فیلم ضد داعشی به سردار شهید همدانی اهدا شد/ مدیران دوره جدید سینما را به عصر یخبندان سوق داده‌اند!
«آوازهای سرزمین من»در آستانه اکران؛
فیلم ضد داعشی به سردار شهید همدانی اهدا شد/ مدیران دوره جدید سینما را به عصر یخبندان سوق داده‌اند!
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» ضمن تقدیم این فیلم به سردار همدانی و شهدای مدافع حرم گفت: این فیلم نماینده و سفیر ایران علیه داعش است و مسئولین دولت باید این سفیر ضدداعش را حمایت کند.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰
به گزارش هنرنیوز، نشست خبری فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» به مناسبت برنامه‌ریزی اکران گسترده این فیلم در سطح کشور صبح امروز با حضور امیرحسین شریفی تهیه‌کننده، عباس رافعی کارگردان، محسن صادقی مدیرعامل جبرائیل فیلم، محمد نجفی‌زاده مدیر ستاد اکران‌های جنبی سینمای ایران و سارا صوفیانی مشاور تاریخی پروژه در شرکت سینمایی آفاق فیلم برگزار شد.

براساس این گزارش، در ابتدای این نشست، امیرحسین شریفی با اشاره به ایده ساخت این فیلم سینمایی گفت: طرحی در ذهن ما بود که برای ساخت آن با چندین نفر وارد مذاکره شدیم و حتی به جاهای مختلف نیز مراجعه کردیم اما مورد استقبال قرار نگرفت تا اینکه درنهایت، طرح به معاونت وقت برون‌مرزی صدا و سیما ارائه شد که مورد موافقت دوستان قرار گرفت.

وی افزود: در ابتدا، نظر معاونت برون‌مرزی این بود که فیلم به صورت تله‌فیلم ساخته شود که ما با این موضوع مخالفت کردیم و درنهایت نیز به صورت یک پروژه سینمایی ساخته شد و تنها جایی که برای ساخت این فیلم از ما حمایت کرد، معاونت بین‌الملل صدا و سیما بود و فیلم در شرایط بسیار سختی در کشور لبنان ساخته شد که مشکلات بسیار زیادی برای فیلمبرداری داشتیم و با توجه به اینکه بازیگران کار همگی می‌بایست عرب‌زبان می‌بودند، به دلیل تهدیدهای داعش، هر بازیگری حاضر به حضور در فیلم نبود و «آوازهای سرزمین من» در شرایط بسیار سخت و دشواری تولید شد.

این تهیه‌کننده سینمای ایران ادامه داد: اما خوشبختانه با وجود تمام مشکلاتی که در پروسه تولید داشتیم و بی‌مهری‌هایی که در جشنواره فجر نسبت به فیلم صورت گرفت، توانسته سه جایزه بین‌المللی را کسب کند اما با وجود این جوایز، هیچ‌کدام از مسئولان داخلی، کوچکترین حمایتی از فیلم انجام ندادند.

تهیه‌کننده فیلم «اشک سرما» با انتقاد از رویکرد مسئولان در حمایت از آثار ارزشی، خاطرنشان کرد: متأسفانه ما در کشورمان فقط صحبت از ساخت فیلم‌های ارزشی می‌کنیم اما در عمل، هیچ حمایتی از این آثار انجام نمی‌شود و ما هم نمی‌دانیم باید دست به دامن چه کسانی بشویم تا از فیلم‌هایی نظیر «آوازهای سرزمین من» حمایت شود.

شریفی در ادامه صحبت‌های خود با تقدیم «آوازهای سرزمین من» به شهید همدانی و شهدای مدافع حرم گفت: این فیلم را به سردار همدانی و شهدای مدافع حرم که توسط داعش به شهادت رسیدند هدیه می‌کنیم و دوست داریم این اثر در همه جای دنیا دیده شود تا مردم متوجه عمق جنایت‌های داعش بشوند.

وی همچنین با اشاره از دعوت ریاست‌جمهور چچن برای نمایش این فیلم در این کشور اظهار داشت: زمانی که «آوازهای سرزمین من» در جشنواره یالتا به نمایش درآمد، یک نماینده از طرف رئیس‌جمهور چچن در این جشنواره حضور داشت که از فیلم استقبال کرد و درنهایت از ما دعوت کردند تا این فیلم را در جمهوری چچن به نمایش بگذاریم که دی‌ماه جاری به همراه آقای رافعی به این کشور سفر خواهیم کرد و شاهد اکران فیلم در جمهوری چچن خواهیم بود.

