جزئیات جایزه داستان تهران تشریح شد
گزارش هنرنیوز از نشست رسانه‌ای جایزه داستان تهران؛
جزئیات جایزه داستان تهران تشریح شد
نشست رسانه‌ای جایزه داستان تهران صبح امروز با حضور «مینا فرشید نیک» دبیر اولین جایزه داستان تهران در موسسه همشهری برگزار شد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۱

در آغاز این نشست فرشیدنیک با تاکید بر اینکه جایزه داستان تهران با ایده ماهنامه داستان همشهری شکل گرفته است، گفت: با این هدف جایزه را پایه گذاری کردیم که داستان های شهری معاصر و فضاهای شهری تهران را بتوان از وجوه مثبت و منفی شناسایی کرد و با توجه به سبک زندگی مردم شهر تهران و روح شهرنشینی در آن ها نشان داده شود و بنایی باشد برای تجلی خاطرات و حفظ دیدگاه ها تا شاید در آینده بتوان از آنها در راستای پژوهش نیز بهره گرفت. 

وی با بیان این مطلب افزود: داستان هایی را فرا رو دیدیم که قهرمان آن در شهر تهران می زیست و باید محیط شهری و موقعیت هری تهران در آن به وقوع می پیوست. 

وی با ارائه آمار ی از این آثار ارسالی تصریح کرد: تا کنون ۱۳۲۶ اثر از ۱۲۳۴ نفر به دبیرخانه رسیده است که از مجموع انها در مرحله اول داوری٬ ۴۰ داستان انتخاب شدند و از این تعداد نیز در مرحله دوم داوری٬ ۱۲ اثر به عنوان برگزیده معرفی و تقدیر خواهند شد. 

وی همچنین به جوایز این دوره از جایزه داستان تهران اشاره کرد و گفت: برای سه جایزه اصلی هفتاد٬ پنجاه و سی میلیون ریالی و هفت اثر تقدیری با جایزه ده میلیون ریال٬ یک جایزه جنبی پنجاه میلیون ریالی و یک جایزه برج میلاد به مبلغ ده میلیون ریال اهدا خواهد شد.

دبیر جایزه داستان تهران در پاسخ به پرسش هنرنیوز مبنی بر اینکه علت نامگذاری این جایزه د بخش داستان دوستان کوتاه چیست و چرا بخش پژوهشی که بخش کاربردی و زیربنایی برای آن محسوب می شود در نظر گرفته نشده است گفت: ما درصدد هستیم از همه موارد مطرح شده در این داستان ها در سطوح جامعه شناسی و تحلیلی استفاده کنیم و درباره نامگذاری هم باید گفت به این دلیل است که برگزار کننده آن ماهنامه داستان همشهری است و نهادهای زیادی در این راستا با ما همکاری داشته اند ضمن اینکه در سالهای آتی احتمال افزایش سایر قالب ها به این جایزه هست. 

وی اسامی هیئت داوران اولین جایزه داستان تهران را اعلام کرد و گفت: در این دوره علی خدایی رئیس هیئت داوران بود و محمد کشاورز، مژده دقیق، داوود غفارزادگان و بلقیس سلیمانی مسئولیت داوری ها را بر عهده داشتند. 

گفتنی است آیین پایانی اولین جایزه داستان تهران ۳ دی ماه در سالن همایش های برج میلاد برگزار می شود.

کد خبر: 77612
Share/Save/Bookmark