دارالفنون جشنواره جهانی فیلم فجر افتتاح شد
دارالفنون جشنواره جهانی فیلم فجر افتتاح شد
بخش دارالفنون سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور مازیار میری مدیر بخش دارالفنون، شهاب الدین عادل عضو هیات علمی استعدادیابی بخش دارالفنون، علیرضا شجاع نوری دبیر نشست‌های تحلیل فیلم و جمعی از هنرجویان صبح روز چهارشنبه 30 اردیبهشت ماه در کاخ جشنواره افتتاح شد
 
تاريخ : چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۸
به گزارش هنرنیوز و به نقل از ستاد خبری جشنواره جهانی فیلم فجر، میری با معرفی خودش به هنرجویانی که از 32 کشور به بخش دارالفنون آمده اند گفت: از امروز به طور رسمی کلاس‌های دارالفنون آغاز می‌شود. «دارالفنون» نام قدیمی‌ترین مدرسه کشور ایران است که در روز آخر این دوره از این مدرسه بازدید خواهیم کرد.

او افزود: بهترین استادان سینمای ایران و جهان در کنار شما خواهند بود و تجربیات‌شان را به شما منتقل خواهند کرد. امیدوارم همه ما از این فرصت طلایی استفاده کنیم و امیدوار باشیم این کلاس‌ها اتفاق خوبی را برای آینده شغلی شما رقم بزند.

عادل، نماینده هیات علمی دارالفنون با بیان این‌که در دانشکده سینما و تئاتر به صورت تخصصی سینما تدریس می‌کند عنوان کرد: شما کارگاه‌های مختلفی اعم از فیلمنامه‌نویسی، صدابرداری و صداگذاری و تولید را خواهید گذراند و در پایان این دوره باید طرح خودتان را برای ساخت فیلم کوتاه ارائه بدهید.

او اشاره کرد: برخی از هنرجویان خارجی به دلیل تاخیر در پروازهایشان هنوز به ایران نرسیده‌اند و از فردا تمام هنرجویان در جشنواره حضور خواهند داشت.

شجاع نوری با مخاطب قرار دادن هنرجویان گفت: بسیار خوشحالم که در جمع شما هستم. آرزو داشتم که همه شما را در یک جا ببینم. قدر این موقعیت را بدانید. من یکی از کسانی هستم که آرزو داشتم در کنار شما اینجا نشسته بودم. سینمای دنیا پیش روی شماست و از حالا می توانید به این فکر کنید که چه کاری می توانید انجام دهید. امیدوارم روزی که جایزه اسکار یا نخل طلای کن یا جایزه این جشنواره را می گیرید امروز را به یاد داشته باشید و امیدوارم آن روز تعداد حسرت هایتان بسیار کم باشد و باز هم آرزوی رو به جلو رفتن داشته باشید. چرا که سینما برای کسانی است که دل بزرگ و آرزوی نامحدود دارند و هیچ وقت متوقف نمی‌شوند.

او افزود: سعی می کنم در روزهای آینده از کنار شما عبور کنم تا از انرژیتان استفاده کنم. امیدوارم با خاطرات و تجربیات خوبی از اینجا بروید.

آدرس سایت رسمی جشنواره جهانی Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره film@fajriff.com است.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، 1-8 اردیبهشت ۱۳۹۶ (21 تا 28 آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: 94298
Share/Save/Bookmark