رهبری: فعالیت ارکستر سمفونیک مستلزم فراهم شدن شرایط است
گزارش هنرنیوز از نشست رسانه ای ارکستر سمفونیک تهران؛
رهبری: فعالیت ارکستر سمفونیک مستلزم فراهم شدن شرایط است
دومین نشست رسانه ای علی رهبری، رهبر ارکستر سمفونیک تهران صبح امروز با حضور وی و جمعی از خبرنگاران در سالن بنیاد رودکی برگزار شد.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۴

وی در آغاز این نشست درباره نخستین اجرای ارکستر سمفونیک که شب گذشته اجرا شده بود گفت: من تمام عمر مشغول به کار در ارکستر های کشورهای مختلف بودم ول اجرای شب قبل با توجه به تمرین های بچه های ایران در حد معجزه خوب بود. 

وی با بیان این مطلب افزود: نواختن سمفونی هایی مثل سمفونی ۹ بتهوون دشوار است، اما من در نشست قبلی در حضور شما خبرنگاران قول دادم که همه چیز خوب و عالی خواهد بود که این اتفاق افتاد. 

رهبر ارکستر سمفونیک تهران درباره برنامه ریزی برای ارکستر گفت: در کنسرت شب گذشته نوازندگان زیادی حضور داشتند و برخی سمفونی ها را قبلا کار نکرده بودند اما به لطف خدا نتیجه کار خوب از آب درآمد. 

وی با تقدیر از گروه زهی در نخستین اجرای ارکستر سمفونیک تهران گفت: گروه زهی عملکرد بی نظیری داشت، بهترین عملکرد را داشت، البته من تغییراتی را در ارکستر خواهم داد. درباره‌ی کارهایم نیز باید بگویم که من قراردادهایم را تا پنج‌ماه آینده لغو کرده‌ام. چون می خواهم همه تمرکزم بر این موضوع باشد.از این پس، ارکستر باید در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هر هفته به‌طور مرتب کنسرت داشته باشد. ممکن است رپرتوآر آن تکراری باشد یا اثر تازه اجرا کند. 

او درباره نحوه پرداخت دستمزد نوازندگان ارکستر نیز توضیح داد: خوشحالم بچه‌هایی که در گذشته باید ماه‌ها دنبال دستمزدشان می‌دویدند، حقوق‌شان برای اجرای شب گذشته آماده است.

کد خبر: 80078
Share/Save/Bookmark