ترانه آغوش من دو ساعته سروده شد/ رضا صادقی به خوبی حس و حال شعر را منتقل کرده
گزارش هنرنیوز از نشست خبری نماهنگ «آغوش امن»؛
ترانه آغوش من دو ساعته سروده شد/ رضا صادقی به خوبی حس و حال شعر را منتقل کرده
ترانه سرای نماهنگ آغوش امن گفت: خدا را شکرم که حس و حالی به من داده تا بتوانم بخش کوچکی از رشادت‌های رزمندگان را با اشعارم به تصویر بکشم.
 
تاريخ : شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۲

به گزارش خبرنگار هنرنیوز صبح امروز نشست خبری نماهنگ آغوش امن با حضور سید محمدحسین میری رئیس خانه موسیقی بسیج ، علی طادی و محمد مهدی فکریان کارگردانان نماهنگ ، یاحا کاشانی ترانه‌سرا در خبرگزاری فارس برگزار گردید.

محمد مهدی فکریان یکی از کارگردان این نماهنگ با اشاره به نحوه تولید این نماهنگ اظهار داشت : از زمان تشییع پیکر شهدای غواص، این دغدغه‌ در ما وجود داشت که حتما باید کاری با این موضوع تولید کنیم بنابراین وقتی یاحا کاشانی در برنامه «امشب» تلویزیون شعری را با این مضمون قرائت کرد تصمیم گرفتیم که بر روی همین شعر نماهنگ بسازیم. لذا تلاش کردیم این نماهنگ جنبه‌های داستانی داشته باشد و فقط ارایه تصاویر کارت پستالی نباشد.

به گفته وی تصویربرداری این نماهنگ طی دو روز انجام شد و حدود یک هفته کار شبانه‌روزی هم برای مراحل تدوین و آماده‌سازی نهایی صورت گرفت.

علی طادی ، دیگر کارگردان این نماهنگ در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که پرسید« ایده کار از کجا شکل گرفت و تایم نماهنگ چه زمانی است و چگونه رضا صادقی که معمولا در انتخاب کارهایش سخت گیر است را راضی به این کار کردید گفت: زمانی که ترانه سرا، کسی مثل آقای کاشانی باشد چون آقای رضا صادقی، ایشان را می شناسند آن را می پذیرند.

وی ادامه داد: ایده کار از سفیر فیلم بود و خوشحالیم که موسسه سفیر فیلم تاکنون دو کار در مورد شهدای غواصان تولید کرده است که اولی آن یک کار مستند بوده که من تهیه کننده آن بودم و دومی آن، نماهنگ «آغوش امن» بوده است.

طادی در مورد لوکیشن های این نماهنگ تصریح کرد: ما لوکیشن های مختلفی را برای این کار دیدیم تا اینکه در نهایت به یک خانه قدیمی رسیدیم که همان را انتخاب کردیم ضمن اینکه از شهرک دفاع مقدس هم استفاده کرده ایم. این درحالی است که همزمان نیز سعی کردیم استوری بورد و دکوپاژ این نماهنگ را هم طراحی کنیم.

وی اضافه کرد: این نماهنگ یک کار داستانی است و معمولا در کارهای داستانی اگر خواننده حضور نداشته باشد بهتر خواهد بود.

کارگردان نماهنگ «آغوش امن» در پاسخ به سوال دیگر هنرنیوز که پرسید آیا از تصاویر آرشیوی و بازیگر خاصی هم استفاده کردید گفت: تنها ۱۰ الی ۱۵ ثانیه از تصاویر آرشیوی در این نماهنگ استفاده شده است. ضمن اینکه بازیگر خاصی هم در این کار نداشتیم.

وی افزود: این نماهنگ را هر جا برای تولید ارایه می دادیم به ما می گفتند که زمان این کار گذشته است و دیگر فایده‌ای ندارد اما برخورد خانه موسیقی بسیج با این کار بسیار خوب بود که همین جا از آنان تشکر می کنم.

یاحا کاشانی ترانه سرای نماهنگ «آغوش امن» در این نشست یادآور شد: هنگامی موضوع ماجرای شهدای غواص و تفحص ۱۷۵ شهید اتفاق افتاد من هم مانند بقیه مردم متاثر شدم و دوست داشتم کاری انجام بدهم تا اینکه نخستین عکس‌ها در این رابطه منتشر شد و بر روی من تاثیر بسیاری گذاشت و طی دو ساعت ترانه این نماهنگ را نوشتم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس یکی از دغدغه های همیشگی من است افزود: فردای آن روز دوستان سفیر فیلم با من تماس گرفتند و قرار شد که این کار را انجام دهیم و خدا را شکر می‌کنم که این حس و حال را به من داده تا بتوانم بخش کوچکی از رشادت‌های رزمندگانمان را به وسیله اشعارم به تصویر بکشم.

این ترانه سرای کشورمان از ترانه دیگری با مضمون جانبازانی که از طریق موج انفجار به درجه جانبازی نایل شدند خبر داد و گفت: من این ترانه را هم خیلی دوست دارم و امیدواریم در آینده اتفاقات خوبی برای این ترانه رخ بدهد.

وی همچنین از رضا صادقی بابت اینکه توانسته است به خوبی حس و حال شعر را منعکس کند تشکر کرد.

سیدمحمدحسین میری مدیر خانه موسیقی بسیج نیز در این نشست با اشاره به روند تولید این نماهنگ گفت: آغوش امن، اولین کار نماهنگی خانه موسیقی بسیج است و خوشحالیم که از آن جواب گرفتیم. دلیل دیده شدن این کار هم این بود که همه کسانی که پشت کار بودند دلی کارها را پیش بردند.

وی ادامه داد: بعد از ماجرای تفحص ۱۷۵ شهید ما تصمیم گرفتیم که در این باره آثاری را تولید کنیم. لذا پیشنهاد اولیه این کار را تهیه کننده برنامه تلویزیونی «امشب» به ما داد و ما هم بلافاصله آن را قبول کردیم.
کد خبر: 83174
Share/Save/Bookmark