نمایشگاه مروری بر آثار استاد اسفندیار احمدیه در گالری پردیس باغ موزه هنر ایرانی برگزار می شود
چهارم اسفندماه ؛
نمایشگاه مروری بر آثار استاد اسفندیار احمدیه در گالری پردیس باغ موزه هنر ایرانی برگزار می شود
آیین گشایش نمایشگاه مروری بر آثار استاد اسفندیار احمدیه ساعت 16 روز جمعه چهارم اسفندماه در گالری پردیس باغ موزه هنر ایرانی برگزاری می شود.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۳
به گزارش هنرنیوز ، استاد اسفندیار احمدیه ، نقاش روایات مذهبی ، ماجراهای حماسی ، کار ومعیشت مردمان کوی و برزن ، ابعاد متعددی از نگاه به جهان را ازخود به یادگارگذاشته است . ایشان از شاگردان علی اصغر پتگر در مکتب کمال الملک بودند.

در دیدار از آثار این استاد فقید، با دنيايي از رنگ، شور، تنوع، حركت، زندگي، ايمان، شعف و مهر آشنا مي شويم. مهم ترين تفاوت ميان آثار احمديه با آثار استاداني از نسل بلافصل کمال الملک ، در خلق آثار خيالي است. ایشان در اوایل دهه 80 نیز از سوي انجمن سينمايي فيلمسازان انيميشن ايران (آسيفا) به عنوان پايه گذار انيميشن (پويانمايي) درايران شناخته شد. وی در سال 1307 در محله پامنار تهران متولد و در سال 1390 چشم از جهان فروبست .

در این نمایشگاه که به همت پروین مهاجر( همسراستاد) برپا می شود ، حدود چهل اثر از آثار ایشان که کمتر دیده شده، در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

نمایشگاه اسفندیار احمدیه از چهارم تا پانزدهم اسفند ماه همه روزه بجز روزهای پنج شنبه از ساعت 10 صبح تا ساغت 20 در گالری پردیس باغ موزه هنر ایرانی واقع در خیابان ولی عصر، بالاتر از پارک وی، خیابان فیاضی، خیابان بوسنی هرزگوین ، سه راه دکتر حسابی پذیرای علاقه مندان و هنر دوستان است.
کد خبر: 96044
Share/Save/Bookmark