افزایش زمان ویزای فرودگاهی به ۳۰ روز
سلطانی‌فر خبر داد:
افزایش زمان ویزای فرودگاهی به ۳۰ روز
افزایش زمان ویزای فرودگاهی به ۳۰ روز ویزای فرودگاهی که تا پیش از این به مدت ۱۵ روز قبل تمدید بود براساس مصوبه روز یکشنبه(۱۱ مرداد) هیات وزیران به ۳۰ روز افزایش یافت.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۱
به گزارش هنرنیوز؛مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری گردشگری و میراث فرهنگی بین ایران و عراق که در هتل لاله برگزار شد، گفت: ما بحث‌های کاملا اجرایی و عملیاتی داشتیم چراکه لازم بود چگونگی گسترش همکاری ها در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری را روشن کنیم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: گسترش همکاری های گردشگری بین ایران و کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران و به ویژه دولت یازدهم است، با توجه به ظرفیتهایی فراوان گردشگری که در ایران وجود دارد، ما موظف هستیم شرایطی را فراهم کنیم که کشورهای همسایه از این امکانات استفاده کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد: ما خودمان را موظف می دانیم تا همه امکانات لازم را برای توسعه فعالیت های گردشگری فراهم کنیم و در این راستا تمام مجموعه دولت و شخص رئیس جمهور پیگیری های جدی و مستمر دارند.

سلطانی فر در ادامه از افزایش زمان ویزای فرودگاهی خبر داد و افزود: امروز(۱۱ مرداد ماه) در جلسه هیات دولت مصوبه بسیار خوبی در جهت گسترش تسهیلات صدور ویزا داشتیم، براساس این مصوبه زمان ویزای فرودگاهی که تا پیش از این ۱۵ روز تمدید می شد به ۳۰ روز افزایش یافت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: همچنین در جلسه هیات وزیران، وزارت امور خارجه موظف شد ظرف مدت یک سال آینده نسبت به ساماندهی ویزای الکترونیک اقدام کند و با همکاری سازمان میراث فرهنگی این موضوع مهم را محقق کند.

وی همچنین به تردد بیش از ۴ میلیون ایرانی و عراقی بین دو کشور اشاره کرد و گفت: این وضعیت موجب شده است که ما در دفعات متعددی با وزیر گردشگری عراق بحث و تبادل نظر داشته باشیم و به دنبال برطرف کردن موانع و ایجاد شرایط بهتر برای بهره مندی اتباع ایرانی و عراقی از امکانات دو کشور باشیم.
کد خبر: 82138
Share/Save/Bookmark