در ادامه نشست، عباس رافعی کارگردان فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» با اشاره به لزوم ساخت این فیلم، بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران امروزه متهم به حمایت از تروریست‌ها در منطقه است و از زمانی که دیالوگ محور شرارت استفاده شد، تا امروز دائماً مسئولان وزارت امور خارجه در گفت‌وگوهای دیپلماسی سعی می‌کنند از ایران دفاع کنند که نقشی در حمایت از تروریست ندارد، اما در عرصه فرهنگ هیچ واکنشی نشان داده نشده است تا بخواهیم بگوییم ما هم خودمان قربانی تروریسم هستیم.

کارگردان فیلم «رقص پروانه‌ها» ادامه داد: تلاش ما در این فیلم این بود که خاستگاه نیروهای نظامی و تروریستی داعش را نشان بدهیم و بگوییم این نیروها هیچ ارتباطی با اسلام راستین ندارند و نشان دهیم اسلحه‌هایی که این افراد به دست می‌آورند، اساساً از سوی کسانی تأمین می‌شود که ما را متهم به حمایت از تروریسم می‌کنند، چرا که هیچ‌وقت هیچ فیلم و مستندی وارد این قضیه نشده است که این سلاح‌ها از جا تهیه می‌شود، به همین دلیل شاهد هستیم شیطانی را که استعمارگران خودشان به وجود آوردند، امروز گریبانگیر خودشان شده و به خانه خودشان برگشتند.

وی تصریح کرد: تلاش کردیم فیلمی بسازیم در جهت اطلاع‌رسانی جامعه در راستای حفاظت از اسلام راستین و این واقعیت که جمهوری اسلامی ایران هیچ نسبتی با ترور ندارد و در عین حال با رعایت عناصر سینمایی، فیلمی داستان‌گو بسازیم که در وهله اول با استفاده از یک داستان عاشقانه، تماشاگر را به سینما بکشانیم و بعد با استفاده از یک قصه واقعی نشان دهیم که ماهیت داعش چگونه است.

رافعی افزود: قصه اصلی فیلم براساس یک داستان واقعی از هجوم نیروهای داعش به یک جشن عروسی در روستای ربله صورت گرفت و درنهایت با مقاومت نیروهای مردمی و ارتش سوریه، این روستا آزاد شد و قصد داشتیم در این فیلم نشان دهیم اگر مردم بخواهند و با یکدیگر متحد شوند، داعش هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد.

کارگردان «آوازهای سرزمین من» خاطرنشان کرد: ما تلاش کردیم با ساخت این فیلم، استفاده داعش از فضای مجازی و اینکه چگونه با نشان دادن وحشی‌گری خود وحشت در دل مردم به وجود می‌آورند را نشان دهیم و خواستیم از این طریق به مردم جهان این هشدار را بدهیم که تروریست در پشت در خانه همه ایستاده است و تنها با حمایت و مقاومت مردمی می‌توان تروریست را شکست داد.

این کارگردان سینما ادامه داد: روز گذشته در اخبار عنوان شد که یک گور دسته‌جمعی از زنان ایزدی که عموماً بالای ۴۰ سال سن داشتند و داعش نمی‌توانست آنها را به فروش برساند پیدا شده و اتفاقا ما یک سال قبل در این فیلم همین صحنه‌ها را به تصویر کشیدیم و تماشای این فیلم می‌تواند هشداری حتی برای مردم ایران باشد که داعش در پشت دروازه‌های کشورمان ایستاده است و باید با مقاومت و همدلی اجازه نفوذ داعش را ندهیم.

در ادامه این نشست خبری، محسن صادقی مدیرعامل مؤسسه پخش جبرائیل‌فیلم در خصوص برنامه‌های مؤسسه برای پخش «آوازهای سرزمین من» گفت: در حال حاضر برنامه اکران سینماها تا یک ماه آینده اعلام شده و برنامه‌ریزی ما برای اکران این فیلم تا ۵ هفته دیگر است و امیدواریم که در این زمینه مسئولین نیز همکاری لازم را با ما انجام دهند و با اختصاص سرگروه، به این فیلم به بهتر دیده شدن آن کمک کنند.

