غرض‌ورزی در جشنواره موسیقی فجر/ سرمایه‌گذاری در موسیقی راه رفتن روی لبه تیغ است
گفتگوی هنرنیوز با امیر تاجیک
غرض‌ورزی در جشنواره موسیقی فجر/ سرمایه‌گذاری در موسیقی راه رفتن روی لبه تیغ است
امیر تاجیک خواننده ایرانی گفت: به نظر من موسیقی در کشور ما سیر بلاتکلیفی طی می کند دارد و مدیریت و نظارتی آنطور که باید و شاید بر آن وجود ندارد. تهیه‌کنندگی آلبوم‌های موسیقی فقط ضرر است.
 
داخلی آرشيو خبر
تاريخ : دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۹

تاجیک در گفتگو با خبرنگار گروه موسیقی هنرنیوز درباره جشنواره موسیقی فجر گفت: راستش من توقع بیشتری از برگزار کننده های جشنواره دارم و حداقل توقعاتم این است که از تمامی هنرمندان برای حضور در این جشنواره دعوت به عمل آورده شود؛ من به عنوان یک خواننده ملی که پانزده سال است در این زمینه فعالیت می‌کنم یکبار هم به جشنواره دعوت نشده ام. 

وی با بیان این مطلب افزود: به نظر من بار فرهنگی و عمومی جشنواره موسیقی کمرنگ شده و با تمام احترامی که برای دوستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قائل هستم یک درخواست از آنها دارم و آن این است که در برگزاری جشنواره ازهر گونه اغماض و غرض‌ورزی اجتناب کرده و انتخاب کاملی داشته باشند. 

وی با انتقاد از اینکه موسیقی کشور دچار بلاتکلیفی است اظهار داشت: به نظر من موسیقی در کشور ما سیر بلاتکلیفی طی می کند دارد و مدیریت و نظارتی آنطور که باید و شاید بر آن وجود ندارد. با اینکه موسیقی هنری است که فی نفسه می تواندحرف خود را به گویایی بزند ولی اگر نظارت دقیق‌تری بر آن وجود داشته باشد از تضییع حقوق هنرمندان این حوزه جلوگیری می شود؛ همچنین با موسیقی خوب و غنی فرهنگ کلامی افراد جامعه ارتقا پیدا می کند. 

این خواننده ایرانی در پاسخ به این پرسش که «با توجه به وعده های مسولین در خصوص بهبود وضعیت سالن ها برای اجراهای بهتر، به نظر شما این مساله تا چه اندازه محقق شده است؟ » گفت: من حدود ۱۲ سال است که کنسرتی اجرا نکرده‌ام. از سال ۱۳۷۹ در ارکستر صدا وسیما بودم ولی از سال ۱۳۸۶ کنسرتی نداشته‌ام؛ چرا که در دولت نهم و دهم از اجرای کنسرت محروم شدم بنابراین از سیر بهبود سالن ها آگاهی چندانی ندارم. 

وی همچنین در خصوص افزایش قیمت سالن ها برای اجراهای صحنه ای عنوان کرد: در گذشته تهیه کننده خودش با ما تماس می گرفت و برای ما کنسرت می گذاشت و قیمت بلیت ها هم تقریبا مناسب بود ولی امروز بُعد مالی ماجرا از اهمیت زیادی برخوردار است و من امیدوارم به موازات آن برای ارتقای فرهنگ موسیقی هم کسانی تلاش کنند. 

تاجیک از انتشار سه ترانه در فضای مجازی خبر داد و گفت: بعد از آلبوم «زندگی» که در سال ۱۳۹۲ آماده کردم و البته با مشکلاتی در پخش روبه رو شد، دیگر آلبومی منتشر نکردم. چراکه برای تهیه این آلبوم مبلغ هنگفتی هزینه کردم ولی کمپانی تمام سی دی های من را پس داد و این موضوع برای من که خود تهیه کننده بودم شکست جبران ناپذیری بود. هم اکنون در فضای مجازی سه ترانه با عناوین «دلم از راه پره»،«تائید کن»و «دیوونه» منتشر کرده ام. 

وی درباره اجرای نوروزی ۱۳۹۴ گفت: در صورت همکاری مسئولین مشتاق هستم که کنسرت داشته باشم. 

امیر تاجیک در خاتمه با تذکر این نکته که خواننده ها باید به مخاطب احترام بگذارند، خاطرنشان ساخت: ای کاش خواننده هایی که این روزها به شدت سرگرم کار هستند و اجراهای متعددی دارند از جنس زلال معرفت باشند، به مخاطب احترام بگذارند و به فکر ارتقای فرهنگ کلامی و رفتاری مردم جامعه باشند.

کد خبر: 79457
Share/Save/Bookmark