معتقد نیستم که جشنواره‌ها به بهبود وضعیت سینما کمک می‌کنند
فرید سجادی حسینی؛
معتقد نیستم که جشنواره‌ها به بهبود وضعیت سینما کمک می‌کنند
 
تاريخ : يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۷

فرید سجادی حسینی بازیگر سینما و تلویزیون بیان کرد که کرونا به همه مشاغل و ارکان اقتصاد جهان لطمه زد، سینما هم صنعتی دو وجهی است که بعد فرهنگی و اقتصادی دارد به همین دلیل این صنعت نیز آسیب دید. با این وجود من معتقد نیستم که جشنواره‌ها به بهبود وضعیت سینما کمک می‌کنند فقط امیدوارم زودتر از چنگ این اژدها خلاص شویم.

به گزارش هنرنیوز، فرید سجادی حسینی بازیگر سینما درباره جشنواره فیلم کوتاه تهران به مهر گفت: به نظرم در شرایط فعلی ما و سینما، برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران، اتفاقی درست است. به هر حال عده‌ای با خرد جمعی شبانه روز درباره نحوه برگزاری جشنواره فکر کرده و به نتیجه رسیده‌اند. در این رویداد هم پروتکل‌ها در حد مقدور رعایت می‌شود و به نظرم برگزاری جشنواره به این شکل خوب است.

وی افزود: کرونا به همه مشاغل و ارکان اقتصاد جهان لطمه زد، سینما هم صنعتی دو وجهی است که بعد فرهنگی و اقتصادی دارد به همین دلیل این صنعت نیز آسیب دید. با این وجود من معتقد نیستم که جشنواره‌ها به بهبود وضعیت سینما کمک می‌کنند فقط امیدوارم زودتر از چنگ این اژدها خلاص شویم.

این بازیگر بیان کرد: جشنواره‌ها باعث می‌شوند سینما و سنت فیلم دیدن به فراموشی سپرده نشود، ضمن اینکه یک حس و حال و هیجان ایجاد می‌کند.

سجادی حسینی توضیح داد: به نظرم هم فیلم کوتاه و هم فیلم بلند داستانی، هر دو به موازات یک‌دیگر پیش می‌روند نباید فکر کنیم که فیلم کوتاه بچه‌ای است که قرار است بزرگ شود، بازیگران فیلم کوتاه و بلند به یک شکل کار می‌کنند، فرم‌ها و قاب‌بندی‌ها در هر دو سینما حرفه‌ای هستند، اما فرقش این است که جوان‌های خوش فکر، با ایده‌های درخشان به عرصه فیلم کوتاه وارد می‌شوند، ابتدا فیلم کوتاه می‌سازند و وقتی شرایط مهیا شد، به سمت ساخت آثار بلند می‌روند.

وی در پایان گفت: فیلم کوتاه بچه فیلم بلند نیست، و این دو شانه به شانه یکدیگر در حرکت هستند. فیلم کوتاه برای خود سینمای مستقل و قابل احترامی است. من شخصاً وقتی فیلم کوتاه بازی می‌کنم نمی‌گویم چون یک فیلم کوتاه است باید ساده بگیرم. نه تنها من، بلکه همه عوامل این دیدگاه را دارند و با همه توان در سینمای کوتاه کار می‌کنند.

نمایش فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۱ تا ۵ بهمن‌ماه ۹۹ در پردیس سینمایی ایران مال تهران برقرار است. این رویداد به دبیری سید صادق موسوی فردا ششم بهمن با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.
کد خبر: 98349
Share/Save/Bookmark