قرار بود هنرمندان لباس رسمي بپوشند
انتقادها به نوع پوشش بازيگران حاضر در جشنواره فجر ادامه دارد
قرار بود هنرمندان لباس رسمي بپوشند
به رغم برنامه‌ريزي و تلاش‌هاي مسئولان سي‌و‌چهارمين جشنواره فيلم فجر براي برگزاري جشنواره‌اي خوب، جشنواره امسال موجي از انتقادات را به همراه داشت.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۱
به گزارش هنرنیوز؛سي و چهارمين دوره جشنواره فيلم فجر به كار خود خاتمه داد، اما انگار انتقادات از اين جشنواره همواره ادامه دارد. روزنامه جوان نوشت:چندي پيش بود كه برخي عوامل فيلم‌هاي منتخب در اين دوره از جشنواره و بسياري از كارگردانان و سينماگران حاضر به حضور روي فرش قرمز يا همان (رد كارپت) جشنواره نشدند و نسبت به اين اقدام مسئولان جشنواره واكنش نشان دادند.

اما اين روزها يكي از پر‌بحث‌ترين موضوعات مطرح ديگر در رسانه‌ها و خبرگزاري‌هاي كشور، بحث پوشش بازيگران و عوامل فيلم‌هاي اين دوره از جشنواره است. خيل عظيمي از مردم، اهالي رسانه، ‌منتقدان، كارشناسان و... معتقدند كه نحوه پوشش بازيگران و برخي از عوامل و دست‌اندركاران برخي فيلم‌ها اصلاً مناسب نبوده و قطعاً شأن هنرمندان و اهالي هنر و فيلم دوستان اين مرز و بوم را زير سؤال خواهد برد. تا جايي كه پولاد كيميايي، بازيگر سينما و تلويزيون نيز با انتشار عكسي از مراسم اختتاميه جشنواره فيلم فجر نسبت به نحوه برگزاري اين مراسم و نوع پوشش بازيگران انتقاد كرد.

كيميايي در واكنش تندي نسبت به اين سبك از پوشش اهالي هنر نوشت: «تبريك ميگم به تمام سينماگراني كه چه به حق و چه به نا‌حق سيمرغ گرفتن... ولي به نظر من هنوز جشنواره خوب برگزار نميشه و من در عجب هستم از جشن سرد اختتاميه... چرا اين قدر بد‌سليقه بايد برگزار بشه... متأسفانه با وجود اينكه قرار بود هنرمندان لباس رسمي بپوشن ولي باز هم اكثريت همكاران همان لباس‌هاي روزمره را به تن داشتن و برخي ديگر با لباس‌هايي متظاهر تا جلب توجه كنند. كيميايي نوشت: چرا وقتي همكاران گراميم كه تعداد كمي هم هستن در محفل‌هاي مهم كه جمع ميشن با اكراه براي ديگري دست ميزنن يا وقتي به روي سن ميرن كلامي از ته دل از آنها نمي‌شنويم... متأسفانه بيشتر متظاهر هستن... ولي سالي ديگر گذشت كه خوب نبود و جشنواره خوبي هم نداشت. البته منظورم برگزاري بود نه فيلم‌ها.»


با اين تفاسير و ذكر تمام اين مسائل آنچه از اتفاقات و رخدادهاي سي‌ و‌ چهارمين جشنواره فيلم فجر عيان است، اين است كه ماجراي پوشش بازيگران در اين دوره از جشنواره به يكي از پر‌بحت‌ترين موارد اين جشنواره تبديل شده است، اما بايد ديد آيا واقعاً اين انتقادها و واكنش‌ها كارآمد بوده يا اينكه نه، ما در جشنواره سال آينده نيز شاهد چنين مدل پوشش‌هايي خواهيم بود.

نویسنده : بهنام صدقي
کد خبر: 88908
Share/Save/Bookmark