وحدت رمز موفقيت مسلمانان در مقابل دشمنان اسلام است
آیت‌الله‌‌العظمی نوری‌همدانی:
وحدت رمز موفقيت مسلمانان در مقابل دشمنان اسلام است
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۳

مرجع تقلید عالم تشیع در دومین روز سفر خود به جمهوری آذربایجان، تأكيد كرد: امروز از مسائل مهم مسلمانان وحدت، همدلی و اتحاد در مقابل دشمنان اسلام است.
به گزارش هنرنیوز، حضرت آیت‌الله‌‌العظمی نوری‌همدانی از مراجع عظام تقلید که به همت اين سازمان و به میزبانی نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان و اداره مسلمانان قفقاز و با همکاری رایزنی ایران به باكو سفر کرده است، روز سه‌شنبه ۱۰ شهریورماه همزمان با دومین روز سفر خود به جمهوری آذربایجان، ضمن بازدید از مسجد تازه پیر باکو که از قدیمی‌ترین مساجد آذربایجان به حساب می‌آید، اقامه نماز ظهر و عصر با حضور گسترده مردم مسلمان باکو انجام شد و با علماء و اندیشمندان و روحانیون، دیدار و گفت‌وگو کرد.
در اين راستا، پس از اقامه نماز جماعت مرجع تقلید عالم تشیع، همراه با سفیر ایران و نماینده ولی فقیه در آذربایجان و همچنین، رایزن فرهنگی كشورمان در باکو از کتابخانه اداره مسلمانان قفقاز بازدید به عمل آمد و با حضور رسانه‌هاي جمعي، مصاحبه‌اي با معظم له صورت گرفت.
آیت‌الله‌‌العظمی نوری‌همدانی، با حضور در بين علما، روحانیون و اندیشمندان آذربایجان در سالن اجتماعات اداره مسلمانان قفقاز، گفت: امروز از مسائل مهم مسلمانان وحدت، همدلی و اتحاد در مقابل دشمنان اسلام است و هدف از این سفر نیز تحکیم وحدت و اتحاد بین مسلمین مي‌باشد.
معظم له ضمن ارائه توصیه‌هايی به طلاب و علمای حاضر، اظهار كرد: طلبگی و کسب علوم دینی شغل و مسئولیت پر برکتی است و سرباز امام زمان (عج) بودن پر شرف و با برکت است.
آیت‌الله‌‌العظمی نوری‌همدانی خطاب به روحانیون و طلاب حاضر در مراسم به اصولی که باید همواره مد نظر آنان باشد، اشاره كرد و اخلاص و داشتن همت و عزم بلند و اراده قوی را از اولین اصول مسلم لازم الرعایه برای طلاب برشمرد.
معظم له، تأكيد كرد: داشتن نظم و برنامه، تقویت بیان و نویسندگی، تقید به عبادت و نماز شب، شب زنده داری و سخر خیزی، شناخت زمان، دشمن شناسی، خدمتگزار مردم بودن، تلاش به فراگیری و درس خواندن به نحو احسن و نهایتاً همواره به یاد امام زمان (عج) بودن عواملي است كه بايد مدنظر قرار گيرد.
شیخ‌الاسلام الله شکور پاشازاده، ريیس اداره مسلمانان قفقاز ضمن عرض خیر مقدم به حضرت آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی و هیئت همراه، از حضور معظم له در باکو ابراز مسرت و خوشحالی كرد و گفت: این سفر در تاریخ آذربایجان ثبت خواهد شد و هرگز از اذهان مردم آذربایجان زدوده نخواهد شد.
وي در ادامه سخنان خود، بيان كرد: زیرا برای اولین بار است که مرجع تقلید شیعه به این کشور سفر می‌کند.
ريیس اداره مسلمانان قفقاز، يادآور شد: اميد است تا مردم مسلمان و شیعیان آذربایجان روزی شاهد حضور حضرت آیت‌الله‌العظمی سيد علي خامنه‌ای (مدظله العالي) در جمهوری آذربایجان باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین اجاق‌نژاد، نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان بيان كرد: علیرغم اینکه آذربایجان مهد روحانیت شیعه بوده و آیات اعظام بادکوبه‌ای‌ها و ناردرانی‌ها از این خاک و بوم برخواسته‌اند؛ اما اولین بار است که شخصیت فقهی و مرجع تقلیدی به این کشور سفر می‌کند.
وي، خاطرنشان كرد: رجاء واثق دارم که سفر حضرت آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی به باکو منشأ آثار و خیر و برکات زیادی خواهد بود.
اين گزارش حاكي است، در پايان اين ديدار تابلو فرش منقش به مسجد النبی (ص) و مسجد الحرام از سوي آیت‌الله‌‌العظمی نوری‌همدانی به رييس اداره مسلمانان قفقاز اهداء شد.
بنابر اين اعلام اين خبر، سفر آيت‌الله‌العظمي نوري همداني به باكو به منظور تعميق و توسعه روابط بين مسلمانان و درچارچوب ديپلماسي ديني توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي برنامه ريزي شده است. ايشان پيش از اين در همين چارچوب به كشورهاي تانزانيا، كنيا و روسيه نيز سفر كرده بود.
کد خبر: 82652
Share/Save/Bookmark