ده‌نمکی: داوران جشنواره فرق جلوه‌های میدانی و بصری را نمی‌دانستند!
مردم «اخراجی‌های۱» را انتخاب کردند
ده‌نمکی: داوران جشنواره فرق جلوه‌های میدانی و بصری را نمی‌دانستند!
 
تاريخ : شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۵

در نظر سنجی برنامه «هفت» فیلم سینمایی اخراجی‌های۱ بار دیگر مورد اقبال مخاطبان قرار گرفت و با کسب بیشترین آرای مردمی اول شد.

به گزارش هنرنیوز، در نظر سنجی برنامه «هفت» اخراجی های ۱ یکبار دیگر مورد اقبال مخاطبان قرار گرفت و با کسب بیشترین آرا مردمی در جایگاه اول قرار گرفت. در نظرسنجی برنامه هفت، «اخراجی‌ها ۱» با ۴۱ درصد آرا و پس از آن «لیلی با من است»، «اجاره‌نشین‌ها» «آدم برفی» و در انتها با ۳درصد «ای ایران» قرار داشت.

در آیتم تولیدی برنامه«هفت» با مسعود ده نمکی، وی در مورد فیلم «رسوایی۲» صحبت کرد و گفت: بعد از «اخراجی ها ۳» تصمیم گرفتم کمتر در فضای مطبوعاتی حضور پیدا کنم و فیلمم حرف خود را بزند. «رسوایی ۲» حرف خود را می زند و نیاز به حضور من در عرصه مطبوعات کمتر بود. این فضای رسانه ای برای ورود به سینما نیاز بود. همواره ورود به سخت است و ورود من با «اخراجی ها» مانند لودری بود که به سینما آمده است!

وی در ادامه گفت: من رفته رفته از «اخراجی ها» ۱ تا ۳ کمدی تلخ تری خلق کردم که ویژگی این نوع طنز من بکارگرفتن این تعابیر و معانی در خدمت مبانی انقلاب و جنگ بود. سینما نباید دنبال روی ذائقه مخاطب باشد، سینما باید ذائقه بسازد و فرهنگ ساز باشد. من اگر بتوانم با زبان طنز عامه پسند اخراجی ها نصف همان مخاطب را برای شنیدن این حرف های انقلابی به سینما بیاورم کار خودم را کرده ام.

ده نمکی با اشاره به حرف جیرانی گفت: کف فروش فیلم های من، سقف فروش فیلم های برخی آقایان است! یک روز جیرانی به من زنگ زد که "شکست خوردی مربی!" من به او گفتم: "شکست من برابر تمام پیروزی های تو است." من اگر بنا داشتم کمدی عامه پسند بسازم و برای فروش فیلم بسازم می توانستم همان راه «اخراجی ها» را ادامه دهم و با حرف های خوبی هم که در آن بود، قطعا موفق بود.

کارگردان «اخراجی ها» با کنایه به داوران جشنواره که جلوه های ویژه افیلم اخیرش را ندیدند گفت: کسانی که داوری فجر می کردند فرق جلوه های ویژه میدانی و بصری را نمی دانستند و کارشناس نبودند. شاید فکر کردند ما زلزله «رسوایی ۲» را از یک مستند بریده ایم و در کار گذاشته ایم.
کد خبر: 92155
Share/Save/Bookmark