دوران بي اعتمادي به فيلمسازان اول تمام شده است / برشی از روزمرگی‌های زندگی
در نشست «خانه دیگری» در برج میلاد مطرح شد:
دوران بي اعتمادي به فيلمسازان اول تمام شده است / برشی از روزمرگی‌های زندگی
روز گذشته نشست پرسش و پاسخ فيلم «خانه ديگري» ساخته بهنوش صادقي با حضور كارگردان و جمعی از عوامل فیلم در سالن سعدي برج ميلاد برگزار شد.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۶
به گزارش هنرنیوز، نشست پرسش و پاسخ فيلم «خانه ديگري» ساخته بهنوش صادقي با حضور كارگردان، ناصر هاشمي، پژمان بازغي، ليلا زارع، روشنك گرامي، بازيگران فيلم، عباس اكبري، تهيه كننده، مهنوش صادقي، فيلمنامه نويس، مستانه مهاجر، تدوينگر و جواد هاشمي، آهنگساز با اجراي محمود گبرلو امروز (يكشنبه دهم بهمن ماه) در سالن سعدي برج ميلاد برگزار شد.

پژمان بازغي، در این نشست با انتقاد از عدم حضور منتقدان قديمي در سالن گفت: دوران بي اعتمادي به فيلمسازان اول تمام شده است و تا زماني كه منتقدان و كارشناسان قديمي فيلم ها را نبينند سينما تغييري نخواهد كرد و تنها بايد منتظر يك اتفاق در سينما باشيم.

گبرلو در پاسخ به اين انتقاد بازغي گفت: منتقدان در سالن هاي ديگر به تماشاي فيلم ها خواهند نشست و نظراتشان را درباره فيلم خواهند نوشت.

بازغی ادامه داد: در جشنواره فیلم اولی هایی خوبی را دیدم. در چند سال اخیر مردم فیلم خوب می‌خواهند و الزاما فیلم خوب نباید پرفروش باشد. کارگردانهای فیلم اولی سواد و استعدادد کافی را دارند. اگر فیلم نامه خوب برای من ارسال شود حتی اگر فیلم کوتاه خوبی باشد قطعا نقش را قبول خواهم کرد.

وی افزود: کارگردان و نویسنده در این فیلم به بخشی از زندگی پرداخته‌اند و به این موضوع اشاره کرده اند که ما به سنت ها و گذشته بی اهمیت و به گذشته نا امید هستیم.

صادقي در پاسخ به اين سئوال كه اين فيلم بيشتر به فيلم هاي تلويزيوني شباهت دارد، گفت: به طور حتم اين فيلم با نظر گروهي از كارشناسان انتخاب شده است و بهتر است كه انتخاب فيلم در بخش مسابقه را به كارشناسان واگذار كنيم.

وي درباره موضوع فيلم ادامه داد: به طور حتم فيلمنامه، هسته اصلي ساخت فيلم است. در اين فيلم سعي كرديم روزمرگي ها و جزيئات زندگي جاري در جامعه را به سادگي نمايش دهيم.

صادقي در ارتباط با مشكلات جذب سرمايه براي فيلمساز اول گفت: به اين دليل كه من تجربه حضور در سينما را داشتم به راحتي توانستم جذب سرمايه داشته باشم و اين فيلم كاملا مستقل است.

هاشمي درباره لحنش در اين فيلم گفت: من صداهاي مختلفي را براي فيلم أتود زدم و كارگردان چيزي را كه در فيلم مي بينيد انتخاب كرد.

وي در پاسخ به انتقادي درباره بازي اش در اين فيلم، گفت: در فيلم بازيگران و كارگردان همديگر را تصحيح مي كنند و واقعا نمي دانم، چگونه مي توانستم بهتر بازي كنم.

مهاجر، مونتاژ اين فيلم را حسي عنوان كرد و گفت: هر سكانس فيلم نسبت به زمان، حال و حس زندگي هر كدام از پرسوناژها تدوين شد. و تمركز و آگاهي براي تدوين اين فيلم كفايت مي كرد.

اکبری با عذرخواهی از مشکل صدای فیلم گفت: از همه عوامل تولید کمک‌ کردند که این فیلم ساخته شود تشکر می کنم. مجبورم یک نام را ببرم و از مستانه مهاجر که برای فیلم ما زحمت کشید و تدوین خوبی بر روی فیلم انجام داد، تشکر می کنم.

وی ادامه داد: افرادی مثل پژمان بازغی برای مخاطبان سینما آشناترهستند و بقیه دوستان هم شناخته شده هستند اما همه چیز در فیلم بازیگر نیست و درست بازی کردن مهم تر است.

تهیه کننده فیلم با بیان اینکه به تبلیغ شفاهی در اکران امیدوار هستیم، افزود: تهیه کننده هایی که سوپر استار ها را در فیلم می آورند پول زیادی دارند و یا نگرانند که فیلم آنها دیده نشود بهنوش صادقی در مورد این فیلم تجربه شخصی داشت و این موضوع خیلی به ما کمک کرد.
کد خبر: 93993
Share/Save/Bookmark