رشد ۲۰ درصدی کتاب‌های لاتین در نمایشگاه کتاب تهران
اخبار بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛
رشد ۲۰ درصدی کتاب‌های لاتین در نمایشگاه کتاب تهران
حسین صفری، مدیر کمیته اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال شاهد حضور پررنگ کشورهای خارجی در نمایشگاه بیست و هشتم خواهیم بود به طوری که پیش بینی می‌شود در این دوره شاهد افزایش ۲۰ درصدی کتاب‌های لاتین باشیم.
 
تاريخ : شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰

به گزارش هنرنیوز به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مدیر کمیته اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در توضیح کتاب‌های لاتین وارد شده به کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: تا به امروز ۲۲۴ تن کتاب برای حضور در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران به کشور وارد شده است. 
وی ادامه داد: این محموله‌ها از کشورهای لبنان، سوریه، اردن، عراق، مصر، عمان، انگلستان و آمریکا به کشور وارد شده است. با توجه به آمار منتشر شده پیش‌بینی می‌شود که امسال شاهد رشد ۲۰ درصدی کتاب‌های لاتین در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب باشیم.صفری با اشاره به مسیر ورود کتاب‌های لاتین به کشور گفت: تا به امروز ۱۱ محموله زمینی به کشور وارد شده است و از اواسط هفته جاری نیز شاهد ورود محموله‌های هوایی به کشور خواهیم بود همچنین محموله‌های دریایی نیز از اواخر هفته آینده به وسیله کشتی به کشور وارد خواهد شد.
مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بخش پایان اظهار کرد: آمارهای منتشر شده بسیار امیدوارکننده است و خوشحالیم که با برنامه‌ریزی های انجام شده امسال شاهد افزایش حضور کشورهای خارجی در نمایشگاه کتاب تهران خواهیم بود.
بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

نمایشگاه کتاب تهران می‌تواند به افزایش کتابخوانی کمک کند
فرزاد حسنی، مجری برنامه‌های مختلف رادیو و تلویزیون معتقد است که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نقش بسزایی در افزایش سرانه مطالعه دارد و محل ملاقات اهالی فرهنگ و هنر با کتاب است.
به گزارش ستاد خبری بیست وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، فرزاد حسنی درباره اهمیت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران محل ملاقات اهالی علم، فرهنگ و هنر با کتاب است و معتقدم که قدم زدن میان کتاب‌ها بسیار لذت بخش است و گاها افرادی که علاقه چندانی به کتاب و کتابخوانی ندارند را به خریدن کتاب ترغیب می‌کند.
این مجری برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی با اشاره به پیشرفت‌های نمایشگاه کتاب تهران در سال‌های اخیر گفت: بدون شک نمایشگاه کتاب تهران در سال‌های گذشته با پیشرفت‌های زیادی همراه بوده که شاید این پیشرفت‌ها برای بازدیدکنندگان عمومی قابل مشاهده نباشد اما نویسندگان، ناشران و اهالی فرهنگ و هنر به خوبی آن را مشاهده می‌کنند.
حسنی با اشاره به ضرورت افزایش سطح محتوایی کتاب‌ها گفت: چه خوب است که همه دست به دست هم دهیم و سطح محتوایی کتاب‌ها را افزایش دهیم زیرا در صورت بهتر شدن محتوای کتاب و فاصله گرفتن از کتاب‌سازی، شاهد افزایش مطالعه و رونق حوزه نشر خواهیم بود.
وی افزود: پایین بودن سرانه مطالعه یکی از بزرگترین مشکلاتی است که حوزه فرهنگ طی سال‌های گذشته با آن روبه‌رو بوده و بدون شک برگزاری نمایشگاه کتاب یکی از مواردی است که می‌تواند در حل این معضل تاثیرگذار باشد.
این مجری رادیو و تلویزیون در بخش پایانی صحبت‌هایش در توضیح میزان علاقه‌اش به کتاب و مطالعه اظهار کرد: مطالعه بخش جدا نشدنی زندگی من است و به هیچ وجه از برنامه روزانه‌ام حذف نمی‌شود چرا که برای پیشرفت در هر حوزه‌ای باید مطالعه داشت. به نظرم لذتی بالاتر از مطالعه و تماشای فیلم وجود ندارد و به همین دلیل این روزها به شدت مشغول مطالعه هستم و به جرات می‌توانم بگویم که از زمان کنکور هم بیشتر کتاب می‌خوانم.
بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.


آمادگی ۲۷۰۰ شعبه بانک صادرات برای ارایه بن‌کارت‌های الکترونیک به دانشجویان و طلاب
۲۷۰۰ شعبه بانک صادرات ایران در سراسر کشور آماده ارایه بن‌کارت‌های الکترونیک بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به دانشجویان و طلاب هستند.
به گزارش ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بر اساس اعلام روابط عمومی بانک صادرات، بانک صادرات برای هشتمین سال است که به عنوان بانک عامل به ارایه خدمات در نمایشگاه کتاب تهران می‌پردازد.

دانشجویان و طلاب سراسر کشور می‌توانند پس از ثبت‌نام در سایت http://bon.tibf.ir/ برای دریافت بن‌کارت‌های الکترونیک خود از تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه با مراجعه به شعبه‌های مذکور نسبت به دریافت بن کارت‌های الکترونیک خود از طریق شعب اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، بن کارت‌های الکترونیکی خرید کتاب با احراز هویت از طریق کد رهگیری، کارت دانشجویی و کارت ملی قابل ارایه به دانشجویان خواهد بود.

گفتنی است، بن کارت‌های الکترونیک کتاب در ایام نمایشگاه قابلیت استفاده دارند و پس از پایان نمایشگاه مسدود خواهند شد و درباره مانده کارت‌ها در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

کد خبر: 80248
Share/Save/Bookmark