همه تلاش ها باید منجر به زیباپوشی در جامعه شود
در نشست هم‌اندیشی طراحان لباس و دبیرجشنواره مد و لباس مطرح شد
همه تلاش ها باید منجر به زیباپوشی در جامعه شود
طراحان لباس و فعالان حوزه طراحی و تولید روز گذشته سه شنبه (۷ بهمن)با حضور در موزه هنرهای معاصر به پرسش و پاسخ با دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس پرداختند.
 
داخلی آرشيو خبر
تاريخ : چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۶

به گزارش هنرنیوز به نقل از ستاد خبری چهارمین جشنواره مد و لباس فجر، در این نشست عده زیادی از طراحان لباس، دانشجویان، مدیران موسسات تک منظوره مد و لباس و علاقه‌مندان به این حوزه حضور داشتند، به طوری که عده زیادی از افراد به صورت ایستاده شاهد گفت و گوهای صورت گرفته در جمع بودند.
در ابتدای برنامه حمید قبادی گفت: کارگروه ساماندهی مد و لباس با کمک فعالان این حوزه با سرعت قابل توجهی در حال پیشرفت است و در یک سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه مد و لباس رخ داده است. فعالیت‌هایی که قرار بود با کمک شما انجام شود تا حدود زیادی به نتیجه رسیده اما هنوز با هدف نهایی فاصله زیادی داریم.
وی ادامه داد: دو سیاست محوری در کار ما تعریف شده است. اول اینکه موضوع هویت سازی را با تمام قدرت دنبال کردیم و در این راستا نزدیک ۱۰۰ موسسه شکل گرفته است و تمام اجزای مد و لباس کشور در حال سامان پیدا کردن است. گام دوم موضوع کاربردی کردن آثار است و ما تاکید داریم که در سال ۹۴ نقش جدی‌تری در مد و پوشاک جامعه داشته باشیم و تاثیر کارهای انجام شده و مشکلات این عرصه را از زبان مردم بشنویم.
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با بیان اینکه فعالیت در زمینه مد و لباس فقط با مشارکت بخش خصوصی ممکن است، افزود: در مجلس شورای اسلامی هم موضوع مد و لباس جدی گرفته شده و اولین بار در بودجه سال ۹۴ موضوع مد و لباس به عنوان یک سرفصل بودجه‌ای مطرح شده است. همه این تلاش‌ها باید منجر به این شود که زیباپوشی در جامعه رایج شود و لباس به عنوان محصولی که به راحتی روح و روان کمک می‌کند شناخته شود.
علی کاشفی دبیر بخش فرهنگی جشنواره مد و لباس هم گفت: مد و لباس در دنیا از اصلی‌ترین و پرمخاطب‌ترین صنایع فرهنگی است و گردش اقتصادی بالایی هم دارد. اما در مدیریت فرهنگی کشور ما توجه زیادی به این موضوع نشده بود و علاوه بر آن ارتباط پیوسته‌ای بین هنر مد و
صدیقه پاک بین، رئیس انجمن طراحان پارچه و لباس و عضو کارگروه مد و لباس نیز گفت: به نمایندگی از طراحان لباس می‌گویم با زحمتی که دبیرخانه در این زمینه کشیده راه را برای طراحان لباس و پارچه باز کرده است. ما هم باید سعی کنیم همراه و هم‌گام باشیم و با تمام قدرت در جشنواره شرکت کنیم و طرح‌هایی ارائه دهیم که در شان ایرانی‌ها باشد.
حمیدرضا یوسفی فر، دبیر شورای راهبردی تولید و فروش گفت: در جشنواره امسال برنامه‌ریزی شده است تا بعضی اصناف مانند کیف و کفش که نقش مهمی در سبک زندگی مردم دارند در بخش تولید و فروش حضور پر رنگ‌تری داشته باشند. تجلیل از پیشکسوتان و نام آوران این عرصه
پس از این سخنان، بخش پرسش و پاسخ حاضران در سالن و حمید قبادی آغاز شد و حاضران علاوه بر نوشتن سوالات روی کاغذ، سوال‌های شفاهی را هم مطرح کردند. نحوه ارتباط طراح و تولید کننده، فایده حضور در جشنواره مد و لباس، کیفیت پایین آموزش، لزوم حضور در ورکشاپ‌های خارجی، مالکیت هنری و... از جمله مسائل مطرح شده در این بخش بود.

کد خبر: 78783
Share/Save/Bookmark