گروه‌های انیمیشن سازی در حال فروپاشی هستند/
گروه‌های انیمیشن سازی در حال فروپاشی هستند/
مدیر خانه پویانمایی انقلاب اسلامی و کارگردان انیمیشن با اشاره به اینکه بسیاری از گروه های انیمیشن سازی در حال فروپاشی هستند از توقف تولید یک سریال به دلیل کمبود بودجه خبر داد.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۷
به گزارش هنرنیوز ، محمدامین همدانی در باره سریال هایی که در خانه انیمیشن تولید می شود، بیان کرد: تولیدات سریالی ما تحت عنوان برند «صبیان» با یک فرایند تولید صنعتی رخ می دهد که از جمله ویژگی های این صنعتی بودن سرعت بالا، کیفیت مناسب و قیمت رقابتی است به نحوی که سرمایه گذاران خصوصی به سمت این مجموعه ها آمده اند.

مدیر خانه پویانمایی انقلاب اسلامی درباره اینکه این انیمیشن ها هنوز نتوانسته اند به اندازه کافی مخاطب کودک را جذب کنند، اظهار کرد: مجموعه «اتل متل یه جنگل» در سال ۹۴ پخش شد و طبق گزارش های صداوسیما به عنوان بهترین انیمیشن کل شبکه های سیما شناخته شد. انیمیشن «ساختمان گلها» کارکرد دیگری داشت، داستان این مجموعه بیشتر به سبک زندگی می پرداخت و محتوا محور بود که البته باز هم کارکتر حسنا که در این مجموعه داشتیم بسیار مورد اقبال واقع شد و حتی از حوزه های تجاری سازی و لوازم التحریر نیز از این انیمیشن استقبال شد که امسال این مساله کمی دیر اتفاق افتاد و چندان موفق نبودیم ولی درخواست های زیادی برای حق رایت این کاراکتر داشتیم.

همدانی اضافه کرد: همچنین ما سریال «تندر» را داشتیم که بعد از تولید حدود بیست و چند قسمت چند روز پیش ساخت آن متوقف شد چون بالغ بر یک و نیم میلیارد هزینه شده و سازمان صداوسیما که خودش این انیمیشن را سفارش داده پرداختی انجام نداده است. فکر می کنم هنوز اهمیت انیمیشن خیلی جا نیفتاده است اگرچه که رسانه ها حمایت می کنند اما هنوز انیمیشن پدیده ای لوکس تصور می شود.

وی بیان کرد: انیمیشن زبان مکالمه ما با نسل بعدی است و به نظرم به بلوغ بیشتری نیاز داریم تا متوجه اهمیت انیمیشن شویم. اکنون در حوزه سریال با مشکل بودجه مواجهیم چون فیلمنامه های زیادی در این حوزه وجود دارد اما مساله کمبود بودجه داریم که به این ترتیب نمی توان آنها را ساخت.

همدانی در پایان عنوان کرد: تیم های زیادی در حال از هم پاشیدن هستند تیم هایی که بیش از ۱۰ سال است در حوزه انیمیشن فعالیت حرفه ای دارند ولی به دلیل مسایل و مشکلات مالی در حال ورشکستگی و انحلال هستند.

مهر
کد خبر: 95586
Share/Save/Bookmark