احساسم می گوید کیارستمی عاشق دفاع مقدس است!/پول نداریم فیلم فاخر دفاع مقدسی بسازیم
دفاع ایوبی از کیارستمی
احساسم می گوید کیارستمی عاشق دفاع مقدس است!/پول نداریم فیلم فاخر دفاع مقدسی بسازیم
رئیس سازمان سینمایی گفت: بنده با عباس کیارستمی مفصل حرف زدم اجازه بدهید احساسم را از این صحبت‌ها بیان کنم کیارستمی با تمام وجودش به دفاع مقدس عشق می‌ورزد و اتفاقاً بسیاری از دوستانش هم که با او ارتباط دارند به این موضوع اشراف دارند
 
تاريخ : دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۴
حجت الله ایوبی در جمع خبرنگاران درباره صحبت‌های اخیر ابراهیم حاتمی کیا در جشنواره مقاومت که در ارتباط با عباس کیارستمی زده بود و از وی به عنوان رییس سازمان سینمایی خواسته بود موضع خودش را در برابر حرف‌های کیارستمی اعلام کند گفت: نکته‌هایی در رادیو تلویزیون و همچنین سایر رسانه‌ها مورد غفلت واقع شده برداشت بر این بوده است که عباس کیارستمی این حرف‌ها را در مورد دفاع مقدس زده است در صورتی که وی نقل قول کرده و گفتند که مطلبی را در یکی از شبکه‌های اجتماعی خواندم که در ذیل این مطلب کسی این را گفته است این بسیار متفاوت است. آیا تفاوتی ندارد؟!

رسانه‌ها پی گیری کنند

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا باید از گفتگوی عباس کیارستمی بعد از ۶ ماه آن هم در هفته دفاع مقدس رونمایی شود گفت: من از رسانه‌ها درخواست می‌کنم که پی گیری کنید که چرا این مطلب بعد از ۶ ماه آن هم در هفته دفاع مقدس انتشار پیدا کرده است این منطقی است؟! اگر ما در مقاله‌ای نقل قولی را بنویسیم به این معنی است که آن مطلب مورد تایید ما است؟!

با کیارستمی حرف زدم عاشق دفاع مقدس است

رییس سازمان سینمای درباره مکالمه خودش در این چند روز که با عباس کیارستمی داشته است گفت: بنده با عباس کیارستمی مفصل حرف زدم این تماس‌ها چند بار اتفاق افتاد. البته به وی نگفتم که با شما صحبتی کنم که به رسانه‌ها منتقل کنم قرار هم بر این نبود اما اجازه بدهید احساسم را از این صحبت‌ها بیان کنم کیارستمی با تمام وجودش به دفاع مقدس عشق می‌ورزد و اتفاقاً بسیاری از دوستانش هم که با او ارتباط دارند به این موضوع اشراف دارند و می‌دانند که بار‌ها و بار‌ها گفته است که می‌خواهم با شیوه خودم جلوه‌هایی ازدفاع مقدس را ترسیم کنم و برایش فیلم بسازم.

بین حرف‌های ما و وزیر ارشاد تناقضی نیست

ایوبی در ادامه درباره موضع وزیر اشاد در اتباط با این موضوع گفت: بین حرفهای ما و وزیر ارشاد تناقضی وجود ندارد وی همیشه حامی پروژه‌های ما بوده است ولی هنوز نمی‌دانم که وزیر ارشاد چه مطلبی را در این باره عنوان کرده است که اظهار نظر کنم ولی هیچ فردی حرفی  علیه دفاع مقدس را تایید نمی‌کند. منتهی باید دید که چه چیزی عنوان شده است و البته که باید انصاف را رعایت کنیم.


جشنوراه مقاومت هم در راستای فجر جایزه داد

وی درباره حمایت‌هایش از فیلم‌های فاع مقدسی گفت: از هر حرکتی که باعث تقویت فیلم سازی در حوزه دفاع مقدس شود حمایت می‌کنم و تا آنجا هم که بتوانیم به صورت مالی این حمایت‌ها را ادامه خواهیم داد. اگر به جوایز جشنواره مقاومت نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که‌‌ همان اتفاقی که در فجر برای فیلم‌ها افتاد در این جشنواره هم شاهد بودیم‌‌ همان روند بودیم فیلم‌هایی که در فجر دیده شدند در این جشنواره هم مورد قبول داوران قرار گرفتند. تکرار این جشنواره‌ها خوب است اما کار اساسی برای دفاع مقدس نیست.

کمیسون فرهنگی مجلس هم فیلم را خواهد دید/ آرامش به نفع همه است

رییس سازمان سینمایی درباه فیلم‌های توقیفی و سرانجام نمایش آن‌ها همانند فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» گفت: کلاً جریان فیلم‌های توقیفی را معاونت مرکز نظارات پی گیری می‌کند ولی بنای ما بر اساس تعامل با مجلس است. هنوز این اتفاق نیافتاده است که کمیسیون فرهنگی مجلس آماده باشد و فیلم را با هم ببینیم ولی ابراز تمایل کردند که این اتفاق بیافتد. تدبیر این را به ما می‌گوید از اقدامی که باعث ایجاد تنش در سینما شود پرهیز کنیم. اعتماد دارم که آن‌ها هم با من همکاری خواهند کرد. آرامش به نفع همه است.
ایوبی درباره پروانه نمایش فیلم سینمایی «شیفتگی» گفت: اگر فیلم سینمایی «شیفتگی» مشکل شرعی داشته باشد طبیعی است که به آن پروانه نمایش نمی‌دهند.

رییس سازمان سینمایی گفت: به گروه هنر و تجربه خیلی اعتقاد دارم و برایش برنامه ریزی هم کرده‌ایم. به نظرم اینجا بهترین فضا برای حرف‌هایی تازه از دفاع مقدس است. گوه هنر و تجربه می‌تواند ژانر جدیدی از دفاع مقدس را در سینما به وجود آورد. در سال‌های قبل تا آنجا که من می‌دانم خیلی‌ها فیلم دفاع مقدس می‌ساختند اما تا این لحظه که من اطلاع دارم عزمی برای ساخت فیلم‌های دفاع مقدسی ندیدم.

با صدای بلند اعلام می‌کنم تنها نمی‌توانیم کاری کنیم کمک مان کنید

وی در ادامه درباره حمایت سازمان سینمای از فیلم‌های دفاع مقدسی گفت: هزینه فیلم‌ها و طرح‌هایی که پیشنهاد شده است بسیار بالا است یعنی اگر ما کل بودجه فارابی را بگذایم و حقوق کسی را هم ندهیم نهایتآً یک الی دو فیلم است که می‌توانیم آنرا بسازیم با بیست الی بیست و پنج میلیارد تومان که کل بودجه ما است چقدر می‌توان فعالیت داشت و دست ما چقدر باز است؟! با صدای بلند اعلام می‌کنیم که تنها نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. عده‌ای که توقع دارند سازمان سینمای فیلم‌های فاخر دفاع مقدسی بسازد باید به آن‌ها بگویم ما واقعاً پولش را نداریم. باید دست به دست هم دهیم و امکاناتمان را یکجا جمع کنیم تا اتفاق‌های خوبی را شاهد باشیم.
کد خبر: 75128
Share/Save/Bookmark