بیانیه خانه کتاب در حمایت از مردم فلسطین
به مناسبت روز قدس؛
بیانیه خانه کتاب در حمایت از مردم فلسطین
نجفعلی میرزایی مدیر عامل موسسه خانه کتاب در بیانیه ای ضمن محکوم کردن جنایات صهیونیست ها، از اهل قلم خواست در این لحظه های تاریخی و حساس، بر بصیرت اجتماعی، سیاسی، دینی و اخلاقی مردم بیفزایند که گاه یک قطعه شعر یا یک داستانک از غزه می تواند اثری به مراتب بیشتر از یک موشک داشته باشد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۳

به گزارش هنرنیوز به نقل از روابط عمومی خانه کتاب، متن بیانیه خانه کتاب ایران به این شرح است:
به نام خدای مسجد الاقصی
فلسطین غرق در خون است. بدن های ظریف و کودکانه نوباوگان غزه در کوچه پس کوچه های تاریک شجاعیه، بیت لاحیا، خان یوسف و همه غزه آماج ترکش های نفرت انگیز صهیون پاره پاره می شود و آرزوهای شیرین آنان مشتی خاک سیاه و مرگ آلود می گردد.خانه های مردم آواره و بی خان و مان فلسطینی با بمب های ویرانگر و بمب افکن های رژیم وحشی و شیطان صفت اسراییل بر سر زنان و فرزندان بی گناه شبانه آوار می شود. شام و سحر بر سر سفره های ماه مبارک اهل غزه خاک مرگ افشانده می شود.
و سکوت مرگبار مدعیان عروبت و انسانیت شرق و غرب بوی دسیسه و خیانت می دهد. و ما مانده ایم و رسالت سنگین قیام برای حمایت از باقیمانده های مقدسات خود در فلسطین مظلوم و خونبار. خانه کتاب ایران از جامعه بیست میلیونی اهل کتاب و قلم می خواهد که در این لحظه های حساس تاریخی و در زمانی که جوانان مقاومت تمامیت کیان غاصب را متزلزل کرده اند و میلیونها اشغالگر را ذلیلانه سرازیر پناهگاه های رژیم نموده اند و در آستانه پیروزی بزرگ و استراتژیکی قرار گرفته اند، برای پاسداشت خون شهدای غزه، گرامی داشت امام خمینی و روز قدس و بزرگداشت سلحشوری های جوانان برومند فلسطین به رسالت سنگین و انسانی– الهی خود در پشتیبانی از حق و حقانیت و کوبیدن جبهه باطل و ستم، عمل کنند. اهل قلم در تمام عرصه های شعر، ادبیات، اندیشه و هنر می توانند در این لحظه های تاریخی و حساس، بصیرت اجتماعی، سیاسی، دینی و اخلاقی مردم را بیفزایند. گاه یک قطعه شعر یا یک داستانک از غزه می تواند اثری به مراتب بیشتر از یک موشک داشته باشد. اهل قلم ایران مانند همیشه در لحظه های تحول و نقطه های عطف به میدان بیایند و چهره نکبت بار اشغالگری و انسان سوزی غاصبان را افشا کنند.
وسیلعم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون
والسلام علیکم و رحمت الله
نجفعلی میرزایی
مدیر خانه کتاب ایران

کد خبر: 73616
Share/Save/Bookmark