فراخوان مسابقه عکس نهمین جشنواره موسیقی نواحی منتشر شد
فراخوان مسابقه عکس نهمین جشنواره موسیقی نواحی منتشر شد
دبیرخانه نهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران فراخوان شرکت هنرمندان در بخش عکس این دوره را با موضوع «شادمانه های موسیقی نواحی ایران» منتشر کرد.
 
تاريخ : سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۴
به گزارش هنرنیوز؛ دبیرخانه جشنواره موسیقی نواحی ایران با انتشار فراخوانی از تمامی هنرمندان و عکاسان برای شرکت در بخش عکس این دوره از جشنواره دعوت کرد.

در متن فراخوان بخش مسابقه عکس نهمین جشنواره موسیقی نواحی آمده است:

بخش عمده ای از موسیقی نواحی ایران، شادمانه هایی است که به مناسبت های ملی، مذهبی، آیینی، فرهنگی، جشن و شادی در مناطق گوناگون ایران با حرکات و پایکوبی های بومی انجام می شود و در کنار شادی و سرور در آواها و نواها، در چهره ها و حرکات، لباس و رنگ ها و... نیز این شادیانه‌ها تجلی بارزی دارد.

با توجه به اهمیت شادمانه ها در موسیقی مقامی – نواحی ایران و اهمیت و قابلیت عکس به عنوان هنری که در ثبت و ماندگاری تصاویر آیین ها و معرفی و شناساندن بیشتر آنها نقش موثری دارد در این راستا نهمین جشنواره موسیقی نواحی «مسابقه عکس شادمانه های ایران» را برگزار می کند.

موضوع عکس ها:

شادی و سرور در موسیقی مناطق و نواحی ایران و حرکات و پایکوبی های بومی و محلی است.

مقررات جشنواره

شرکت در این جشنواره برای همه عکاسان آماتور و حرفه‌ای آزاد است و محدودیت سنی وجود ندارد .

هر عکاس می‌تواند حداکثر سه تک عکس به نشانی پست الکترونیکmusicofficepr@gmail.com ارسال کند.

دریافت آثار فقط از طریق پست الکترونیک اعلام شده از سوی ستاد جشنواره امکان‌پذیر است.

شرکت کنندگان می بایست عکس ها را به همراه یک برگ فتوکپی شناسنامه یا کارت ملی و نشانی کامل و شماره تماس ارسال کنند.

دبیرخانه جشنواره از پذیرش آثار روی دیسک، فلش مموری و یا هر صورت دیگر معذور است .

عکس‌ها می بایست با فرمت Jpeg در اندازه ضلع کوچک حداقل ۱۸۰۰ پیکسل و حداکثر حجم فایل ۱۰ مگابایت باشد.

عکس های ارسالی، نباید دارای امضای عکاس، پاسپارتو، قاب، تاریخ، واترمارک، لوگو یا هرگونه نشانه های تصویری باشند.

پس از پایام مرحله ارزیابی و انتخاب، آثار بر روی صفحه اینستاگرام بخش مسابقه عکس جشنواره با عنوان shadmaneha قرار خواهد گرفت. همچنین عکاسان منتخب می بایست فایل اصلی عکس را (بدون ویرایش) برای چاپ و نمایشگاه در موزه باغ هرندی ارسال کنند. بدیهی است عدم تحویل فایل اصلی، منجر به حذف عکس از جشنواره می‌شود.

در صورت راهیابی عکس به بخش نمایشگاه چنانچه اثر به ویرایش حرفه ای نیاز داشته باشد از روی فایل اصلی و با اجازه مالک اثر، پردازش تصویر بدون خدشه دار کردن ماهیت اسنادی عکس و کادر ارائه شده صورت می پذیرد.

تمام ‌عکس‌ها باید دارای عنوان باشند. این در حالی است که شرکت‌کننده در مسابقه به عنوان عکاس و مالک اثر شناخته می‌شود و مسوولیت هرگونه دعوی در باب مالکیت اثر از عهده جشنواره خارج است. ضمن اینکه مسوولیت حقوقی- کیفری و مدنی ناشی از هرگونه کپی برداری توسط عکاس بر عهده وی است.

برگزار‌کننده حق استفاده از عکس‌های پذیرفته شده را برای چاپ در کتاب، بروشور یا انتشارات مربوط به جشنواره، با ذکر نام عکاس را برای خود محفوظ می‌دارد.

ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات مسابقه بوده و تصمیم‌گیری درمورد مسائل پیش‌بینی نشده به عهده برگزارکننده است.

جوایز

جشنواره در بخش اصلی سه برگزیده خواهد داشت که به هر یک برگزیدگان تقدیرنامه و مبلغ پنج میلیون ریال جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

تقویم مسابقه


مهلت ارسال آثار: ۱۵ آذر ماه ۱۳۹۴
انتخاب آثار: ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۴
معرفی برگزیدگان: مراسم اختتامیه جشنواره

نهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با اهداف انتقال ویژگی های آیینی موسیقی نواحی ایران به آیندگان، پاسداری از نغمات قدیمی و مواریث معنوی و سجایای برین نهفته در این موسیقی و فراهم سازی بستر مناسب برای به دست آوردن بازمانده های موجود و احیای انواع فرم های اجرایی موسیقی نواحی ایران، همزمان با فرا رسیدن ایام میلاد فرخنده حضرت محمد (ص)، امام جعفرصادق (ع) و هفته وحدت از چهارم تا هفتم دی به دبیری ایرج نعیمایی در کرمان برگزار می شود.
کد خبر: 85397
Share/Save/Bookmark