«مردی که اسب شد» مخاطب خاص خودش را خواهد داشت
علی اکبر ثقفی در گفتگو با هنرنیوز:
«مردی که اسب شد» مخاطب خاص خودش را خواهد داشت
تهیه کننده فیلم سینمایی «مردی که اسب شد» خبر داد این فیلم متفاوت‌ترین فیلم جشنواره فیلم فجر و سخت‌ترین فیلم من به لحاظ تولید بود.
 
تاريخ : چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۵
علی اکبر ثقفی تهیه کننده فیلم سینمایی «مردی که اسب شد» در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز این فیلم به عنوان متفاوت‌ترین فیلم جشنواره فیلم فجر امسال یاد کرد و افزود: معتقدم این فیلم در بخش هنر و تجربه، تماشگران خاص خودش را خواهد داشت و حتی در نمایش‌های مردمی نیز به سئانس‌های فوق العاده هم رسیده است.

این کارگردان و تهیه کننده سینمای ایران با بیان اینکه فیلمی شبیه «مردی که اسب شد» بستگی به ذائقه تماشاگر دارد که این نوع فیلم‌ها را بپسندند ادامه داد: بسیاری از دوستانی که فیلم‌های جشنواره فیلم فجر را دیدند بر این عقیده هستند که فیلم «مردی که اسب شد» متفاوت‌ترین فیلم جشنواره فیلم امسال بوده است. این فیلم در ژانر خودش خوبی خواهد داشت.

تهیه کننده فیلم سینمایی «مرگ کسب و کار من است» در پاسخ به این سوال که آیا به هنگام تولید این اثر به فروش فیلم و گیشه هم توجه داشتید تصریح کرد: طبیعی است که در آمدهای سینما فقط یک بخش از آن، مربوط به «اکران» است. درحالی که فروش فیلم به تلویزیون یا رسانه‌های خانگی و جاهای دیگر می‌تواند محل در آمد یک فیلم باشد. خوشبختانه چون من این فیلم را در سینماهای مردمی جشنواره فیلم فجر به همراه مردم دیدم معتقدم که این فیلم با مردم ارتباط برقرار کرد و فروش خودش را خواهد داشت.

علی اکبر ثقفی خاطر نشان کرد: معتقدم «مردی که اسب شد» سخت‌ترین فیلمی بود که من تاکنون تهیه کنندگی کردم. ما تمام لوکیشن‌های فیلم اعم از خانه و کلبه و لوکیشن‌های دیگر را برای فیلم ساختیم و به دلیل ناهنجاریهایی که در طبیعت وجود داشت ما لوکیشن‌های این فیلم را در سه استان فیلمبرداری کردیم و انتخاب این لوکیشن‌ها نیز نتیجه ۵ ماه جستجوی کارگردان و طراح صحنه بوده است. چرا که معتقد بودیم باید بافت و فضای فیلم به صورت یکدست ارائه شود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «مردی که اسب شد» با اشاره به برداشت آزاد از یکی از داستانهای چخوف که این فیلم از آن داستان وام گرفته است یاد آور شد: این فیلم برداشتی از یکی از داستان‌های چخوف به نام «اندوه» است که اصل داستان چند صفحه بیشتر نیست. لذا کارگردان، تنها تِم فیلم را از این داستان وام گرفته است. در کتاب ما شاهد یک سورچی هستیم که پسرش می‌میرد و او قصد دارد که غم و ناراحتی دلش را با کسی درمیان بگذارد. اما هیچ کس به نجوا‌ها و درد دل‌های او توجه نمی‌کند تا اینکه او مجبور می‌شود غمش را با اسبش بیان کند. البته در داستان چخوف، فضای کار رئالیستی بود اما کارگردان در فیلم سعی کرد از فضاهای سورئالیستی استفاده کند.

علی اکبر ثقفی گفت: با توجه به بازخوردهایی که ما به هنگام پخش فیلم، با مخاطب شاهد بودیم به احتمال قوی سعی خواهیم کرد نگاه دوباره‌ای به تدوین فیلم برای اکران عمومی داشته باشیم. ولی استدلال کارگردان این است که این نوع آدم‌ها، باید چنین رفتارهای کند و کش داری داشته باشند.

وی با اشاره به فیلم‌های جشنواره فیلم فجر افزود: ما امسال در جشنواره فیلم فجر شاهد گونه‌های مختلف فیلم بودیم و باید بگویم همین که فیلمسازان و تهیه کنندگان؛ جسارت کردند و فضاهای نویی را خلق کردند و از کلیشه و تکرار فرار به دور ماندند باعث بسی خوشحالی است.

علی اکبر ثقفی در پاسخ به این سوال که آیا تولید فیلم سینمایی دیگری را در آینده در دستور کار خود دارید اظهار داشت: یک فیلم سینمایی دیگر که ساختارش ۱۸۰ درجه متفاوت‌تر از فیلم «مردی که اسب شد» را در دستور کار داریم که قرار است امیرحسین ثقفی آن را کارگردانی کند که یک فیلم با بازیگران حرفه‌ای برای سینمای بدنه خواهد بود.
کد خبر: 79179
Share/Save/Bookmark