راهکار تهیه کننده «خاله شادونه» برای برنامه های کودک
راهکار تهیه کننده «خاله شادونه» برای برنامه های کودک
تهیه‌کننده برنامه «خاله شادونه» ادغام برنامه‌های کودک و انیمیشن را در یک شبکه اقدامی نامطلوب دانست و اظهار کرد: بچه‌ها دوست دارند در شبکه‌ای که با عنوان انیمیشن برایشان تعریف شده است، کارتون‌های مورد علاقه‌شان را ببینند؛ بنابراین اقدام صحیحی نیست که ما برنامه‌های تولیدی و زنده کودک را در کنار انیمیشن قرار بدهیم.
 
تاريخ : چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۱

علی اکبر ذاکری درباره انتخاب شبکه پویا به عنوان شبکه تخصصی کودک گفت: شبکه کودک قطعا با انیمیشن متفاوت است و هیچ ربطی به هم ندارند و فکر نمی‌کنم کنار هم قرار بگیرند. در شبکه پویا که کارتون‌های مورد علاقه کودکان به روی آنتن می‌رود، قطعا برنامه‌های عروسکی و سایر برنامه‌های کودک، فضای انیمیشن را اشغال می‌کنند و جا دارد برای کودکان یک شبکه تخصصی جدا از انیمیشن داشته باشیم.
این برنامه‌ساز کودک همچنین تاکید کرد: تاسیس شبکه کودک، آرزوی همه بچه‌ها و برنامه‌سازان کودک است که به شکل تخصصی تاسیس شود اما با سیاست‌ها و تغییر مدیریت‌های جدید هنوز این امر محقق نشده است و امیدواریم که زودتر این اتفاق بیفتد؛ چراکه با وجود شبکه کودک برنامه‌های این حوزه از پراکندگی و آشفتگی درمی‌آیند. همیشه جای یک شبکه تخصصی برای کودکان در تلویزیون خالی بوده است.
وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه درصد مخاطبان برنامه‌های کودک بالاست، پس بهتر است که زودتر این اتفاق بیفتد؛ این در حالی است که طی این مدت از برنامه‌های موفق حوزه کودک غافل مانده‌ایم و سنگ‌اندازی به سمت برنامه‌های کودک زیاد اتفاق افتاده است. متاسفانه مدیران تلویزیون به جای اینکه انگشت روی نقاط ضعف برنامه‌ها بگذارند، تمام نگاهشان به برنامه‌های پربیننده کودک است و به جای اینکه برنامه‌های کم بیننده و بی جهت این حوزه را شناسایی و آنها را حذف کنند، به برنامه‌های پرمخاطب این حوزه تمرکز می‌کنند و چالش به وجود می‌آورند و این روزها این ماجرا حساس‌تر هم شده است.
ذاکری سپس تصریح کرد: با توجه به تغییر مدیریت‌ها در سازمان صداوسیما انتظار می‌رود برنامه‌های اضافی در حوزه کودک حذف شوند اما چرا مدیران فقط به برنامه‌های دیدنی و پرطرفدار این حوزه زوم کرده‌اند و می‌خواهند به نوعی چالش ایجاد کنند؛ در حالی که به نظرم این کار اصلا صحیح نیست. به عنوان مثال وقتی بچه‌ها فلان خاله یا فلان عمو را نمی شناسند، به این معنی است که بیننده نداشته است که کودک آنها را بشناسد. در حال حاضر پربیننده ترین برنامه‌های حوزه کودک «عمو پورنگ‌»، «خاله شادونه‌»، «عموهای فیتیله‌ای» و «رنگین کمان» هستند.
تهیه کننده «خاله شادونه» در پایان گفت‌وگوی خود از آماده سازی آیتم‌های ویژه در ایام دهه فجر امسال برای برنامه‌اش خبر داد و گفت: در حال حاضر یکسری آیتم‌های ویژه برای ایام دهه فجر امسال در ذهن داریم که در حال آماده‌سازی هستند و در زمان خود به روی آنتن خواهند رفت.

کد خبر: 78774
Share/Save/Bookmark