پاسخ‌های حیدریان به مساله بودجه و سرنوشت فیلم‌های توقیفی
پاسخ‌های حیدریان به مساله بودجه و سرنوشت فیلم‌های توقیفی
رییس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه جزییات بودجه سینما با تغییرات همراه می‌شود، همچنین گفت: برای اکران فیلم‌های مشکل‌دار همان راهی را که از ابتدا اعلام کرده بودیم، پیش می‌بریم تا یکی‌ یکی‌ به نتیجه برسند.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۸
به گزارش هنرنیوز ، محمد مهدی حیدریان در گفت‌وگویی با ایسنا درباره وضعیت اکران فیلم‌هایی که مشکل‌دار بودند و در کمیته رفع توقیف بررسی شدند، بیان کرد: ما آنچه گفته بودیم را همانطور پیش می‌بریم و یکی یکی فیلم‌ها را به نتیجه می‌رسانیم. اگر فیلمی قواعد و ضوابط را رعایت نکرده باشد آن را نشان نمی‌دهیم اما به نظرمان می‌رسد، عمده فیلم‌های که دچار مشکل هستند مسائلشان قابل رفع است.

او درباره آینده اکران دیگر فیلم ها پس از تعویق نمایش فیلمی که اخیرا حاشیه‌هایی هم به همراه داشت، ضمن اینکه ترجیح داد خیلی جزئی وارد این موضوع نشود، ادامه داد: گاهی حاشیه‌ها به متن و حاشیه با هم آسیب می‌زنند ولی ما همچنان هر آنچه را از اردیبهشت گفته بودیم دنبال می‌کنیم و یکی یکی کارها را جلو می‌بریم.

رییس سازمان سینمایی درباره اینکه سازمان سینمایی آیا صرفا براساس مجوز اکران فیلم‌ها برای اکران در خارج از کشور تصمیم می‌گیرد، گفت: وقتی فیلمی مجوز نداشته باشد، امکان نمایش در جایی ندارد.

حیدریان درباره بودجه سازمان سینمایی و برخی جزئیات آن که رقم‌های میلیاردی برای برخی جشنواره‌ها مثل جهانی فجر را تعیین کرده است، گفت: ظاهر بودجه همان طور که مشخص است یک افزایشی را نشان می‌دهد و این افزایش به دلیل تنگناهای مالی که کشور با آن روبروست به هیچ وجه برنامه‌های ما را پوشش نمی‌دهد.

او با اشاره به اینکه این افزایش در بخش‌هایی چهار درصد و در بخش‌های هفت درصد است، توضیح داد: چون سازمان سینمایی باید همه هزینه‌های خود را برای فعالیت از آن بپردازد، رشد آنچنانی نداریم. البته یک اشکالی در تقسیم‌ ردیف بودجه‌ها پیش آمده که شاید به دلیل تعجیل در کار بوده و قطعا اصلاح می‌شود و اصلا درباره بودجه‌ها این‌طور نیست که رقم‌ها بالا باشد چون امسال هم به آن ۵۰ درصدی که گفتم پایبند بودیم (برای تأمین نیمی از هزینه تا توسط حامی مالی )و گفته‌ام که سال آینده هم حداقل ۷ درصد هزینه‌ها باید از حامیان مالی تأمین شود. به این ترتیب دیگر اصلا بودجه‌ای برای حوزه‌های مثل جشنواره‌ها نداریم و باید آن را بیشتر صرف راه‌ها و برنامه‌های جدید کنیم، لذا آنچه در لایحه و جزییات آمده یقینا اصلاح می‌شود.

حیدریان همچنین از توافق با صندوق اعتباری هنر برای حمایت از جشنواره‌های سازمان سینمایی خبر داد و گفت: توافق اصلی انجام شده و تا فردا حامیانی که از سوی آنها مشخص شده به ما اعلام می‌شود.
کد خبر: 95837
Share/Save/Bookmark