همه چیز درباره شبکه مستند در «مجله تصویری خیابان نهم»
همه چیز درباره شبکه مستند در «مجله تصویری خیابان نهم»
مدیر گروه تولید شبکه مستند ویژگی ها، اهداف و دلایل تولید برنامه تازه «مجله تصویری خیابان نهم» را تشریح کرد.
 
تاريخ : سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۳
به گزارش هنرنیوز ، ابوالقاسم ناصری مدیر گروه تولید شبکه مستند درباره تولید برنامه «مجله تصویری خیابان نهم» توضیح داد: از آن رو سراغ تولید این برنامه رفتیم که احساس کردیم نیاز است ارتباط بیشتری با مخاطبان داشته باشیم و به سوالات و خواسته هایی که بین بسیاری از مردم مشترک است، پاسخ بدهیم.

وی افزود: بسیاری از بینندگان قادر نیستند همه برنامه های شبکه را در تمام روزهای هفته تماشا کنند و طبیعتا در صورت عدم دسترسی به اینترنت و شبکه های اجتماعی از پخش برخی برنامه ها بی خبر می مانند. به همین دلیل معرفی و اعلام زمان پخش برخی از آثار مستند را نیز در این برنامه در دستور کار داریم.

ناصری تأکید کرد: از یک طرف ما اعتقاد داریم به فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی، تلویزیون باید دانشگاه باشد و وظیفه آگاهی بخشی خود را به انجام برساند و از طرف دیگر برخی مخاطبان درباره نحوه تولید آثار مستند کنجکاو بوده و سوال دارند، بر این اساس تصمیم گرفتیم در «مجله تصویری خیابان نهم» فرآیند، مراحل و سختی تولید مستند را نشان دهیم. ضمن اینکه تلاش می کنیم گفتگوهای بی پرده ای با عوامل تولید مستند داشته باشیم یا تصاویری از لوکیشن های ساخت آثار و مراحل ضبط آنها را نمایش دهیم تا بدین ترتیب مخاطبان از الویت ها و رویکردهای ما بیشتر آگاه شوند.

وی ادامه داد: مستند، ساختاری مظلوم و مهجور و البته محجوب و متین است و ما به عنوان متولی مستند در تلویزیون می کوشیم گرد غربت را از چهره این ساختار بزداییم. به همین جهت تصویری کردن روند تولید یک مستند را به تولیدات شبکه منحصر نکردیم بلکه فعالیت دیگر مراکز مستندسازی در کشور اعم از تهران و شهرستان ها در «مجله تصویری خیابان نهم» حضور چشمگیری خواهند شد.

مدیر گروه تولید شبکه مستند بیان کرد: فعالیت های دیگر شبکه چون حضور و مشارکت مادی و معنوی در جشنواره ها، برگزاری مراسم و نشست های خبری، خرید، تأمین و آماده سازی مستندها نیز در این برنامه به تصویر کشیده می شود.

ناصری در پایان، پخش این برنامه را اولین پنجشنبه هر ماه ساعت 22 معرفی و اعلام کرد زمان هر قسمت از آن بین 30 تا 40 دقیقه خواهد بود.

نخستین قسمت از «مجله تصویری خیابان نهم» پنجشنبه پنجم آذر ساعت 22 از شبکه مستند سیما روانه آنتن می شود.
کد خبر: 85388
Share/Save/Bookmark