جشنواره فیلم های ایرانی در شهر مونیخ آلمان
جشنواره فیلم های ایرانی در شهر مونیخ آلمان
جشنواره فیلمهای ایرانی با تمرکزبرفیلم هایی که در خارج از تهران و درجنوب ایران، ساخته شده اند، در شهر مونیخ آلمان از امروز (چهارشنبه)تا روز یکشنبه آینده برگزار می گردد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۵
به گزارش هنرنیوز و به نقل از ایرنا، روزنامه آلمانی'زود دویچه سایتونگ'نوشت:سینمای ایران درآلمان بیشتر با فیلم سازانی مانند جعفر پناهی، اصغرفرهادی یاعباس کیارستمی شناخته شده است، اما اینک جشنواره ای از فیلمهای ایرانی درشهر مونیخ با تاکید برفیلم های کارگردانانی غیر از این افراد برگزار می شود . این جشنواره برفیلمهای ایرانی که در خارج از تهران و جنوب این کشور ساخته شده متمرکز است.

این روزنامه افزود:'سیلویا بائر'مدیراین جشنواره علاقه مند بود که از یک منطقه ژئواستراتژیک در خاورمیانه و از منطقه خلیج فارس به عنوان منطقه ای که گروههای مختلف قومی وشیوه های مختلف زندگی در آن جریان دارد، فیلم هایی را به نمایش بگذارد.

به نوشته این روزنامه، فیلم افتتاحیه این جشنواره 'گشر'به کارگردانی وحید وکیلی فر خواهد بود که درباره زندگی کارگران در شهر بوشهر در منطقه جنوب ایران در نزدیکی میدان گازی می باشد واین افراد رویای یک زندگی بهتر را دارند.

زودویچه سایتونگ افزود:این فیلم یادآور فیلم میکل آنجلو آنتونیونی بنام 'صحرای سرخ'درسال 1964 می باشد. همچنین حسین عباسی کارگردان ایرانی در مستندی بنام'من یک زن نیستم'زندگی روزانه یک زن ایرانی را درنزدیکی مرز عراق در این جشنواره نشان می دهد که مانندیک مردزندگی می کند.فیلمی از مسعود بخشی کارگردان ایرانی بنام 'یک خانواده محترم' هم در مونیخ به نمایش درخواهد آمد. این فیلم داستان یک خانواده ایرانی در زمان گذشته می باشد که تصویری از جمهوری اسلامی ایران را در این فیلم به غرب نشان می دهد .

این روزنامه آلمانی درادامه افزود: فیلم دیگری نیز در این جشنواره به نمایش در می آید که درباره مردم جنوب ایران در منطقه هرمزگان است . در واقع در جنوب ایران یک اقلیت قومی زندگی می کنند که سنت های آفریقایی مانند رقص، موسیقی و آداب و رسوم، آفریقایی ها را از اجداد خود گرفته اند . این قوم بیش از 400 سال است که در منطقه هرمزگان در جنوب ایران زندگی می کنند و دین آنها اسلام است .

این روزنامه نوشت:عکاس ایرانی مهدی احصایی نیز درباره این فیلم و این قوم ایرانی ، عکسهایی تهیه کرده است که در طول جشنواره به نمایش خواهد گذاشت . همچنین در این جشنواره ، فیلمهای ایرانی دیگری نیز به نمایش در خواهد آمد.
کد خبر: 94758
Share/Save/Bookmark