همراه با کیمیایی در کوچه پس کوچه‌های موسیقی
گزارش هنرنیوز از تمرین ارکستر شب موسیقی فیلم کیمیایی؛
همراه با کیمیایی در کوچه پس کوچه‌های موسیقی
جلسه تمرین ارکستر شب موسیقی فیلم مسعود کیمیایی عصر دیروز با حضور بهزاد عبدی(رهبر ارکستر)، رضا یزدانی(خواننده) و جمع زیادی از نوازندگان ارکستر در تالار رودکی برگزار شد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۰
به گزارش هنرنیوز، نخستین موسیقی نوستالوژیک این اجرا به موسیقی فیلم «سرب» اختصاص داشت که نوای آشنای آن یادآور این فیلم بود که کیمیایی آن را در سال ۱۳۶۷ ساخت.

بهزاد عبدی که رهبری این ارکستر را بر عهده دارد میکوشد تا گروه را برای این اجرا کاملا آماده کند. همه اعضای این گروه نگاهشان به حرکات و اشارات دستان رهبر ارکستر است تا خطا نکنند.

«مرسدس» دومین قطعه تمرینی این گروه است که با عبدی آن را از بخش های مختلف با گروه کار می کند و نوازبندگان میکوشند تمام جزییات را همانطور که لازم است اجرا کنند.

«متروپل»، «رئیس» و «حکم» که بخش به بخش برای تمرین اجرا می شوند خاطرات عمیق مخاطب سینمای کیمیایی را پیش رویش فرا می گشاید و دل را به حزین آن سالیان میبرد.

در این مدت رضا یزدانی منتظر نشسته است تا نوبت به او برسد و سرانجام با «متروپل» پشت میکروفون میرود و خوانندگی را شروع می کند. سازها با صدای او محکم و شیوا نواخته می شوند و عبدی بارها و بارها نکات مهم را به گروه متذکر می شود تا همه چیز برا یروزاجرا خوب و بی نقص باشد.

عبدی که این روزها موسیقی مجموعه تلویزیونی «تعبیر وارونه یک رویا» را به خانه های مردم آورده رهبری ارکسترهای مختلفی را بر عهده داشته است. رضا یزدانی هم که صدای آشنای این مجموعه تلویزیونی و دیگر آلبوم های محبوب مردم است سعی دارد به بهترین نحو ممکن، مسعود کیمیایی این کارگردان کهنه کار سینمای ایران را خوشحال کند.

فیلم «سرب» محصول ۱۳۶۷ داستان یک زوج جوان یهودی ایرانی را در اواخر دههٔ ۲۰ خورشیدی روایت می‌کند که خواهان عزیمت به سرزمین موعود (اسراییل) هستند اما پس از مواجهه با مخالفت سازمان یهودی هاگانا و کشته شدن عمویشان به دست آنها مجبور به فرار شده و درگیر ماجراهای پس از آن می‌شوند. این فیلم در هفتمین دورهٔ جشنواره بین‌المللی فیلم فجر کاندیدای چند جایزه بوده و سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری و بهترین چهره‌پردازی را از آن خود ساخته است.

فیلم «مرسدس» محصوصل ۱۳۷۶ ماجرای اسفندیار است که به دلیل بیماری پدرش مامور می‌شود تا با مرسدس بنز به جای پدرش به کاشان برود. در این میان اسفندیار که می‌بیند یک اتومبیل گران قیمت به دست آورده سفر را یک روز عقب می‌اندازد و تصمیم می‌گیرد به اتفاق دوستانش یک روز با مرسدس خوش باشند. در طول روز اتفاق‌های ناخوشایندی برای اسفندیار و دوستانش رخ می‌دهد که همگی از مرسدس متنفر می‌شوند و اسفندیار صبح روز بعد مرسدس را به آتش می‌کشد.

فیلم های «رئیس» و «حکم» نیز که به ترتیب محصول ۱۳۸۳و ۱۳۸۵ هستند داستانهای پرحادثه مرتبط با معاملات کلان در کشور هستند که به مواد مخدر ارتباط دارند.

«متروپل» آخرین ساخته کیمیایی در سال ۱۳۹۲ است که داستان زنی به نام خاتون است که در یک نیمه شب به یک باشگاه بیلیارد پناه می‌آورد.

گفتنی است کنسرت «شب موسیقی فیلم مسعود کیمیایی» جمعه، ۱۶ مردادماه در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: 82175
Share/Save/Bookmark