حذف برنامه‌های خنثی از سیما
در یک نشست مطرح شد:
حذف برنامه‌های خنثی از سیما
حذف برنامه های خنثی و بی هدف از سیما، آغاز به کار ستادهای انتخابات رسانه ملی در استان ها و اتمام چابک سازی در رادیو از جمله اخباری بود که در نشست سراسری مدیران و معاونان صدا و سیمای مراکز مطرح شد.
 
تاريخ : شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۲
به گزارش هنرنیوزع ، علی اصغر پورمحمدی معاون سیمای رسانه ملی در نشست سراسری مدیران کل و معاونان صدا و سیمای مراکز بیان کرد: اگر چه مشکلات مالی، مساله بغرنجی در تولید برنامه ها است اما باید به اندازه بودجه اندک کنونی نسبت به تولید برنامه های موثر و جذاب اقدام کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا تولید و پخش برنامه های خنثی و بی هدف در سیما متوقف و با تحول در روش ها و شیوه ها ما به دنبال اثرگذاری و افزایش جذابیت تولیدات تلویزیونی هستیم.

پورمحمدی تهرانی بودن محتوا و قاب تصویر شبکه های ملی را انتقادی صحیح دانست و تصریح کرد: شبکه های سراسری غیر از مسابقات ورزشی و همایش های پیاده روی می توانند در تولید برنامه های مستند، فیلم و سریال با مراکز استانی صدا و سیما همکاری بیشتری داشته باشند.

وی همدلی و همزبانی میان تمام شبکه های ملی، بین المللی و استانی را برای استفاده حداکثری از داشته ها ضروری دانست و اضافه کرد: به همین منظور شوراهای آموزش و کودک برای هماهنگی در سیاست گذاری تولید برنامه ها با حضور نمایندگان معاونت های تولیدی صدا و سیما تشکیل می شود.

مخاطبان مهمترین پشتوانه شبکه های استانی هستند

در این نشست حجت الاسلام سید رمضان موسوی مقدم معاون امور مجلس و استان ها، محورهای ابلاغی مقام معظم رهبری در پیوست حکم رییس سازمان صدا و سیما و مزیت های نسبی شبکه های استانی را از مهمترین منابع تدوین برنامه های کلان سال جاری مراکز استان ها عنوان کرد و گفت: راهبردهایی ترسیم کرده ایم که از تکثر شبکه های استانی به وحدت دست یابیم تا با سرمایه همدلی و همزبانی از گردنه های سخت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور عبور کنیم.

وی یادآور شد: اگر در رسانه به سوالات و ابهامات جدید پاسخ های کهنه و تکراری دهیم یا از گردونه رقابت با دیگر رسانه ها حذف می شویم و یا اثرگذاری و ضریب نفوذمان در مخاطبان کاهش می یابد.

موسوی مقدم بالابودن چشمگیر مخاطبان و میزان رضایت آنان از برنامه های شبکه های استانی را بزرگترین مزیت و پشتوانه این شبکه ها دانست و گفت: در آخرین نظرسنجی مرکز پژوهش و افکارسنجی سازمان میانگین مخاطبان شبکه های استانی سیما ۶۶درصد، میانگین شنونده رادیوهای استانی ۲۶درصد و میانگین بیننده خبر سیمای مراکز بیش از ۹۰درصد بوده است.

آغاز به کار ستادهای انتخابات رسانه ملی در استان ها

پیمان جبلی دبیر ستاد انتخابات صدا و سیما در جمع مدیران کل مراکز استان ها گفت: هویت ملی ایرانیان را داشته های فرهنگی استان ها تشکیل می دهد و تجلی عناصر اتحاد و انسجام ملی در استان ها نمود بیشتری دارد.

وی افزایش ضریب نفوذ در مخاطبان و جلب اعتماد آنان را از مهمترین اهداف اقدامات معاونت خبر صدا و سیما بیان کرد و افزود: برای تحقق این امر خبر را به جامعه نزدیک تر و سهم موافقان و مخالفان را در تفسیر و تحلیل موضوعات و سوژه های خبری در نظر می گیریم.

جبلی بر اهمیت عناصری مانند آموزش، ارزشیابی و پژوهش به عنوان مولفه ای مکمل تولید کیفی خبر تاکید و بیان کرد: نقش مراکز صدا و سیما در تولید خبرهای انحصاری، موثر و کاربردی بی بدیل است.

توجه جدی به نقش اقوام در دفاع مقدس

محمود عاطفی رییس مرکز بسیج صداوسیما در جمع مدیران کل مراکز صدا و سیما گفت: با هدف احیا و بالندگی مرکز بسیج سازمان، برنامه پنج ساله این مجموعه در حال تدوین است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات رسانه ای بسیج صدا و سیما هیچ گونه تزاحم و دخالتی با دیگر بخش های تولیدی رسانه ملی نداشته و نخواهد داشت، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت های نرم افزاری و سخت افزاری سازمان مصداق واقعی شعار راهبردی «بسیج یعنی همه همکاران صدا و سیما» بوده است.

عاطفی حضور موثرتر در فضای مجازی و مقابله با شبکه های مضر و معاند ماهواره ای را از اولویت های مهم اقدامات بسیج صدا و سیما برشمرد و تصریح کرد: تلاش می کنیم صدای مردم مظلوم منطقه را از طریق نقش آفرینی در تولید و پخش اخبار و گزارش های خبری به گوش آزادی خواهان جهان برسانیم.

اتمام چابک سازی در معاونت صدا

نسرین آبروانی معاون صدای رسانه ملی با اشاره به اینکه چابک سازی در معاونت صدا تمام شده است، افزود: در حال حاضر ۱۴ شبکه رادیویی قرآن، ایران، جوان، سلامت، تهران، صبا، فرهنگ، پیام، آوا، اقتصاد، تلاوت، گفتگو، ورزش و نمایش فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: با اتمام چابک سازی در معاونت صدا ۴۸درصد پست های مدیریتی حذف شدند و همچنین گروه های شبکه های رادیویی نیز ۴۰ درصد کاهش پیدا کردند.

آبروانی مهمترین نقطه ضعف برنامه های رادیویی در تهران و استان ها را ضعف محتوا و نویسندگی دانست و گفت: نباید برنامه ای بدون متن و محتوای مناسب از شبکه های رادیویی پخش شود.

وی ضمن درخواست از معاونان صدای شبکه های استانی به تبادلات برنامه ای و اجراهای مشترک با شبکه های سراسری اشاره و تصریح کرد: با شناسایی پتانسیل های هر استان و توجه به سوژه هایی همچون مفاخر و مشاهیر استانی، گردشگری و... می توان همکاری و تعامل با شبکه های استانی را بیش از پیش گسترده کرد.
کد خبر: 80257
Share/Save/Bookmark