نقد‌ادبی تنها بخش حوزه پژوهشی برنامه جدید جایزه جلال‌آل‌احمد است
مدیر بنیاد شعر و ادبیات داستانی در پاسخ به هنرنیوز؛
نقد‌ادبی تنها بخش حوزه پژوهشی برنامه جدید جایزه جلال‌آل‌احمد است
مهدی قزلی مدیر بنیاد شعر و ادبیات داستانی گفت: بخش پژوهشی در هفتمین جایزه ادبی جلال آل احمد، شامل بخش هایی چون نقد ادبی است که انتخاب های این حوزه، بنا به نظر هیئت داوران و هیئت علمی خواهد بود.
 
تاريخ : چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۹

قزلی در پاسخ به پرسش هنرنیوز مبنی بر اینکه «با توجه به تغییرات ایجاد شده در سیستم مدیریتی هفتمین دوره جایزه جلال آل احمد، تکلیف بخش پژوهشی این جایزه چه می شود؟» گفت: در آیین نامه جایزه ادبی جلال آل احمد چیزی از حوزه پژوهش قید نشده و اعلام شده که آثار تحلیلی در برخی حوزه‌ها به علاوه نقد ادبی مورد بررسی هیئت علمی و هیئت داوران قرار خواهد گرفت که در این صورت مطالعات پژوهشی را هم در برخواهد گرفت. 

وی با بیان این مطلب افزود: در این حوزه در مرحله اول حدود ۳۷۵اثر دریافت شده است که البته برخی را هیئت داوران از حوزه انتخابی و به خصوص نقد ادبی بنا به عدم احراز امتیاز لازم کنار گذاشتند. 

قزلی با تاکید بر اینکه جایزه جلال آل احمد یک سند بالا دستی دارد، اظهار داشت: سند بالادستی ما بر اساس آیین نامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است و ما به عنوان مجری، آن را روبه رویمان گذاشته ایم و با آن پیش می رویم. سند بالادستی درباره کار پژوهشی و انتخاب آن توسط هیئت علمی دانشگاه بحثی ندارد. 

وی با اشاره به آیین نامه و شیوه نامه انتخاب آثار تصریح کرد: انتخاب کتاب ها کاملا منطبق بر آن چیزی است که آیین نامه و شیوه نامه آمده است و من لازم میدانم این دو را تفکیک کنم؛ آیین نامه جایزه ادبی جلال آن چیزی است که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده و شیوه نامه چیزی است که هیئت علمی جایزه تصویب کرده و شامل نحوه اجرای جایزه می شود. 

قزلی در خاتمه خاطرنشان ساخت: در آیین نامه تصریح شده است که یک هیئت داوری سه نفره، داوری آثار را انجام می دهد و هیئت علمی هم تعیین کننده است لذا ما با هیئت داوران و هیئت علمی سر و کار داریم و ضمن احترام به جامعه دانشگاهی، تنها بر اساس سند بالا دستی پیش خواهیم رفت.

کد خبر: 75966
Share/Save/Bookmark