پاسخگویی ایوبی در یک جلسه رودرو با منتقدین / امیدی به روزهای خوب سینمای ایران نیست
احمد رضا گرشاسبی در گفتگو با هنرنیوز اعلام کرد:
پاسخگویی ایوبی در یک جلسه رودرو با منتقدین / امیدی به روزهای خوب سینمای ایران نیست
یک کارگردان سینمای ایران با اشاره به تغییرات پی در پی مدیران سینمایی کشور گفت: تا زمانی که سازمان سینمایی برنامه و سیاست های مشخصی نداشته باشد حتی تغییرات فله ای مدیران نیز سبب تکان خوردن آب از آب نخواهد شد.
 
تاريخ : يکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۳
احمد رضا گرشاسبی کارگردان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در رابطه با تغییرات پی در پی مدیران سینمایی و آسیب های احتمالی این تغییرات افزود: معتقدم با جابه جایی مدیران سینمایی، آب از آب تکان نخواهد خورد. مدیری برود و مدیری بیاید باز هم هیچ اتفاقی در عرصه مدیریتی سینما رخ نخواهد داد.علت آن هم فقط یک جمله است « فقدان برنامه و سیاست های مشخص در سازمان سینمایی و در عرصه کلان سینما است».

وی اضافه کرد: اگر یک وزارتخانه ، نهاد یا سازمانی ، سیاست های مشخصی در خصوص رئوس برنامه های خود نداشته باشد حتما قضاوت کردن در باره عملکرد مدیران قبلی ، بعدی و آتی آن سخت خواهد بود چرا که شما معیاری برای موفقیت یا عدم موفقیت در اختیار ندارید. به عنوان مثال، شما یک تیم فوتبال را در نظر بگیرید. اگر مربی آن سیاست های خودش را برای چند سال اعلام کند. همه بازیکنان، کادر فنی و کادر مدیریتی می توانند قضاوت کنند که چقدر این برنامه ها می تواند موفقیت آمیز باشد یا نباشد. ضمن اینکه خودِ برنامه های ارائه شده نیز می تواند مورد نقد قرار بگیرد که چقدر معقول و چقدر تحول آمیز است در مورد حوزه سینما هم همین گونه است. این درحالی است که ما تاکنون برنامه مشخصی از سوی سازمان سینمایی ندیدیم و از برنامه های مشخص این سازمان بی خبریم؟ فقط هراز گاهی از مدیریت سینمایی ، چند خط شعر، یک ابراز محبت و گاهی هم یک پرخاشگری نسبت به مخالفان می شنویم! واقعیت این است حتی اگر مدیران فله ای هم تغییر کنند یا فله ای استغفا بدهند باز هیچ اتفاقی در عرصه مدیریت سینمایی رخ نخواهد داد.

کارگردان فیلم سینمایی «اینجا شهر دیگری است» با اشاره به رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: تا زمانی که آقای ایوبی حاضر نشود در یک نشست رودرو با منتقدین خود به سوالات مربوط به عملکردش پاسخ دهد قضاوت کردن نسبت به ایشان سخت خواهد بود. اما آنچه روشن است این است که آقای ایوبی ، آدم موفقی در عرصه مدیریت سینمایی نبوده است و ایشان توان مدیریت این حوزه را ندارد - البته من کاری به شخصیت فردی ایشان ندارم. حتما ایشان ،آدم خیلی خوب ، فهیم و تحصیلکرده است - اما بحث ما شناخت ایشان نسبت به مقوله سینمایی و بحث مدیریت وی و نحوه پیشبرد امور سینمایی از سوی ایشان است که معتقدم آقای ایوبی در این موضوع کاملا ناموفق عمل کرده است.

این کارگردان سینمای ایران یادآور شد: عملکرد ایشان بهم ریخته و مبهم است و هیچ چیزی مشخص نیست. معتقدم ایشان باید در یک نشست رودرو با منتقدین خودش روبرو شود و سوالات مطرح شده در مورد عملکردش را با شفافیت پاسخ دهد. من خودم، سوالهای زیادی ازایشان دارم اما بعید می دانم که ایشان در یک جلسه شفاف ، صریح و دوستانه حضور یابند و به همه مسائل پاسخگو باشند.

کارگردان فیلم سینمایی« بانی چاو» در پاسخ به این سوال که آیا امیدی به روزهای خوب سینما دارید گفت: امیدی به روزهای خوب سینمای ایران نیست.
کد خبر: 85135
Share/Save/Bookmark