مخاطب سينما، نيازمند غذايي مقوي‌تر از «شير و عسل»
مخاطب سينما، نيازمند غذايي مقوي‌تر از «شير و عسل»
 
تاريخ : دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۴۹
يك منتقد گفت: فروش اندك فيلم «شيروعسل» مشخص مي‌كند كه تماشاگر ايراني ديگر حتي مجموعه فشرده شده اين دست فيلم‌ها را هم نمي‌خواهد و به غذاي مقوي‌تري احتياج دارد.


به گزارش هنر نيوز ،«امير قادري» عضو انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران در گفت‌و گو با فارس در مورد فيلم «شير و عسل» ساخته آرش معيريان، اظهار داشت: فيلم سينمايي «شير و عسل» شايسته‌ توجه بيشتري نسبت به كمدي‌هاي روي پرده است چرا كه گونه‌اي از الگوبرداري از تمام كمدهاي سينمايي يا تلويزيوني سال‌هاي معاصر است كه گستردگي و تعدادش به سر حد جنون رسيده است.


اين منتقد در ادامه خاطرنشان كرد: مشكل اين فيلم نه اداهاي «فتحعلي اويسي»، «مهران غفوريان» و «علي صادقي» است، بلكه اتفاقا اينها بازيگران با استعدادي هستند كه از بخشي از اجراهاي هر كدام از اين بازيگران لذت برده‌ايم. مشكل، وام‌گيري از فيلم «گنج قارون» هم نيست بلكه در مواجهه با چنين فيلمي، كمبودهاي اصلي به چشم آمده، سليقه نازل سازندگان فيلم و عدم توانايي‌هايشان در ساخت و پرداخت قصه مردم‌پسند است.


اين منتقد در ادامه افزود: نه بازيگران نه سينماي كمدي عامه‌پسند نه حتي مايه‌هاي بزن و بكوب مشكل فيلم «شير و عسل» نيستند، بلكه نوع داستان‌‌پردازي و ارائه ضعيف فيلم، مشكل اصلي اين فيلم به حساب مي‌آيد.


قادري در ادامه گفت: با همه اين مواد اوليه، مي‌شود كمدي‌هاي پر فروش خوبي ساخت. مشكل در ذات اين عناصر نيست بلكه در چگونگي استفاده بدون ذوق و سليقه از اين عناصري است.


اين منتقد در پايان اين گفت‌وگو با اشاره به اين كه با روند فعلي كمدي‌سازي تاريخ‌نويسان سينماي ايران در سال‌هاي آينده قدر «شير و عسل» را خواهند دانست!، اظهار داشت: فروش اندك فيلم مشخص مي‌كند كه تماشاگر ايراني ديگر حتي مجموعه فشرده شده اين دست فيلم‌ها را هم نمي‌خواهد و به غذاي مقوي‌تري احتياج دارد.
کد خبر: 10948
Share/Save/Bookmark