روحانی: نام «ارکستر سمفونیک تهران» شبهه ایجاد کرد/یانی را بی سواد نمی دانم
گزارش هنرنیوز از نشست رسانه‌ای کنسرت شهرداد روحانی؛
روحانی: نام «ارکستر سمفونیک تهران» شبهه ایجاد کرد/یانی را بی سواد نمی دانم
نشست رسانه ای کنسرت بزرگ شهداد روحانی با همراهی نوازنده های ارکستر سمفونیک تهران صبح امروز با حضور این نوازنده و رهبر ارکستر سمفونیک در سالن اجتماعات تالار وحدت برگزار شد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۳

در آغاز این نشست روحانی درباره زمان اجرای این این برنامه گفت: این کنسرت پنجشنبه و جمعه دوم و سوم بهمن ماه در تالار وزارت کشور اجرا می شود. 

وی درباره بخش های این کنسرت توضیح داد: در بخش اول، بخش اول به اجرای ارکستر زهی اختصاص دارد که اغلب نوازندگان از تیم اجرایی ارکستر سمفونیک تهران هستند و قطعات تقریبا برای اولین بار است که در ایران اجرا می شود که اجرای آثاری از «باخ»، «استوکفسکی» و «برنارد هرمن» از جمله آنهاست و قسمت دوم این برنامه موسیقی از آهنگسازان بزرگ موسیقی فیلم است. 

وی اسامی برخی از موسیقی های بخش دوم را اعلام کرد و گفت: در بخش دوم از آثار آهنگسازان مشهوری چون موریس ژار با فیلم سینمایی ماکس اشتاینر با موسیقی فیلم «برباد رفته» موسیقی فیلم «محمد رسول الله» از انیو موریکونه، جان‌بری با قطعه «رقصنده با گرگ‌ها»، جان ویلیامز با موسیقی فیلم «فهرست شیندلر» و برای علاقه مندان اجرا می شود.
وی دلیل انتخاب این قطعات را مرور خاطرات مخاطبان با آنها بر شمرد و گفت: این قطعات، آثاری به یادماندنی هستند که تقریبا همه با آنها آشنایند و در این برنامه به صورت ارکستر سمفونیک اجرا خواهند شد و ما سعی کردیم در این اجرا از نوازندگان حرفه ی استفاده کنیم. روحانی ضمن این توضیحات درباره شروع تمرینات اعلام کرد: تمرین روز شنبه ۲۷ دی ماه آغاز می شود و تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت که انشالله پنجشنبه و جمعه میزبان مخاطبان خواهیم بود. 

وی همچنین درباره هم پوشانی قطعات برای تمامی مخاطبان عنوان نمود: بخشی از این اجراها به گونه ای است که برای افرادی طراحی شده که فقط مخاطب موسیقی هستند و هدف این است با موسیقی بی‌کلامی آشنا شود که در آن از سازهای سمفونیک هم استفاده شده است و بخش دیگری از آثارم نیز مخصوص افرادی است که به علم موسیقی آشنایی کامل دارند. البته علاقه شخصی من همین نوع دوم کار است. 

وی درباره یانی و توضیح مطلبی که در یک یاز رسانه ها از جانب او نسبت به بیسوادی این هنرمند جهانی منتشر شده بود خاطر نشان ساخت: در آن مصاحبه گفتم که یانی نت نویسی و نت خوانی بلد نیست و به یاد ندارم که از کلمه «بی‌سواد» که در فرهنگ لغات من جایی ندارد برای این موضوع استفاده کرده باشم و دلیل طرح این موضوع این بود که خود یانی نیز بارها و بارها در همه جا تصریح کرده است که نت نویسی و نت خوانی بلد نیست اما من معتقدم او گرچه تحصیلات آکادمیکی در عرصه موسیقی ندارد اما با این حال ذوق و خلاقیت آهنگسازی دارد که وقتی قطعه ای را خلق می کند آن کار مورد استقبال قرار می گیرد لذا این مسئله چندان به تحصیلات آکادمیک ارتباطی ندارد. 

وی در خاتمه درباره اجرا در تالار وزارت کشور گفت: سالن وزارت کشور برای این کنسرت در نظر گرفته شده است‌ که تنها سالن آزاد در این زمان بودم تا کنون در این سالن اجرا نداشتم و اجراهای من همیشه در تالار وحدت بوده ست که امیدوارم همه شرایط برای اجرا در آنجا فراهم باشد.

کد خبر: 78395
Share/Save/Bookmark