مقام اول برای فیلم «سکوت رعنا» از جشنواره فیلم کودک ایرلند/ فیلم دومم را حمایت کنند
بهزاد رفیعی در گفتگو با هنرنیوز خبرداد:
مقام اول برای فیلم «سکوت رعنا» از جشنواره فیلم کودک ایرلند/ فیلم دومم را حمایت کنند
کارگردان فیلم سینمایی« سکوت رعنا» که تاکنون فیلمش در چندین جشنواره جهانی کاندید و جایزه گرفته است از مقام اولی این فیلم در جشنواره معتبر ایرلند خبر داد.
 
تاريخ : شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۱
بهزاد رفیعی کارگردان فیلم سینمایی«سکوت رعنا» در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز با اشاره به سال تولید و جوایزی که تاکنون این فیلم کسب کرده است گفت: تولید فیلم «سکوت رعنا» مربوط به ماههای پایانی سال 93 است و این فیلم علاوه بر اینکه در جشنواره سال گذشته فیلم رشد، جزو سه فیلم بر‌تر این جشنواره معرفی شد به عنوان فیلم منتخب محیط زیست نیز انتخاب گردید.

وی همچنین ادامه داد: این فیلم سال گذشته پرفروش‌ترین فیلم بازار برلین بوده و در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک «کیندرکینو» آلمان که یک جشنواره متعبر بین الملل کودکان محسوب می‌شود نیز توانست جوایز بهترین فیلم این جشنواره را تصاحب کند.

به گفته بهزاد رفیعی ، فیلم سکوت رعنا تاکنون توانسته در بسیاری از جشنواره های معتبر جهانی فیلم کودک به نمایش درآید و جزو کاندیداهای این جشنواره ها از جمله جشنواره های بلژیک ، هلند ، هند و شارجه بوده است.

کارگردان سکوت رعنا با اشاره به جدیدترین موفقیت جهانی این فیلم از کسب مقام اولی در جشنواره فیلم کودک ایرلند خبر داد که در روزهای نخست سال 95 برای این فیلم رقم خورده است.

وی که از سال 66 تا 72 در تلویزیون گیلان به عنوان برنامه ساز فعالیت می کرده است از سال 72 نیز به مدت بیست سال دستیار کارگردان و برنامه ریزی در سینمای ایران را با کارگردانانی همچون مجید مجیدی ، سیروس حسن‌پور و محمدعلی طالبی تجربه کرده است و ساخت فیلم «سکوت رعنا» به عنوان اولین فیلم بلند او در کسوت کارگردانی محسوب می شود.

رفیعی با بیان اینکه سرمایه گذاری فیلم «سکوت رعنا» را حوزه هنری و تهیه کننده آن را نیز جواد نوروزبیگی برعهده گرفته است در مورد قصه این فیلم گفت: قصه سکوت رعنا در مورد دختری ۷ ساله به نام «رعنا» است که در یکی از روستاهای شمال ایران زندگی می‌کند او مرغی به نام «کاکلی» دارد. رعنا بر روی هر کدام از پوستهٔ تخم مرغ‌هایی را که کاکلی می‌گذارد با مدادرنگی نقاشی جوجه‌ای را می‌کشد. اما ناگهان در شبی بارانی به نظر می‌رسد که مرغ طعمهٔ شغال شده است. رعنا به دلیل دلبستگی به مرغ، گویش خود را از دست می‌دهد و رحمان برادر رعنا به کمک دوستش حسن در بین روستا‌های مختلف به دنبال تخم مرغ‌های فروخته شده می‌گردند تا اینکه .....

این فیلمساز در مورد اکران این فیلم یادآورشد: قرار بود که این فیلم در سینماها اکران شود اما به یکباره متوجه شدم که این فیلم عید امسال از شبکه دوم پخش شد! ولی احتمال اینکه این فیلم در سینماهایی که فیلم های حوزه کودک را پخش می کنند اکران شود وجود دارد.




بهزاد رفیعی در مورد تازه ترین کارخود از اتمام نگارش فیلمنامه سینمایی درحوزه کودک به نام« آ اول» خبر داد و اظهار داشت: قریب به هشت ماه برروی فیلمنامه این فیلم کار کردم و با توجه به موفقیت های فیلم اولم سعی می کنم در کار دوم ، به قول معروف بی گدار به آب نزنم و اثری بهتر و مفیدتر از کار تولید کنم. بنابراین حدود 15 روز دیگر این فیلمنامه را به حوزه هنری ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین بنیاد فارابی برای تولید ارائه خواهم داد.

به گفته وی فیلم «آ اول» یک اثر فوق العاده زیبا ، ظریف و یک کار جهانی خواهد بود.

این کارگردان کشورمان تاکید کرد: حالا که فیلم «سکوت رعنا» به عنوان نخستین فیلم بلند من توانست جوایز جهانی را کسب کند و افتخاری برای سینمای ایران باشد. تنها انتظار من این است که فیلم دومم ( آ اول ) نیز در تولید مورد حمایت قرار بگیرد.

گفتگو از : مجید معافی
کد خبر: 90563
Share/Save/Bookmark