در اختتامیه بیستمین جشنواره استانی صداوسیما چه گذشت؟
در اختتامیه بیستمین جشنواره استانی صداوسیما چه گذشت؟
مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌های صداوسیما با حضور رییس این سازمان، جمعی از مدیران و تعدادی از هنرمندان در شهر سنندج برگزار شد.
 
تاريخ : جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۸
به گزارش هنرنیوز ، مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌های صداوسیما امشب (۱۶ شهریور ماه) با حضور عبدالعلی علی‌عسگری (رییس سازمان صداوسیما)، برخی دیگر از مدیران این سازمان و جمعی از هنرمندان در سینما بهمن شهر سنندج برگزار شد.

علی دارابی، معاون امور استان‌های صداوسیما ضمن اعلام خبر برگزاری جشنواره بیست و یکم در استان چهار محال و بختیاری، از استانداری، صداوسیما و مردم کردستان برای برگزاری بیستمین جشنواره تولیدات استانی صداوسیما تشکر کرد.

او اظهار کرد: جشنواره تولیدات استانی به لحاظ قدمت از سال ۷۲ پایه‌گذاری شده است. این جشنواره فرصت بی‌بدیلی برای بهتر دیده و شنیده شدن استان‌های مختلف محسوب می‌شود. این جشنواره فرصت خوبی برای افرادی است که در استان‌های مختلف کشور فرصت دیده شدن نداشتند.

دارابی جشنواره‌های استانی سازمان صداوسیما را فرصتی برای کاهش فاصله و تبعیض و برقراری عدالت برشمرد و افزود: این جشنواره فرصت حرکت به سوی توسعه متوازن و پایدار برای استان‌های میزبان فراهم می‌کند تا بیش از یک ماه در شبکه‌های مختلف خودشان را نشان دهند.

معاون امور استان‌های صداوسیما ضمن ارائه گزارشی از عملکرد معاونت امور استان‌ها در یک سال گذشته، اظهار کرد: امروز بیش از ۷۰ شبکه رادیو تلویزیونی در کشور وجود دارد و از جشنواره قبل تا کنون ۱۰ شبکه رادیویی و ۱۹ شبکه تلویزیونی ۲۴ ساعته اضافه شده‌اند. همچنین در عصر رقابت رسانه‌ها این سوال مطرح می‌شود که آیا رادیو می‌تواند در این فضای رسانه‌ای جدید رقابت و تاثیرگذاری خودش را حفظ کند؟ در همین راستا بود که تمام رادیو های استان‌ها تصویری شدند.

او بیان کرد: برخی از مراکز استان‌های ما قطب تولید انیمیشین و مستند هستند. جشنواره قبلی در دی ماه سال گذشته در خوزستان بعد از دو سال با ۱۳۹۵ اثر برگزار شد که جشنواره بیستم در شهریور ماه سال جاری در کمتر از یک سال با افزایش ۶۰۵ اثری برگزار شد.

دارابی یادآور شد: بیش از ۷۰ نفر از داوران صاحب نظر داوری‌ها را در بازه رمانی ۴۵ تا ۶۰ روزه انجام دادند که افزایش این بازه زمانی نشان از کیفیت آثار بوده است.‌ به دلیل اینکه در سال جاری جشنواره انیمیشن و پویانمایی برگزار خواهد شد، بخش انیمیشن را حذف کردیم تا جشنواره انیمشین و پویانمایی که در زمستان سال جاری برگزار می‌شود کیفیت مطلوبی داشته باشد.

معاون امور استانهای سازمان صداوسیما در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد:‌ اگر امروز ما در کمال امنیت در مرکز کردستان جشنواره بیستم را برگزاری می‌کنیم، مدیون شهیدان هستیم. به همین خاطر هم جشنواره استانی سازمان صداوسیما خودش را موظف به وفاداری به گسترش ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب می‌داند.

همچنین عبدالمحمد زاهدی، استاندار کردستان در سخنانی کوتاه ضمن عرض خیر مقدم، استان کردستان را سرزمین فرهنگ و هنر دانست و اظهار کرد: به یقین هنر ملی ما وامدار استان کردستان است و به همین خاطر خوشحالیم که جشنواره بیستم تولیدات استاتی سازمان صداوسیما در این استان برگزار شد. این جشنواره فرصت مناسبی شد تا استان کردستان را به هموطنان عزیزمان بهتر معرفی کنیم.

در بخشی از این مراسم با حضور علی‌عسگری (رییس صداوسیما)، حجت‌الاسلام حسینی شاهرودی (نماینده ولی فقیه در سنندج)، قاضی‌زاده هاشمی (وزیر بهداشت)، قدیمی (معاون فضای مجازی صداوسیما)، امان‌اللهی (رییس صداوسیمای مرکز کردستان)، سردار کارگر ( رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس)، قاسم سلیمانی (استاندار چهارمحال و بختیاری)و زاهدی (استاندار کردستان) از امیر سرتیپ احمد دادبین و سرلشگر رحیم صفوی تقدیر شد.

در ادامه از خانواده‌های شهید محمود کاوه، شهید محمد بروجردی، شهید علی صیاد شیرازی، شهید منوچهر سعیدی (مدافع حرم)، شهید حسن آبشناسان و شهید ماموستا محمد شیخ الاسلام (شهید اهل سنت) تقدیر شد.

در اختتامیه بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌های صداوسیما از هنرمندان سینما، تلویزیون، شعر، موسیقی و دیگر عرصه‌های فرهنگی و هنری نیز تجلیل شد.

