کاسه‌ساز تهیه‌کننده‌ای آبرومند بود و هنر را می‌فهمید/ ماجرای ترک صحنه فیلمبرداری توسط کاسه‌ساز
رهبر قنبری :
کاسه‌ساز تهیه‌کننده‌ای آبرومند بود و هنر را می‌فهمید/ ماجرای ترک صحنه فیلمبرداری توسط کاسه‌ساز
کارگردان فیلم سینمایی «پرنده‌باز کوچک» گفت: مرحوم کاسه‌ساز تهیه‌کننده‌ای آبرومند بود، هنر را می‌فهمید گرچه برخی‌ها و چه بسا خود من در حق او جفای ذهنی کرده باشیم که ان‌شاءالله خداوند ما را ببخشد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۸
به گزارش هنرنیوز، رهبر قنبری کارگردان فیلم سینمایی «پرنده‌باز کوچک» که این اثر را با تهیه‌کنندگی مرحوم حبیب‌الله کاسه‌ساز در سال 1380 ساخته بود، به خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس گفت:‌ حبیب‌الله کاسه‌ساز مرد بسیار خوبی بود. من تقریبا دو سابقه همکاری با او داشتم، به کمک او فیلم اولم را ساختم که باید برای تهیه‌کنندگان امروز درس عبرتی باشد. آن سال‌ها از یادم نخواهد رفت در آن زمان سینمای ایران فیلم من را تحویل نگرفت. اما اگر امروز به سایت‌ها مراجعه کنید این فیلم که با کمک کاسه‌ساز ساخته شد، نمایش‌های زیادی در کشورهای مختلف آن هم با موفقیت داشته است.

وی در ادامه افزود: با کمک کاسه‌ساز «پرنده‌باز کوچک»‌ساخته شد و کودکان جهان لذت بردند، این امر امکانپذیر نبود مگر اینکه من تهیه‌کننده‌ای داشته باشم که شرایط آرامی را برای من فراهم بیاورد. او از آن دسته از افرادی بود که اعتقاد به خلاقیت کار کردن و فراهم کردن شرایط آرام برای او بود.

قنبری در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به روحیات حبیب‌الله کاسه‌زا در درک متقابل نسبت به کارگردان‌های فیلم‌هایش گفت: در آن سال‌ها من اولین کارم را به عنوان کارگردان انجام می‌دادم تقریباً 20 سال پیش، در آن زمان که مشغول فیلمبرداری «پرنده‌باز کوچک» بودم روزی سر صحنه فیلمبرداری حاضر شدم، تقریباً دو سه ساعتی سر صحنه بودم، در آن روز مرحوم کاسه‌ساز با محمدرضا شرف‌الدین سر صحنه فیلمبرداری حاضر شده بودند،‌ آقای شرف‌الدین به کاسه‌ساز گفته بود که «این کارگردان جوان چقدر با دقت و ظرافت کار می‌کند. بهتر است ما اینجا نباشیم چرا که ممکن است پریشان شود، بهتر است برویم» و همین اتفاق هم افتاد اما این نوع درک‌های متقابل را تهیه‌کنندگان امروز باید متوجهش باشند و بدانند موقعیت هنری در شرایط آرام برای کارگردان اتفاق می‌افتد. تهیه‌کننده‌های ما باید فهم این موضوعات را داشته باشند و حبیب‌الله کاسه‌ساز بسیار آدم فهیمی بود.

قنبری ادامه داد:‌ آن روز تا جایی که می‌شد اصرار کردم تا سر صحنه بماند اما به هیچ عنوان نپذیرفت. او با این نوع رفتارش یک اطمینان خاطری به من داد که تا پایان فیلمبرداری با من همراه بود. در فیلم بعدی هم همین تجربه را داشتم. این تهیه‌کننده مدیریتش را از دور انجام می‌داد بی‌آنکه به گروه فیلمبرداری اضطراب و تشویشی وارد شود. دو فیلم من در سایه همین اعتماد ساخته شد. این فیلم‌ها برای من نیست بلکه اثری است که برای سرزمینم مانده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کاسه‌ساز یک تهیه‌کننده آبرومند بود، هنر را می‌فهمید گر چه بعضی‌ها و چه بسا خودم من هم جفای ذهنی در حق او کرده باشیم که ان‌شاءالله خداوند ما را ببخشد و برای زنده‌یاد کاسه‌ساز هم آرامش روح را از خداوند خواستارم و امیدوارم خداوند به خانواده‌اش صبر عطا کند.
کد خبر: 94802
Share/Save/Bookmark