ارتش اولین سازمان منسجم حامی انقلاب پس از پیروزی انقلاب / حمایت همه جانبه از فیلمسازان حوزه ارتش
در نشست برنامه‌های ارتش در هفته دفاع مقدس مطرح شد؛
ارتش اولین سازمان منسجم حامی انقلاب پس از پیروزی انقلاب / حمایت همه جانبه از فیلمسازان حوزه ارتش
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در پاسخ به هنرنیوز گفت: از فیلمنامه‌هایی که با محوریت ارتش تولید می‌شوند‌ حمایت می کنیم و امکانات و لوکیشن نظامی رایگان در اختیار سینماگران قرار خواهیم داد.
 
تاريخ : پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۸
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، سرتیب دوم ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش طی نشست خبری با رسانه ها به تشریح برنامه های ارتش در هفته دفاع مقدس پرداخت و از رژه نیروی دریایی ارتش در تنگه هرمز و آب‌های خلیج فارس، افتتاح نمایشگاه ویژه ارتش در ایوان انتظار متروی میدان ولیعصر(عج)، حضور پیشکسوتان ارتش در دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها برای بیان قهرمانی‌های دفاع مقدس، رونمایی از تندیس اولین شهید مدافع حرم ارتش در دبیرستان شاهد، همایش پیشکسوتان ارتش به مناسبت عملیات ثامن الائمه 5 مهر در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، غبار روبی گلزار شهدا در هفته دفاع مقدس توسط ارتش خبر داد.

به گفته وی ، پخش هفت مستند از تلویزیون ، تجلیل از سربازان دوران دفاع مقدس ارتش، شرکت عمومی در نماز جمعه 7 مهر، برگزاری مسابقات ورزشی در یگان‌های سراسر کشور، بازدید رایگان از موزه‌های ارتش از جمله برنامه‌های دیگر ارتش برای هفته دفاع مقدس خواهد بود.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش تصریح کرد: همزمان با بازگشایی مدارس ، از تندیس نخستین شهید مدافع حرم ارتش نیز رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: ما کارگاههای تندیس سازی داریم و آماده هستیم که در تمام دانشگاهها و دبیرستان ها تندیس های ارتشیان شهید را طراحی و رونمایی کنیم.

امیر گلفام ادامه داد: ارتش بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی اولین سازمان منسجم حامی انقلاب بود و پس از تعیین فرماندهان جدید یگان‌های مختلف را برای دفاع از کشور به مرزهای غرب و شمال غرب اعزام کرد. این درحالی است که ارتش در دوران دفاع مقدس بیشترین حضور کارکنان و سربازان وظیفه در خط مقدم را داشته است. حضور 2 میلیون و 650 هزار نفر نیروی سرباز وظیفه آموزش دیده در مرزهای زمینی یکی از برجسته‌ترین اتفاقات بیان نشده آن روزگار است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش ضمن ابراز نارضایتی از عملکرد فیلمسازان و تهیه کنندگان سینما درحوزه پرداختن به رشادت های ارتش گفت: ارتش صدها قهرمان مانند آبشناسان برای معرفی به جهان دارد که صدام آرزوی کشتن او را داشت و متاسفانه کمتر به آن‌ها در تولیدات سینمایی توجه شده است.

امیر ابراهیم گلفام در پاسخ به سوال هنرنیوز که پرسید « به صورت مشخص حمایت های ارتش از فیلمسازانی که بخواهند رشادت های ارتش را محور توجهات خود قرار دهند چیست؟» گفت: تهیه کنندگانی که فیلمنامه هایی با موضوع دفاع مقدس در زمینه ارتش دارند بعد از کارشناسی ، برای این نوع فیلمنامه ها تمامی لوازم نظامی و لوکیشن های آنان برای این فیلمسازان بصورت رایگان خواهد بود چرا که حمایت های ما همه جانبه خواهد بود.

کد خبر: 95288
Share/Save/Bookmark