قطب‌الدین صادقی، سعید آقاخانی، مریم بوبانی، محمد جلیل عندلیبی، هادی ضیاءالدینی، دکتر بیژن ذوالفقارنسب (مربی فوتبال)، بایزید مردوخی (مترجم و نویسنده)، صدیق تعریف (خواننده موسیقی سنتی)، عبدالحمید سجادی (محقق و مولف) از جمله هنرمندان زاده کردستان بودند که مورد تقدیر قرار گرفتند.

ناصر ممدوح، مریم شیرزاد، احمد ضابطی جهرمی (مستندساز)، حسن خجسته (رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات)، داریوش ارجمند، مرضیه برومند، محمود عزیزی، مریلا زارعی، محمود پاک‌نیت، پرویز شیخ‌طادی، خانواده مرحوم حمید آخوندی (تهیه‌کننده) و ساعد باقری از دیگر هنرمندانی بودند که مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، مرضیه برومند، مجید مظفری، داریوش ارجمند، مریلا زارعی، محمود عزیزی، قطب الدین صادقی، امین زندگانی، پیمان یوسفی، ساعد باقری، حسن خجسته، پوران درخشنده، ناصر ممدوح، منصور ضابطیان، محمد صوفی، محمود پاک‌نیت، سعید آقاخانی و مسعود رایگان از جمله مهمانان حاضر در این مراسم بودند.

سرلشگر رحیم صفوی (مشاور عالی فرماندهی کل قوا در امور مربوط به نیروهای مسلح)، امیر سرتیپ احمد دادبین (فرمانده سابق نیروی زمینی)، سردار کارگر (رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس) و قاضی‌زاده هاشمی (وزیر بهداشت) از دیگر مهمانان مراسم اختتامیه جشنواره بیستم بودند.

در پایان این مراسم، تندیس هدهد جشنواره بیستم به مراکز، مدیران و برنامه‌سازان برتر اهدا شد.

بر این اساس و در بخش «صدا» مسعود خسروی از خراسان جنوبی به خاطر اثر «بقبند» به عنوان گزارشگر و صدابردار برتر شناخته شد. مرجان غلامرضایی تهیه‌کننده و نویسنده از کرمان برای برنامه «کسی خونه هست؟» و علی کامیابی از سیستان و بلوچستان برای تهیه کنندگی گزارش «نقطه صفر» حائز رتبه برتر شدند و تندیس را دریافت کردند.

در بخش موسیقی، پیمان سلیم‌فرد از مرکز کردستان به خاطر آهنگسازی و کارشناسی برنامه «آستاره تا آستاره» تندیس هدهد را دریافت کرد و رتبه نخست موسیقی پاپ ارکسترال هم به محمود قادری از همدان به خاطر آهنگسای قطعه «جشن پیروزی» رسید.

در بخش پژوهش، همایون میره‌جینی از گیلان تندیس هدهد را به خاطر پژوهش «آخرین پناه، زندگی و مرگ تالاب‌های گیلان» در حوزه پژوهش منجر به تولید تلویزیونی در دست گرفت و جمشید دژم خوی از آذربایجان شرقی و مریم مطهری از خراسان رضوی به ترتیب برای انجام پژوهش‌های «مطالعه اشکال ناصحیح کاربرد زبان محلی در برنامه‌های صدا و سیمای مرکز و تعیین گونه معیار و مطلوب زبان محلی» و «شناسایی کارآفرینان برجسته خراسان رضوی با نگاهی به موانع و محدودیت های موثر بر عملکرد آنها» هم حائز این رتبه و دریافت تندیس شدند.

در بخش خبر، عاطفه مرادی خبرنگار خبر رادیو آبادان برای گزارش موضوعی «نخل و نمک» موفق به دریافت تندیس جشنواره بیستم شد. همچنین در رشته خبر تلویزیونی طیب‌ الله ویسی از کردستان برای انجام گزارش «مرزبان کردستان» به این افتخار نائل آمد.

در بخش فضای مجازی، ضمن تحسین مرکز فارس به خاطر تلاش ویژه در این حوزه، تندیس هدهد به حجت‌الاسلام محمد لطفی نیاسر مدیرکل مرکز قم اهدا شد.

در بخش سیما، برنامه ترکیبی تلویزیونی (مسابقه) «کوچ» تندیس جشنواره بیستم مراکز را نصیب مرکز چهارمحال و بختیاری کرد و جهانبخش زمانی تهیه کننده این برنامه تندیس هدهد را در دست گرفت. امید نوریان، تدوین‌گر، کارگردان و تصویربردار اثر «صبای خراسان» از خراسان رضوی هم موفق به دریافت تندیس شد.

در رشته فیلم تلویزیونی، جمیل مفاخری تهیه‌کننده و کارگردان «برایت انار دان کرده بودم» از مرکز کردستان تندیس جشنواره را به دست آورد و فیلمنامه سریال «اینجا چراغی روشن است» از مرکز گلستان هم تندیس را نصیب احسان رجب‌لو کرد.

مظفر حسین خانی نیز برای اثر مستند «بابایی» از استان مرکزی در کنار دیگر دریافت‌کنندگان تندیس هدهد قرار گرفت.

همچنین در بخش خبر، تندیس هدهد به مرکز سیستان و بلوچستان رسید، مرکز کردستان تندیس بخش سیما را به دست آورد و مراکز یزد، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی و اصفهان هم به ترتیب موفق به دریافت تندیس بخش‌های صدا، موسیقی، پژوهش و فضای مجازی شدند.

تندیس برترین مرکز نیز به استان خوزستان رسید.

ایسنا
کد خبر: 95207
Share/Save/Bookmark