محمود رضوی: در سریال پرده نشین نگاه شبهه افکنی نداشتیم
گزارش هنرنیوز از نشست خبری سریال «پرده نشین»؛ (۱)
محمود رضوی: در سریال پرده نشین نگاه شبهه افکنی نداشتیم
تهیه کننده سریال «پرده نشین» گفت: ما در این سریال نگاه شبهه افکنی نداشتیم و به همین خاطر هم در تولید آن حساسیتی وجود نداشت و تا الان هم واکنش‌های حساسیت زایی نسبت به این سریال به من گزارش نشده است.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۹
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون هنرنیوز نشست خبری سریال پرده نشین در حالی با حضور بهروز شعیبی (کارگردان)، محمود رضوی (تهیه کننده)، تراب‌نژاد (نویسنده)، مهران رجبی، هومن برق نورد، ویشکا آسایش، محسن کیانی، رضا مولایی، بهرامی، سارا رسول‌زاده در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد که فرهاد آئیش و آتیلا پسیانی به دلیل مشغله کاری حضور نداشتند.


محمود رضوی تهیه کننده سریال پرده نشین در این نشست در پاسخ به خبرنگار هنرنیوز که پرسید «با توجه به اینکه پرداختن به سوژه‌ای مثل روحانیت همواره با حساسیت‌هایی روبرو است آیا از سوی رسانه ملی یا جاهای دیگر توصیه‌ای مبنی براینکه فلان سکانس را حذف کنید یا با خطوط قرمزی روبرو بودید یا خیر؟» گفت: معتقدم خطوط قرمز را ما سازندگان سریال‌ها می‌سازیم تا اینکه واقعا وجود خارجی داشته باشد. این نگاه ما‌ها است که خط قرمز‌ها را طراحی می‌کند. اگر زاویه نگاه ما درست باشد خط قرمزی هم درست نخواهد شد.


وی افزود: به نظر من هیچ موضوع خط قرمزی برای تولید فیلم وجود ندارد مگر اینکه خواسته باشیم طوری نگاه کنیم که این نگاه‌ها خودش باعث شود تا خطوط قرمز ایجاد شود. در سریال پرده نشین هم بخاطر‌شناختی که من از آقای شعیبی و تیم نویسندگان داشتم هیچ منعی برای مطرح کردن هیج مساله‌ای نداشتیم. ضمن اینکه ما خودمان هم به دنبال مطرح کردن چیز خاصی نبودیم چرا که ما در این سریال فقط زندگی‌ای را مطرح می‌کنیم که در کنار آن اتفاقاتی هم روی می‌دهد. در حالی که این اتفاقات می‌تواند برای تک تک ما‌ها هم رخ بدهد.
تهیه کننده سریال پرده نشین ادامه داد: نگاه‌مان در این سریال مشخص بود و برای همین هم نه توصیه‌ای به ما شد و نه منعی برای گرفتن اینکه مثلا فلان پلان یا سکانسی را داشته باشید یا نداشته باشید به ما نشد. خوشبختانه در این سریال، سازمان صدا و سیما، مدیر شبکه و دوستان با ما همراه بودند ضمن اینکه مشاوره‌هایی را که برای کار داشتیم در بهتر شدن نگاه ما به موضوع روحانیت خیلی کمک کرد. بنابراین هیچ حساسیتی روی این تولید این سریال وجود نداشت چرا که معتقدم حساسیت همیشه بعد از تولید ایجاد می‌شود. ما در این سریال نگاه شبهه افکنی نداشتیم و به همین خاطر هم در تولید آن حساسیتی وجود نداشت و تا الان هم واکنش‌های حساسیت زایی نسبت به این سریال به من گزارش نشده است.

بهروز شعیبی کارگردان سریال پرده نشین نیز در ادامه گفت: نقش‌هایی را که آقای آئیش و برق نورد بازی کردند نقش‌هایی بودند که باید دقت نظر می‌شد ولی اینکه ما در این سریال و نسبت به برخی نقش‌ها با مساله خاصی روبرو باشیم به هیچ عنوان اینگونه نبود و خدا را شکر به ما و گروه اعتماد داشتند.
کد خبر: 77530
Share/Save/Bookmark