نمایشگاه نقاشی «داوود قنبری‌« در گالری «آس» تهران تمدید شد
نمایشگاه نقاشی «داوود قنبری‌« در گالری «آس» تهران تمدید شد
نمایشگاه انفرادی نقاشی «داوود قنبری» هنرمند ایرانی مقیم کشور فرانسه، با بهره‌گیری از نمادها و فرهنگ و هنر ایرانی تا روز چهارشنبه 24 آذرماه جاری در گالری «آس» تهران تمدید شد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۶
به گزارش هنرنوز ، نمایشگاه انفرادی نقاشی «داوود قنبری‌« هنرمند ایرانی مقیم پاریس در گالری «آس» شامل 32 اثر، با بهره‌گیری از نمادها و فرهنگ و هنر ایرانی به مدت یک هفته دیگر تمدید شد و تا روز چهارشنبه 24 آذرماه جاری پذیرای علاقمندان خواهد بود؛ داوود قنبری این آثار را با بهره‌گیری از نمادها و فرهنگ و هنر ایرانی در کشورهای ایران و فرانسه خلق کرده است.

«داوود قنبری‌« در مورد نمایشگاه نقاشی خود در گالری «آس» تهران گفت: خیلی دوست دارم که مردم کارهایم را ببینند چون در ایران با آثار من آشنایی ندارند، تنها چیزی که من را ارضا می‌کند این است که همه بتوانند کارهایم را ببینند. فرصت برپایی نمایشگاه در ایران برای من کمتر فراهم شده است و این فرصت توسط گالری «آس» برای من مهیا شد و با دوستی که با استاد دکتر «حمید پازوکی» داشتم این گالری را به بنده معرفی کردند و آثارم را به اینجا آوردم. برای برپایی این نمایشگاه، تعدادی از آثار کوچک خود را از پاریس به تهران آوردم ولی برای آوردن تابلوهای بزرگ با مشکل مواجه بودم؛ چون به صورت شخصی آوردن این گونه آثار به ایران خیلی مشکل است، دیگر تابلوهای کوچک این نمایشگاه نیز حدود یک سال و نیم است که بر روی آنها کار می‌کنم.

وی در مورد تکنیک به کار رفته در این نمایشگاه گفت: در این آثار، از تکنیک آکریلیک یا میکس، بر روی کاغذ، فلز و بوم بهره گرفته‌ام، معمولاً در کارهایم از همه مواد استفاده می‌کنم؛ در این نمایشگاه نیز بیشتر از آکریلیک با آبرنگ و دیگر چیزها سود جسته‌ام. خیلی دوست دارم روی کاغذ کار بکنم، چون از لحاظ سنتی هم معمولاً نقاشی‌های ما برای نمونه کتاب و ... بر روی کاغذ بوده است.

قنبری در مورد استقبال مردم از آثارش در ایران و کشورهای خارجی گفت: استقبال مردم خیلی خوب بود، در هر دو جا استقبال مردم یک مقدار با همدیگر متفاوت است، هنرهای تجسمی در همه جا دنیای شرایط خاص خودش را دارد و در اروپا یک مقدار مردم رابطه‌شان با هنر، خیلی راحتر است. ما در حال حاضر در ایران، هنرمندهای بسیار خوبی داریم و از این بابت خیلی خیلی خوشحالم که در کشورم هنرمندهای برجسته‌ای وجود دارند و بایستی برای کسانی که در بیرون از ایران حضور دارند امکاناتی وجود داشته باشد که بتوانند بیایند و کارهایشان را عرضه کنند.

این هنرمند ایرانی مقیم شهر پاریس در مورد بهره‌گیری از نمادها و فرهنگ و هنر ایرانی در آثار به نمایش درآمده در گالری «آس» تهران گفت: در همه آثارم از فرهنگ و هنر ایران استفاده می‌کنم، حتی موسیقی؛ یعنی من معمولاً بدون موسیقی نمی‌توانم کار بکنم؛ خصوصاً از عرفان و تفکر فرهنگ ایرانی خیلی خیلی بهره می‌گیرم. چیزهایی هست که از بچگی در ذهنم بوده است و یا در مراحل بعدی از آنها شناخت پیدا کردم. من ایران را خارج از ایران و در پاریس شناختم؛ تنها چیزی که از ایران داشتم همان خاطرات بچگی بود و اینها را با خودم به یک نوعی به فرانسه بردم و تجربه دیگری را با تکنیک‌هایی که بلد بودم و با امکاناتی که آنجا در اختیار داشتم بتوانم کارهایم را به این حد برسانم و حالا بستگی به علاقمندان دارد که چگونه می‌تواند برایشان جالب توجه باشد.

وی در مورد پیوند هنر نقاشی با زندگی‌اش گفت: چند سال مجبور شدم کار دیگری را انجام بدهم ولی در تمام زندگی‌ام سعی کرده‌ام با نقاشی زندگی بکنم حتی اگر کمترین چیز هم بوده ولی زندگی من فقط نقاشی بوده است؛ من فکر می‌کنم در زندگی‌ام فقط رنگ خورده‌ام چون خیلی زیاد کار کرده‌ام و نقاشی یک نیاز خیلی خیلی مهم در زندگی من است و اگر نقاشی را از من بگیرید دیگر نمی‌توانم زندگی بکنم. فکر می‌کنم دو چیز زندگی من را قطع می‌کند یکی اینکه نقاشی را از من بگیرند و دیگر اینکه من را زندانی بکنند؛ اگر زندان باشم به احتمال زیاد می‌میرم، چون اصلاً از محدودیت بدم می‌آید.

«داوود قنبری‌« در پایان سخنانش تأکید کرد: اگر به دوستان هنرمندن امکانات داده بشود می‌‌توانند کارشان را نشان بدهند؛ من فکر می‌کنم و این یک آرزوست، به نسل جوان خیلی اعتقاد دارم؛ واقعاً بچه‌های بااستعدادی داریم و بایستی به آنها کمک بشود اینها چیزهایی است که صمیمانه می‌خواهم روزی انجام بشود و می‌توان به خوبی آن را انجام داد، چیزی نیست که اتفاق نیافتد به احتمال زیاد اتفاق می‌افتد.

گالری «آس» تهران به مدیریت دکتر «کامران هروی»، مدیر هنری «مونا زاهد» و همچنین مشاور هنری دکتر «حمید پازوکی» در
خیابان شریعتی، بالا‌تر از قیطریه، جنب بانک پارسیان، پلاک ۱۸۳۱ واقع شده است.
کد خبر: 93597
Share/Save/Bookmark