ماجرای روز قدس در «360 درجه» روایت می‌شود
ماجرای روز قدس در «360 درجه» روایت می‌شود
جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی 360 درجه به استقبال روز قدس می‌رود و این راه‌پیمایی مهم را مورد بررسی قرار می‌دهد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۸
به گزارش هنرنیوز ، اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی وارد 70 سالگی خود شده است و در این مدت زمان طولانی، اسرائیل با کمک‌هایی که از آمریکا و کشورهای غربی گرفته است، خود را در حوزه نظامی تجهیز کرده است.

اما با این حال، هنوز هم این رژیم غاصب از برگزاری راه‌پیمایی‌ صلح‌طلبانه مردم فلسطین در روز قدس واهمه دارد و همه‌ساله واکنش‌های خونینی به این راه‌پیمایی می‌دهد. به راستی دلیل این موضوع چیست و چرا اسرائیل به برگزاری روز جهانی قدس در سرتاسر دنیا حساسیت دارد؟

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز جهانی قدس نامگذاری شده است که مردم کشورهای مختلف دنیا در این روز و در حمایت از ملت فلسطین راه‌پیمایی می‌کنند. پس از کشتارهای خونین توسط نیروهای اسرائیل در 16مرداد 1358، امام خمینی(رحمت‌الله علیه) از مسلمانان جهان خواست تا آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان «روز قدس» انتخاب کنند که این پیشنهاد با استقبال مردم کشورهای مختلف همراه شد و پس از آن همواره این روز جهانی گرامی داشته می‌شود.

با این حال، برپایی این مراسم توسط مردم فلسطین با واکنش‌های خونین نیروهای اسرائیلی همراه می‌شود. به نظر می‌رسد که اسرائیل علیرغم تمام قدرت نظامی خود، از برگزاری چنین راه‌پیمایی‌های صلح‌طلبانه‌ای واهمه دارد و اقدامات اخیر او برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس و همراه کردن دولت‌های عربی در جهت ازخنثی کردن این اقدامات صلح‌طلبانه مردم فلسطین است.

این قسمت از برنامه «360 درجه»، ضمن مروری بر نقش محوری انقلاب اسلامی ایران در شکل‌گیری راه‌پیمایی‌های روز قدس در جهان، نگاهی متفاوت به ترس اسرائیل از این‌چنین راه‌پیمایی‌های صلح‌طبانه مانند روز قدس و راه‌پیمایی بازگشت دارد و اقدامات اخیر این رژیم را زیر ذره‌بین می‌برد.

«360 درجه»، مجموعه مستندهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که با توجه به اتفاقات و سوژه‌های مهم جامعه در طول یک هفته تهیه و تولید می‌شود. به روز و به لحظه بودن موضوعات از ویژگی‌های اصلی این برنامه تلویزیونی است.
«360 درجه» با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت‌اللهی، جمعه هر هفته ساعت 21:30 از شبکه مستند پخش می‌شود.

فارس
کد خبر: 96467
Share/Save/Bookmark