سفیر نروژ: خوشحالم که فیلم های کارگردانان زن ایرانی در کشورم  نمایش داده می شود
گزارش هنرنیوز از نشست خبری نگاهی به هنر و فرهنگ کشورهای نوردیک
سفیر نروژ: خوشحالم که فیلم های کارگردانان زن ایرانی در کشورم نمایش داده می شود
مدیر عامل خانه هنرمندان از افتتاحیه «برنامه های هفته فرهنگی نوردیک» خبر داد و گفت: برگزاری هفته فرهنگی نوردیک برای نخستین بار است که در ایران اتفاق می افتد و جا دارد فعالیت های فرهنگی ایران با کشورهای نوردیک ، شتاب افزونتری به خود بگیرد.
 
تاريخ : شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۷

به گزارش خبرنگار هنرنیوز، صبح امروز ۱۶خرداد ماه نشست خبری با حضور مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان و سفیران کشورهای نروژ، سوئد، دانمارک و فنلاند در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان در این نشست زمان افتتاحیه برنامه های هفته فرهنگی نوردیک ساعت ۱۹ امروز در سالن استاد جلیل شهناز اعلام کرد و گفت: در روز ۱۷ خرداد روز دانمارک است که در سالن استاد جلیل شهناز از ساعت ۱۷ تا ۱۹ با سخنرانی شورای وزیران نوردیک در خصوص همکاری کشورهای نوردیک به عنوان جامعه ای یکپارچه و جامعه زبان و فرهنگ نوردیک - پلی میان کشورها و همچنین همکاری فرهنگی نوردیک خواهد بود.

وی همچنین خبر داد که ساعت ۱۹ تا ۲۱ همان روز سخنرانی نویسنده دانمارکی استیک دالانر از دیگر روز دانمارک خواهد بود.

سرسنگی با اشاره به ۱۸ خرداد روز نروژ تصریح کرد: ۱۸ خرداد روز نروژ است که در سالن استاد جلیل شهناز از ساعت ۱۸ با نمایش فیلم و پخش موسیقی خواهد بود.

مدیرعامل خانه هنرمندان از ۱۹ خرداد به عنوان روز فنلاند یاد کرد که ساعت شروع آن ۱۸ همان روز در سالن استاد جلیل شهناز خواهد بود.

وی سخنرانی سفیر فنلاند و نمایش فیلم le havre را از دیگر برنامه های روز فنلاند ذکر کرد.

مجید سرسنگی همچنین به آخرین روز یعنی روز سوئد در ۲۱ خرداد اشاره کرد و یادآور شد: برنامه های این روز ساعت ۱۶ شروع خواهد شد که رونمایی کتاب «پسرم میو » به نویسندگی آسترید لیندگرن، و سخنرانی سفیر سوئد آقای پیتر تیلر خواهد بود.

هری کمراینن سفیر فنلاند در این نشست با اشاره به شاهنامه فردوسی گفت: شاهنامه برای اولین بار با ترجمه فنلاندی در این کشور منتشر شده است و ما معتقدیم که شاهنامه یک شاهکار جهانی است که به همه مردم جهان تعلق دارد.

اندرس کریستین هوگار سفیر دانمارک نیز در جلسه اظهار داشت: ما همه ساله یک نمایشگاهی به نام « مجسمه در دریا» در کشورمان برگزار می کنیم که خوشبختانه هنرمندان ایرانی هرساله در این نمایشگاه حضور فعالی دارند.

خانم آد لیسه نورهایم سفیر نروژ نیز با اشاره به فیلم های ایرانی گفت: فیلم های ایرانی مورد علاقه مردم سوئد است و من خوشحالم که به عنوان یک سفیر شاهد نمایش فیلم هایی ایرانی در کشورم هستند که کارگردانان آنان را زنان فیلمساز ایرانی برعهده دارند.


به گزارش خبرنگار هنرنیوز، در این مراسم علاوه بر چهار سفیر فنلاند، نروژ، سوئد و دانمارک ،«میکائیل آنترو هویستی» نماینده شورای وزیران نوردیک، خانم «آنا انمارک» نماینده شورای وزیران نوردیک، خانم «کریستین اولافس دوتیر» نماینده شورای وزیران نوردیک، «شپر اسکو کنودسن» نماینده شورای وزیران نوردیک و خانم «کرسی مکنزی» هنرمند عکاس از فنلاند حضور داشتند.

کد خبر: 81284
Share/Save/Bookmark