برای رفع بحران زندگی اهالی سینما باید دست به دعا برداریم!/ حضور صنف های کارفرمایی در خانه سینما توجیه پذیر نیست!
سیروس الوند :
برای رفع بحران زندگی اهالی سینما باید دست به دعا برداریم!/ حضور صنف های کارفرمایی در خانه سینما توجیه پذیر نیست!
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۹
سیروس الوند کارگردان سینما در پی اقدام انجمن سینماداران ایران برای جدایی از خانه سینما، در خصوص لزوم بازیابی هویت اصناف سینمایی گفت: با توجه به تمامی اتفاقاتی که در سینمای ایران شاهد هستیم برای رفع بحران زندگی اهالی سینما باید دست به دعا برداریم! واقعاً چیز دیگری جز این کار به ذهن بنده نمی رسد و نمی دانم چطور می شود مشکلات عدیده صنفی و معیشتی اهالی سینمای کشور را برطرف کرد!

کارگردان فیلم های سینمایی «رستگاری در هشت و بیست دقیقه» و «دست های آلوده» افزود: مسائلی نظیر عدم تأمین امنیت شغلی، نداشتن بیمه بیکاری، مشکلات شدید مالی و معیشتی و امثالهم سال ها است با زندگی بخش گسترده ای از اهالی سینما همراه است و متأسفانه تا امروزه هم هیچ تدبیری برای برون رفت از این مشکلات اندیشه نشده است.

وی ادامه داد: اما واقعاً مشخص نیست جداشدن اصناف سینمایی از خانه سینما می تواند این مسائل و بحران ها را حل کند یا خیر؟ چرا که برای رفع بحران های گسترده ای که بر سر راه کار و زندگی اهالی سینما قرار دارد دغدغه و اهتمام جدی از سوی مسئولان ذیربط نیاز است.

این سینماگر سپس با بیان اینکه البته حضور صنف های کارفرمایی در خانه سینما توجیه پذیر نیست اظهار داشت: اصولاً صنف های کارفرمایی باید از خانه سینما جدا شوند. حضور این گونه صنف ها در کنار سایر صنوفی که دستمزد بگیر هستند هیچ توجیهی ندارد و از ابتدای امر هم چنین صنوفی نباید در ذیل نام خانه سینما قرار می گرفتند از این رو بنده شخصاً از جدا شدن صنوف کارفرمایی به شدت استقبال می کنم.

الوند در خاتمه اظهاراتش افزود: این روزها بسیاری از صنوف در ذیل وزارت کار به عنوان سندیکای کارگری ثبت شده اند، جدا از اینکه بنده با این اقدام موافق یا مخالف هستم، مسأله این است که حضور صنف کارگری در کنار صنف کارفرمایی در زیر یک چتر واحد به اسم خانه سینما هیچ معنا و مفهومی ندارد و مسئولان باید هرچه سریع تر تدبیری اتخاذ کنند تا این صنوف از یکدیگر منفک شوند.
کد خبر: 98079
Share/Save/Bookmark