امسال جشنواره فجر حرف جدی زیادی برای گفتن دارد/ به دنبال خنثی بودن نیستیم
امسال جشنواره فجر حرف جدی زیادی برای گفتن دارد/ به دنبال خنثی بودن نیستیم
دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با بیان اینکه جشنواره به دنبال خنثی بودن نیست، گفت: امسال جشنواره فیلم فجر حرف‌های جدی زیادی برای گفتن دارد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۰۳
به گزارش هنرنیوز ؛ «ابراهیم داروغه‌زاده» دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با بهن اینکه جشنواره فجر هیچ‌گاه به دنبال خنثی بودن نیست، اظهار داشت: جشنواره فیلم فجر محل نمایش و مسابقه فیلم‌های سینمای ایران است. این فیلم‌ها هر قدر حرف بیشتری برای گفتن داشته باشند و موضوعات جدی‌تری را بیان کرده باشند، جشنواره پُرشورتر خواهد بود.

وی گفت: امسال جشنواره فجر با توجه به آثاری که به بخش مسابقه راه یافته‌اند فکر می‌کنم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از فیلم‌های امسال جشنواره فجر به موضوعات انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت منطقه می‌پردازد.

داروغه‌زاده اذعان کرد: آثار ارزشمند حاضر در جشنواره فجر به دلیل علاقه فیلمسازان به موضوعات و تاثیری است که سینماگران از جامعه دریافت می‌کنند.

وی گفت: وقتی افکار عمومی یک جامعه متوجه موضوعی است، نگاه سینماگران را نیز به آن سمت معطوف می‌کند لذا فیلم‌های خوبی با موضوعاتی مثل مقاومت به بخش مسابقه راه یافته است.

دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر درباره تنوع موضوعی امسال آثار بخش مسابقه عنوان کرد: امسال خوشبختانه فیلم‌های طنز، کمدی و اجتماعی نیز وجود دارند، یعنی تنوع موضوعی و فضا در آثار مشهود است و همه آثار آپارتمانی و شهری نیستند و تنوع موضوعی قابل ملاحظه است.

داروغه‌زاده درباره ظرفیت‌ فیلم‌های «به وقت شام» و «امپراتور جهنم» برای نمایش بین‌المللی گفت: اکران و نمایش 2 فیلم «به وقت شام» و «امپراطور جهنم» بستگی به اقبال جشنواره‌های جهانی و عملکرد ما در اکران دارد. امیدوارم اتفاقات خوبی در انتظار این آثار باشد.
کد خبر: 95946
Share/Save/Bookmark