«دموكراسي تو روز روشن»؛ فيلمي مشابه «ترميناتور2»
«دموكراسي تو روز روشن»؛ فيلمي مشابه «ترميناتور2»
 
تاريخ : دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۵۵
يك منتقد با بيان اين كه «دموكراسي تو روز روشن» به لحاظ مضموني شبيه «ترميناتور2» ساخته جيمز كامرون است، گفت: فيلم «دموكراسي تو روز روشن» ساخته علي عطشاني به عنوان يكي از اضلاع اكران متنوع روز، حائز اهميت است.


به گزارش هنر نیوز ،«رضا استادي» عضو انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران در گفت‌وگو با فارس در مورد فيلم «دموكراسي تو روز روشن» ساخته علي عطشاني، اظهار داشت: يكي از ويژگي‌هاي مهم فصل اكراني كه در آن به سر مي‌بريم، وجود فيلم‌هاي متنوع است و تقريبا نمونه اين تنوع تا به حال وجود نداشته است.


وي در ادامه افزود: به طور مثال اين تنوع اكران مي‌توان به فيلم «طلا و مس» ساخته همايون اسعديان در ژانر معناگرا است اشاره كرد كه در اين سال‌ها انواع و اقسام فيلم‌هاي ناموفق زيادي ديده‌ايم اما اين كار نسبتا قابل قبول است.


اين منتقد در ادامه افزود: در ژانر كمدي مي‌توان به فيلم «شير و عسل» ساخته آرش معيريان اشاره كرد و فيلم «دموكراسي تو روز روشن» ساخته علي عطشاني هم يكي از اضلاع اين اكران متنوع است.


استادي ادامه در مورد «دموكراسي تو روز روشن» نيز تصريح كرد: در مورد فيلم چند نكته مهم مي‌توان ذكر كرد كه اولين نكته بر مي‌گردد به تبليغات موفق اين فيلم كه از معدود تبليغاتي است كه در سينماي ايران براي آن برنامه‌ريزي خوبي تدوين شده است.


وي در ادامه افزود: نكته بعدي در مورد اين فيلم اين است كه «دموكراسي تو روز روشن» پتانسيل و ظرفيت خوبي براي جذب مخاطب دارد و در مجموع فيلم قابل قبولي است.


استادي ادامه داد: در مجموع بازهاي اين فيلم قابل قبول است و فيلم از داستان جذابي بهره مي‌برد كه از لحاظ مضموني فيلم شبيه «ترميناتور2» ساخته جيمز كامرون است.


اين منتقد در ادامه افزود: يكي ديگر از ويژگي‌هاي مهم اين فيلم، تحليل خيلي خوب و صحيح از دينداري است و «محمد علي زم» نزديكي زيادي به اين مسئله دارد.


استادي در پايان اين گفت‌و گو نيز، اظهار داشت: فيلم يك توجه عميق به دينداري دارد و نشان مي‌دهد كه تك‌تك اعمال انسان در آن دنيا مورد بررسي قرار مي‌گيرد. من اين فيلم را خيلي دوست داشتم چرا كه فيلم شسته رفته است و به عنوان اولين كار جدي كارگردان برايش مي‌توان امتياز خوبي قائل شد.
کد خبر: 11307
Share/Save/Bookmark