تاکنون موضوع وحدت در حد نظری مطرح شده /  نمایش آاثار در دیگر کشورهای منطقه /  هفته وحدت امسال از حساسیت ویژه ای برخوردار است
در نشست خبری «فراخوان کشوری پوستر وحدت» مطرح شد:
تاکنون موضوع وحدت در حد نظری مطرح شده / نمایش آاثار در دیگر کشورهای منطقه / هفته وحدت امسال از حساسیت ویژه ای برخوردار است
متاسفانه موضوع وحدت تاکنون فقط در حد بحث های تئوریک و نظری باقیمانده است و کمتر در قالب های هنری و رسانه ای بروز و ظهور داشته است.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۶
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، عصر روز گذشته  16آذرماه نشست خبری فراخوان کشوری پوستر وحدت دریادمان شهدای هفتم تیر سرچشمه با حضور« حجت الاسلام زائری» مدیر یادمان شهدای هفتم تیر، « مسعود نجابتی» دبیر فرهنگی این رویداد فرهنگی ، «سید مجتبی موسوی» معاون فرهنگی سازمان زیباسازی شهرداری تهران، «سید مهدی حسینی» نماینده کانون هنری شیعی برگزار گردید.

حجت الاسلام زائری در این نشست طی سخنانی گفت: جریان طراحی و تولید پوستر در نهضت پوستر سازان انقلاب از چند سال قبل شروع شده که تاکنون نیز منجر به تولید چندین کار فرهنگی شده است و خوشبختانه مجموعه سرچشمه نیز در بحث مجموعه تهدید نسل و سرطان مصرف و ... همکاریهای خوبی با نهضت پوسترسازان داشته که ویژگی عمده این کارها، تمرکز و توجه به نیروهای حرفه ای و طراحان و گرافیست های جوان و پراکنده ای بود که در این کار جمعی حضور داشتند.

وی ادامه داد: اخیرا بحثی مطرح شد که در میلاد پیامبر گرامی (ص) و هفته وحدت ما نیز به صورت خاص ، موضوع وحدت در جهان اسلام را که به عنوان یک راهبرد جدی در کشور مطرح است را مدنظر داشته باشیم.

زائری تصریح کرد: متاسفانه موضوع وحدت تاکنون فقط در حد بحث های تئوریک و نظری باقیمانده است و کمتر در قالب های هنری و رسانه ای بروز و ظهور داشته است.

مسعود نجابتی دبیر هنری این رویداد فرهنگی نیز در این نشست خبری اعلام کرد: مهمترین ویژگی این جریان هنری قرار گرفتن یک نیاز مهم کشور در خدمت توانایی گرافیک است. این درحالی است که معمولا جریان های دیگری مثل فضاهای هنری ، نمایشگاهی، جشنواره ای و تجاری همواره در فضای گرافیک در حال انجام است اما معتقدم بخشی از گرافیک که تاکنون مغفول مانده است همان بخش پوسترهای اجتماعی بوده است که خوشبختانه این اتفاق نیز به مدد بچه های متعهد و انقلابی و نهضت مردمی پوسترهای انقلاب در حال احیای دوباره است و ما شاهدیم بسیاری از نیاز های اولیه کشور از طریق راه حل های بصری ارائه می شود.

وی ادامه داد: این مهمترین اتفاقی است که گرافیک در یک فضای اردوی جهادی و باحضور 80 طراح حرفه ای در سراسر کشور در یک کارگاه منسجم و زیر نظر اساتید برجسته قرار دارند تا خروجی هایی را طی سه روز در مورد موضوع مهمی مثل وحدت به تصویر بکشند و قرار است که این بحث ادامه داشته باشد و سابقه هم داشته است. ضمن اینکه ماحصل این رویداد فرهنگی قرار است به صورت چاپ کتاب در اختیار تمامی مخاطبین قرار بگیرد.

دبیر هنری این رویداد فرهنگی در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که پرسید آیا تمهیداتی برای به نمایش گذاشتن این آثار در دیگر کشورهای منطقه دارید گفت: این پوسترها در فضای جهانی نیز به نمایش گذاشته خواهند شد تا ما بتوانیم پیام وحدت را به گوش جهان برسانیم بنابراین تنها کشور ایران برای این موضوع مد نظر نخواهد بود.

وی رایزن های فرهنگی و سازمان فرهنگ و ارتباطات را از کانال هایی ذکر کرد که می شود پوسترهای این رویداد فرهنگی را در کشورهای دیگر به نمایش گذاشت.

نجابتی اظهار داشت: خوشبختانه فضای مجازی این روزها امکان انتشار پوستر را به دیگر کشورها راحت تر و سریع تر کرده است اما به صورت رسمی ؛ ما باید بتوانیم به وسیله سازمانهای مرتبط ؛ بخشی از این آثار را در فضای جهانی به نمایش بگذاریم.

دکتر سید مجتبی موسوی معاون فرهنگی سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز در این نشست با بیان اینکه در کنار تبلیغات تجاری که لازمه زندگی شهری است می بایست کارهای فرهنگی همچون «موضوع وحدت» در شهر هم نمود عینی داشته باشد گفت: ما همیشه درصدیم تا بهترین آثار را در سطح شهر اکران کنیم لذا سازمان زیبا سازی شهر تهران سعی کرده است حداقل در طول سال، چندین موضوع و مناسبت فرهنگی را با عنایت های ویژه ای منعکس کند تا به نوعی در امتداد «نگارخانه ای به وسعت یک شهر» باشد.

موسوی تصریح کرد: در موضوعات مختلفی که ما تا پایان سال برای شهر تهران برنامه ریزی کردیم یکی بحث مهم «هفته وحدت» بوده است که همیشه از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده اما امسال به اعتقاد بسیاری از صاحب نظران، این مناسبت به دلیل اتفاقاتی که در سطح دنیا روی داده است از حساسیت خاصی برخوردار شده است که امیدواریم در این اتفاق فرهنگی از ظرفیت بچه های گرافیک به نحو احسن استفاده شود و نتیجه کار منجر به اتفاقات مشابه ای از این دست در سطح کشور شود.

سید مهدی حسینی نماینده کانون هنری شیعی هم در این نشست گفت: با توجه به اینکه همیشه نگاه تخصصی در تولید پوستر الزامی است اما معمولا در طراحی پوستر، یک نگاه عام غالب بوده است اما در این رویداد فرهنگی با مشورت های اساتید سعی کردیم به نگاه تخصصی در این زمینه توجه کنیم.

وی با بیان اینکه علاقه مندان به شرکت در کارگاه پوستر وحدت از 17 آذر ماه می توانند به وب سایت نهضت مردمی پوستر انقلاب مراجعه و ثبت نام نمایند خبر داد فرصت برای ارسال آثار و رزومه تا 21 آذر ماه خواهد بود.
کد خبر: 85955
Share/Save/Bookmark