گزارش از نشست «محدوده ابري» در ارسباران؛
سهرابي: «محدوده ابري» درگيري آدم‌ها با تنهايي را به تصوير مي‌كشد
 
تاريخ : دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۳۵
كارگردان «محدوده ابري» با بيان اين كه اين فيلم با گروهي 10 نفره به سرانجام رسيده است، گفت: تاكيد من بر اين بود كه با 3 فضاي مختلف و 3 گروه شخصيتي متفاوت، بي‌هيچ ربط ظاهري اما با ارتباط درون مايه‌اي، درگيري آدم‌ها با تنهايي‌شان را به تصوير بكشيم.


به گزارش هنر نیوز به نقل از  فارس، شامگاه يكشنبه 23 خرداد نشست نقد و بررسي فيلم «محدوده ابري» با حضور «روح‌الله سهرابي» (كارگردان)، «ذبيح‌الله رحماني» (تهيه‌كننده) و «رضا درستكار» (مجري و منتقد) در فرهنگسراي ارسباران برگزار شد.


بنابر اين گزارش در ابتدا رضا درستكار از روح الله سهرابي در مورد چگونگي شكل‌گيري اين فيلم كه به نظر هنري مي‌آيد سوال كرد كه وي در پاسخ ، اظهار داشت: من در ابتدا قصد داشتم فيلم «دروازه‌ها» را بسازم اما به دليل وضعيت ساختاري سخت، قصه احتياج به يك پيش زمينه داشت و اين شرايط باعث شد من به قصه‌ 3 اپيزوديك اين فيلم برسم.


وي در ادامه افزود: در «محدوه ابري» تاكيد من بر اين بود كه با 3 فضاي مختلف و 3 گروه شخصيتي متفاوت، بي‌هيچ ربط ظاهري اما با ارتباط درون مايه‌اي، درگيري آدم‌ها با تنهايي‌شان را به تصوير بكشم و با ديدن اين فيلم مخاطب را به تفكر وا دارم.


كارگردان «محدوده ابري» در پاسخ به سوال يكي از حضار مبني بر اين كه چه دليلي بر آزار عمدي مخاطب در اين فيلم وجود دارد خاطرنشان كرد: ما به دنبال اين مسئله بوديم كه حرفي متفاوت بزيم و هدف‌مان احترام به مخاطب بود.


وي ادامه داد: گاهي با آزار آگاهانه مخاطب ذهن او درگير موضوع مي‌شود و به جاي اين كه فيلم را از خارج ببيند، نگاهي دروني به آن خواهد داشت.


در ادامه اين نشست، روح‌الله ‌سهرابي در ادامه با بيان اين كه ريتم كند قصه را قبول كرد و ادامه داد: در برخي پلان‌ها مثل ورود زن و شوهر به ساحل براي حفظ فرم احتياج به ريتم كندي بود و قبول دارم كه در بعضي سكانس‌ها راكورد صحنه حفظ نشده است.


در ادامه رضا درستكار از ذبيح‌الله رحماني در مورد انگيزه‌اش از تهيه‌كنندگي اين فيلم سوال كرد كه وي در پاسخ گفت: هزينه‌ مالي در كار هنري آن قدرها هم مهم نيست، بلكه زيبايي كار و صميميت و در كنار آن شور و شوق گروه باعث شد من به معرفي اين افراد به عرصه هنر افتخار كنم.


اين تهيه كننده و منتقد در ادامه تصريح كرد: من با گروهي 10 نفره اين فيلم را به سرانجام رساندم و با توجه به اين كه «محدوده ابري» داراي بار معناي است و حتي صداها در فيلم ارجاعات معنايي دارند، فيلم ارزش سرمايه‌گذاري داشت گرچه از طريق فرم حرف و پيام خود را انتقال دهد.


به گزارش فارس، در ادامه اين نشست يكي ار حضار از روح‌الله سهرابي در مورد اين كه با توجه به وجود لانگ‌شات‌هاي فوق‌العاده فيلم آيا بهتر نبود هنر عكاسي را ادامه مي‌داديد تا فيلم‌سازي، كه وي در پاسخ، اظهار داشت: من قصدم از اين نوع فيلم‌برداري نشان دادن 3 فضاي جوي متفاوت و زيبايي جغرافيايي سرزمينم بود.


وي در ادامه با اشاره به اين كه گروه حتي براي فيلم‌برداري برخي از پلان‌ها تا آستانه مرگ هم رفتند، افزود: در اپيزود دريا، چون ما از نگاه يك عكاس (شخصيت زن) ماجرا را مشاهده مي‌كنيم، پس بايد مثل او عميق‌نگر و دقيق باشيم.


در ادامه اين نشست، كارگردان «محدوده ابري» از تحمل حضار براي تماشاي فيلم تشكر كرد و افزود: گاهي چيزهايي از طرف خدا به ما تحميل مي‌شود كه بعدها به حكمت آن پي‌مي‌بريم. من در اين فيلم قصد داشتم مخاطب به اين نقطه برسد. اين مراسم راس ساعت 22 با اهداي لوح تقدير به مدعوين پايان يافت.
کد خبر: 11344
Share/Save/Bookmark