حضور جانبازان ، رزمندگان و مردم یمن در سالگرد ارتحال حضرت امام
گزارش هنرنیوز از نشست ستاد اجرایی سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)؛
حضور جانبازان ، رزمندگان و مردم یمن در سالگرد ارتحال حضرت امام
فرمانده قرارگاه شهید فهمیده گفت : در هیچ کجای دنیا هر ساله سران قوا، فرماندهان نظامی، سفیران و مهمانان خارجی و یک میلیون و 200 هزار زائر در یک مراسم تجمع نمی‌کنند و این برای کشور ما فرصتی است تا اندیشه های امام بهتر و بیشتر برای مهمانان معرفی شود.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۵
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ؛ صبح امروز سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه تهران بزرگ و فرمانده قرارگاه شهید فهمیده که مسئولیت اجرایی سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) را برعهده دارد در نشست خبری خود با خبرنگاران حضور یافت و به تشریح مراسم امسال ارتحال امام پرداخت و در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که پرسید امسال پیش بینی شما از افزایش زائرین مراسم ارتحال امام چند درصد است گفت: پیش بینی امسال ما افزایش ۱۰درصدی زائرین مراسم ارتحال حضرت امام است که خوشبختانه برای اسکان و پذیرایی آنان چاره اندیشی شده است.

وی همچنین از افتتاح صحن اصلی حرم مطهر امام (ره) در روز ۱۴ خرداد خبر داد و با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در پایان سال جاری به عنوان بعد دیگری از اهمیت مراسم امسال سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اظهار داشت: برای برگزاری این مراسم از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی و سازماندهی و دستورالعمل‌ها ابلاغ شده است.

کاظمینی یاد آور شد: هر ساله یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زائر دراین مراسم شرکت داشته‌اند و امسال نیز به جز از استان‌های تهران و البرز ۷۳۰ هزار نفر سراسر کشور در روز مراسم در تهران حضور خواهند یافت.

وی مسئولیت ثبت‌نام، انتقال و برگرداندن این زوار را از جمله وظایف قرارگاه شهید فهمیده خواند و افزود: سال گذشته حدود ۶۰ درصد زائران جوانانی بودند که امام را ندیده بودند و امسال نیز درصددیم به همین میزان نوبت‌ اولی‌ها را اعزام کنیم.

به گفته این سردار ، مسائل روز خاورمیانه، مسئله هسته‌ای و تقارن با نیمه شعبان که امام خمینی همواره انقلاب اسلامی را مقدمه‌ای برای انقلاب امام می‌دانست از ابعاد مهم مراسم امسال سالگرد ارتحال امام (ره) خواهد بود.

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده از پیش‌بینی ۱۸۸ محل اسکان و تامین ۱۸ هزار اتوبوس برای انتقال زائران به حرم امام خبر داد و گفت: حدود ۲ سال است که علاوه بر جاده ها از ظرفیت راه‌آهن نیز برای انتقال زائران از استان‌های دورتر مانند خوزستان، سیستان و بلوچستان و خراسان بهره گرفته‌ایم.

وی همچنین از حدود ۳ هزار میهمان خارجی طبق سنوات گذشته در این مراسم‌ خبر داد و گفت: این مهمانان از کشورهایی همچون پاکستان، عراق و ترکیه ، مصر، عربستان، اردن، سوریه، لبنان، الجزایر و نیز شرکت‌کنندگانی از اروپا و آمریکا خواهند بود که تامین امنیت این میهمانان از لحظه ورود تا خروج با قرارگاه شهید فهمیده است. ضمن اینکه امسال نیز جمعی از جانبازان و مردم یمن هم در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) حضور خواهند یافت.

سردار کاظمینی مساله امنیت را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: امیدواریم با تدابیر ۱۲گانه‌ای که با همکاری همه مجموعه‌های لشگری و کشوری ارائه شده شاهد مراسم معنوی همراه با آرامش باشیم.

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده اظهار داشت : در هیچ کجای دنیا هر ساله سران قوا، فرماندهان نظامی، سفیران و مهمانان خارجی و یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر تجمع نمی‌کنند و این برای کشور فرصتی است تا اندیشه های امام بهتر و بیشتر برای مهمانان معرفی بشود.
کد خبر: 81266
Share/Save/Bookmark