ خیانت عاطفی را اطلاع رسانی برای جامعه عنوان کرد و گفت : ازعموم مردم می خواهم دلایل و نظرهایشان را در مورد خیانت عاطفی در تلگرام و با نشانی sara Golestani art @ با ما در میان بگذارند چرا که من از این نقطه نظرها، گزارش تصویری تهیه خواهم می کنم و به موقع، اطلاع رسانی خواهم کرد. بنایراین کسانی که دغدغه این موضوع را دارند ما را در این زمینه یاری کنند.

این کارشناس مشاوره خانواده ؛ دلایل خیانت عاطفی را ، مسائل اقتصادی ، فرهنگی و فردی دانست و افزود: با توجه به اینکه جامعه ما در حال گذر از حالت سنتی به مدرن است لذا هیجاناتی در جامعه ایجاد شده و آدم ها شیوه تصمیم گیریهایشان متفاوت از قبل شده است و یکی از اتفاقاتی که در این مسیر رخ می دهد تغییر رفتار در روابط عاطفی است هر چند که من روی این موضوع هیچ ارزش گذاری نمی کنم. به عبارت دیگر، در جامعه امروز ما ، آدم ها به صورت شفاف عمل نمی کنند و در نتیجه سوء تفاهمات افزایش یافته و آدم ها یا احساس فریب خودگی می کنند یا همدیگر را فریب می دهند.

به گفته سارا گلستانی ، بهترین اتفاقی که این کمپین می تواند ایجاد کند این است که دست از انکار برداریم و به راهکار بیندیشیم.

وی با بیان اینکه طبق آمارهایی که از سوی رئیس انجمن مددکاری اعلام شده آمارهای خیانت عاطفی رو به افزایش است تصریح کرد: ممکن است خیلی ها با تشکیل این کمپین، واکنش های منفی داشته باشند اما من بر اساس احساس وظیفه ، کاری را که تصور می کنم درست بوده را انجام دادم و آماده تبعات آن هستم. ضمن اینکه من به عنوان یک شهروند این وظیفه را انجام دادم و بعد از آن ، این متخصصین و مسئولین هستند که باید تصمیم بگیرند آیا باید در این مورد کاری اساسی انجام بدهند یا خیر؟
کد خبر: 90300
Share/Save/Bookmark