مسیرهای موفقیت در "راه" است
مسیرهای موفقیت در "راه" است
امیر یانقی مجری برنامه تلویزیونی "راه" گفت: موضوعاتی که در "راه" مطرح می شود، می تواند در پررنگ و برجسته تر کردن عرق سرزمینی نقش به سزایی داشته باشد.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۷
به گزارش هنرنیوز ، امیر یانقی مجری برنامه تلویزیونی "راه" با موضوع بررسی و معرفی دستاوردها و توفیقاتی علمی و فناوری، اقتصادی و ورزشی ایران ویژه دهه فجر آماده می شود، درباره شیوه اجرای این برنامه بیان داشت: پیش از این قرار بود برنامه "راه" به صورت انفرادی اجرا شود اما بعدها دارای دومجری شد. شیوه اجرای این برنامه بدین صورت است که برخی پلان ها به صورت تک مجری و برخی دیگر به صورت دو مجری و در گفت و گوی این دو اداره می شود.

وی افزود: به طور کلی در این برنامه سعی شده است تا با اجرایی جوان پسندانه و ارائه آمارهایی که در بعضی موارد واقعا خیره کننده است، برای مخاطب جذابیت ایجاد شود و او برنامه را دنبال کند.

مجری مسابقه "بعد ۴" در پاسخ به این که آیا از نریشن هم در این برنامه استفاده می شود یا نه، ادامه داد: در بخش هایی از کار از نریشن هم استفاده می شود که هنوز ضبط آن صورت نگرفته و ممکن است با صدای من یا فرد دیگری باشد. بدین ترتیب برنامه با یک پلاتوی ابتدایی شروع می شود. در بخش هایی تک مجری یا دو مجری پیش می رود و از نریشن هم بهره می برد.

وی درباره فرآیند تولید این برنامه گفت: به دلیل این که برنامه "راه" نیازمند اطلاعات آماری دقیق و جدی بود، فرصت کافی وقت صرف تولید آن شد. چراکه باید هر قسمت آن بر اساس اطلاعات به روز ضبط می شد و گاهی تغییراتی در محتوا به واسطه به روز شدن آمارها صورت می گرفت. همچنین ابتدا قرار بود برنامه به صورت کروماکی یا مجازی تولید شود و بعد از آن قرار شد در فضاهای بیرونی هم تصویربرداری آن صورت گیرد.
خوشبختانه یکی از امتیازات این برنامه هم استفاده آن از لوکیشن های متعدد است و فکر می کنم کمتر برنامه چنین هزینه ای را متقبل شود.

یانقی به تعدادی از لوکیشن های این برنامه اشاره و عنوان کرد: برج میلاد، موزه دفاع مقدس، ورزشگاه تختی، پژوهشکده رویان، پالایشگاه نفت تهران و... لوکیشن هایی بودند که متناسب با محتوا برای تصویربرداری انتخاب شدند. همچنین بعضی از لوکیشن ها هم مثل پارک آب و آتش، کویر و... به دلایل زیبایی شناسانه انتخاب شدند.

وی همچنین ادامه داد: من به دلیل تجربه های قبلی ام و اجرای برنامه های علمی به اجرای برنامه های این حوزه علاقه دارم. وقتی آمارها را در این برنامه بررسی می کردم برایم جالب بود که ایرانیان در بسیاری از حوزه ها دستاوردهای خیره کننده ای داشته اند که متاسفانه در رسانه ها آن طور که باید بازتاب پیدا نمی کند. در حالی که سقوط لیورپول به چند پله پایین تر جدول به عنوان یک فاجعه در رسانه ها بازنمایی می شود. به نظرم موضوعاتی که در "راه" مطرح می شود می تواند در پررنگ و برجسته تر کردن عرق سرزمینی نقش به سزایی داشته باشد.

برنامه راه به تهیه کنندگی امیر فکری و کارگردانی مسعود جورابی و البرز سبحانی در ۱۰ قسمت ۲۰ دقیقه برای پخش در دهه فجر آماده می شود.
کد خبر: 78233
Share/Save/Bookmark