تبیین و ابلاغ برنامه های هفتمین جشنواره رضوی با روسای ادارات شهرستان های تهران
با حضور مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه ها برگزار شد:
تبیین و ابلاغ برنامه های هفتمین جشنواره رضوی با روسای ادارات شهرستان های تهران
با حضور اسماعیل جانعلی پور مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه ها و دیگر اعضای ستاد هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان ؛شیوه نامه اجرایی جشنواره به روسای ادارات شهرستان های تهران ابلاغ و تبیین شد.
 
تاريخ : پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۳
به گزارش هنرنیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، روز سه شنبه 29 فروردین، اولین نشست شورای هماهنگی جشنواره ملی کتابخوانی رضوی با حضور اسماعیل جانعلی پور، مدیر کل فرهنگی نهاد؛علی نیکنام، مدیر کل کتابخانه های عمومی تهران ،تنی چند از مسئولان و کارشناسان اداره کل و روسای ادارات شهرستان ها در سالن کنفرانس اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران برگزار شد.

در ابتدا اکرم نادری معاون اداره کل ضمن قرائت مفاد شیوه‌نامه اجرایی جشنواره کتابخوانی رضوی، به تبیین بخشنامه پرداخت.

به گفته نادری، تشکیل ستاد جشنواره با حضور اعضای مرتبط در استان، برگزاری جلسات مشترک با نهادها و دستگاه‌ها، بانک‌ها و سایر حوزه‌ها در سطح مدیران ارشد برای به جلب نظر، همکاری و مشارکت مادی آنها، طرح موضوع برگزاری هفتمین دوره جشنواره در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان و توجه ویژه به ظرفیت عظیم مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برای برگزاری موفق و پرشور جشنواره، از مهم‌ترین محورهای این بخشنامه است.

وی در ادامه بر استفاده از ظرفیت گروه‌های فعال و تشکل‌های مردم نهاد مروّج کتابخوانی در سراسر شهرستان و استفاده از فرصت رسانه‌های جمعی نظیر روزنامه‌ و نشریات محلی و سایت‌های شهرستان برای اطلاع‌رسانی جشنواره، تأکید کرد.

سپس اسماعیل جانعلی پور ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات سال گذشته در برگزاری موفق جشنواره رضوی گفت: سال گذشته پس از برگزاری جشنواره تمام اشکالات در قالب یک گزارش به شورای سیاست گذاری جشنواره ارسال شد و از مهر سال گذشته اقدامات لازم در جهت رفع این موارد از سوی اداره کل فرهنگی صورت گرفت که منجر به طراحی سوالات استاندارد و نظام مند با حضور اساتید برجسته و ارسال آنها به کتابخانه ها شد.

وی سپس به تبیین بخشهایی از مفاد جشنواره پرداخت و گفت: شش عنوان کتاب در بخش‌های کودک، نوجوان و بزرگسال در موضوع‌های امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت احمد بن موسی(ع) در این جشنواره به مخاطبان عرضه می‌شود.

مدیر کل فرهنگی نهاد افزود: در بخش کودک کتاب «۱۰ قصه از امام رضا(ع) برای بچه‌ها»، نوشته مژگان شیخی، انتشارات قدیانی و در بخش نوجوان کتاب «ماه غریب منم»، نوشته مجید ملا‌محمدی، انتشارات به نشر معرفی شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این دوره از مسابقه کتابخوانی با توجه به شخصیت معنوی حضرت معصومه(س) و احمد بن موسی(ع) برای بخش جوان و بزرگسال علاوه بر کتاب با موضوع امام رضا(ع)، کتاب‌های «زندگی به سبک خورشید»، نوشته مهدی غلامعلی از انتشارت جمال؛ «مهارت‌های زندگی در سیره رضوی»، نوشته محمدرضا شرفی از انتشارت موسسه خدمات مشاوره‌ای و پژوهش‌های اجتماعی؛ «بانوی ملکوت»، نوشته علی کرمی‌جهرمی از انتشارات بوستان کتاب و کتاب «چلچراغ» نوشته جلیل عرفان‌منش از انتشارات دفتر پژوهش‌های آستان قدس رضوی نیز انتخاب شده است.

سپس مدیرکل کتابخانه‌های عمومی تهران با اعلام آمادگی این استان برای برگزاری مطلوب هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، ابراز امیدواری کرد که با همکاری و پیگیری تمامی همکاران و کتابداران اداره کل کتابخانه‌های عمومی، شاهد برگزاری جشنواره‌ای پر رونق‌تر از دوره قبل باشیم.

نیکنام ضمن دعوت از همه دستگاه‌های استان برای مشارکت و همکاری ویژه در برگزاری باشکوه‌ هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت:‌ امسال نیز جشنواره در بخش‌های کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال برگزار می‌شود و بی تردید مشارکت سایر دستگاه‌ها و کمک خیرین در برگزاری این جشنواره کمک به سزایی در روند برگزاری مطلوب این جشنواره خواهد داشت.

در ادامه روسای ادارات شهرستان و مسئولین استان به بیان سوالات خود پرداختند که سعید مجیدی کارشناس اداره کل فرهنگی ستاد مرکزی به پاسخ موارد مطرح شده پرداخت و گفت:امسال شیوه توزیع منابع مسابقات تغییر کرده است و از هر عنوان کتاب دو نسخه خریداری و جهت دادن امانت به اعضا که تمایل به شرکت در مسابقه هستند برای کتابخانه ارسال شده است.

سپس مریم تاجیک، مسئول روابط عمومی اداره کل، به بیان دستورالعمل اجرایی تبلیغات و اطلاع رسانی هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی پرداخت و در خصوص بندهایی از بخشنامه من جمله: انتشار فراخوان جشنواره در فضای مجازی شهرستان و نشریات محلی ،ارسال پیامک ، پیگیری جانمایی اقلام تبلیغاتی در سطح شهرستان مواردی را بیان کرد.

وی در ادامه از روسا خواست تا نسبت به ارسال به موقع اخبار و گزارش ها اهتمام ورزند تا روابط عمومی بتواند مطلوب ترین بازتاب رسانه ای از عملکرد استان را داشته باشد.

در این نشست مهدی حیدری رئیس اداری و مالی، سید وحیدرضا معزی رئیس اداره حراست هر یک مباحث فنی و تخصصی در حوزه‌های خود را مطرح کردند.

در پایان نیز روسای ادارات شهرستان ؛ پیشنهاداتی را برای برگزاری و اطلاع‌رسانی بهتر و بیشتر این جشنواره ارائه دادند که با مصوباتی همچون مکاتبه با شرکت ها و موسسات خصوصی جهت جذب حامی مالی و تبلیغات برای جشنواره رضوی،

بارگذاری پوستر و فایل پی دی اف کتاب ها در پورتال ادارات شهرستان،برگزاری نشست با مسئولین کتابخانه و کتابداران جهت ابلاغ بخشنامه های مربوطه، مکان یابی فضایی در کتابخانه ها جهت تبلیغ واطلاع رسانی و ثبت نام مراجعه کنندگان و اختصاص حداقل یک دستگاه رایانه با تامین اینترنت در کتابخانه ها برای تسهیل ثبت نام اعضا همراه بود .

بازدید میدانی روسای شهرستان از کتابخانه ها و روند اجرای کار ،هماهنگی های لازم با ارگان های فرهنگی سطح شهرستان جهت درج لینک جشنواره در پورتال یا سامانه اطلاع رسانی آن ارگان از جمله دیگر مصوباتی بود که در این جلسه به تصویب رسید.
کد خبر: 94299
Share/Save/Bookmark