وی افزود: صبح امروز از طرف سازمان سینمایی اعلام کردند که دیگر فیلمی در قالب گروه آزاد اکران نخواهد شد و به همین دلیل به شدت به کمک مسئولین سازمان سینمایی برای گرفتن گروه نیازمندیم، چرا که این فیلم با توجه به مضمون ارزشمندش دو جنبه دارد، یک جنبه اول، اکران مطلوب داخلی است و جنبه دوم، وجه بین‌المللی کار است که با وجود تسخیر رسانه های جهانی توسط رژیم صهیونیستی و ارائه تصویر غلطی که از داعش به عنوان یک گروه مسلمان ارائه می‌دهند باید این فیلم به صورت گسترده اکران شود تا همه بفهمند داعش نه تنها مسلمان نیستند، بلکه مشغول شیعه‌کشی هستند.

صادقی خاطرنشان کرد: در هر صورت، آقای شریفی به مجموعه جبرائیل‌فیلم اعتماد کردند و پخش فیلم خود را به ما سپردند و ما هم با کمک آقای نجفی‌زاده در ستاد اکران‌های جنبی سینمای ایران قصد داریم اکران موفقی را برای فیلم تدارک ببینیم و حتی این آمادگی را داریم که «آوازهای سرزمین من» را در کشورهای عراق، سوریه و لبنان اکران کنیم، اما به شرطی که مسئولین هم به این کار تمایل داشته باشند و از ما حمایت کنند.

مدیرعامل جبرائیل‌فیلم ادامه داد: در شرایطی که امروز کشور ما را در مناطق مختلف درگیر جنگ نیابتی کرده‌اند، تکلیف بر ما حکم می‌کند که بتوانیم با حمایت از فیلم «آوازهای سرزمین من» ماهیت اصلی داعش را نشان دهیم و بگوییم چه کسانی و چه تفکری در شهادت سردار همدانی و مدافعان حرم نقش داشتند هر چند سردار همدانی درنهایت به آرزویشان که شهادت بود رسیدند، اما تکلیف بر ما حکم می‌کند از هر کاری برای دیده شدن این فیلم دریغ نکنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: اکران «آوازهای سرزمین من» در چندین مرحله صورت خواهد گرفت که آخرین مرحله آن اکران عمومی در سینماها خواهد بود و قبل از آن قصد داریم فیلم را در جاهایی که در ساخت تفکر نقش دارند نظیر دانشگاه‌ها ببریم و در مراکز تفکرساز آن را اکران کنیم و حتی این آمادگی را داریم که در خطرناکترین مکان‌ها از نظر امنیتی نظیر عراق، سوریه، لبنان و افغانستان فیلم را اکران کنیم به شرط آنکه مسئولین هم از ما حمایت کنند.

در بخش پایان این نشست، امیرحسین شریفی تهیه‌کننده «آوازهای سرزمین من» با اشاره به اینکه افتخار می‌کنم برای ساخت این فیلم نشان صلح و دوستی از کشور روسیه گرفته‌ام، گفت: به جای اینکه مسئولین برای ساخت چنین اثری ما را تشویق کنند، انگار مغضوب دوستان شده‌ایم و هیچ حمایتی از ما نمی‌کنند و در این شرایط دل آدم می‌شکند که چرا در کشور خودش هیچ ارزشی برای کارش قائل نیستند، اما در هر صورت اعضای کمیسیون های فرهنگی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، فیلم را دیده‌اند و نظر بسیار مثبتی نسبت به آن داشته‌اند.

شریفی در خاتمه با تشکر از همراهی جعفر صمدی و مهدی شریفی مدیران تولید و امیر بوالی مشاور فیلم اظهار داشت:این فیلم نماینده و سفیر جمهوری اسلامی ایران علیه داعش است و اگر مسئولین دوست دارند که سفیرشان دیده شود، باید از این سفیر ضدداعش حمایت کنند و به صورت ویژه در اکران کار را حمایت کنند. من برای ساخت این فیلم بیش از یک‌هزار پیام تهدیدآمیز دریافت کردم، اما نمی‌خواستم این موارد را عنوان کنم و اگر لازم باشد با وجود آنکه هیچ‌گاه صحبتی در این زمینه نکرده‌ام، عنوان می‌کنم که در زمان جنگ چه کرده‌ام و در شرایطی که طبق دستور وزیر ارشاد این فیلم جزو سهمیه دفاتر پخش نباید محسوب شود و باید به آن گروه سینمایی اختصاص داده شود، امیدوارم سازمان سینمایی حمایت لازم را انجام دهد.
کد خبر: 85055
Share/Save/Bookmark