علی ساوجی: از نسخه موبایل آی پی مدیا رونمایی شد
گزارش هنرنیوز از بیستمین نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۴
علی ساوجی: از نسخه موبایل آی پی مدیا رونمایی شد
بیستمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیو‌تر و تجارت الکترونیک (ایران الکامپ ۲۰۱۴) در حالی چند روز گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد که وزیر ارتباطات به عنوان متولی بخش فناوری اطلاعات کشور در این مراسم غایب بود!
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۰
به گزارش خبرنگار هنرنیوز بیستمین نمایشگاه الکامپ با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت داخلی از روز ۱۶ آذر به مدت ۴ روز در نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است. بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات آخرین محصولات و دستاوردهای خود را در این نمایشگاه به معرض بازدید عموم قرار خواهند داد. یکی از شرکت‌های حاضر در الکامپ ۲۰۱۴، شرکت «به سیما» بود که با رشد چشمگیری که در سالهای اخیر در این عرصه داشته توانسته است اکثر نگاه‌ها را به سوی خویش جلب کند.




خبرنگار ما طی گشت و گذاری که از بیستمین نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۴ داشته سری به غرفه ۳۵، محل استقرار شرکت «به سیما» یکی از شرکت‌های زیر مجموعه سازمان صدا و سیما داشته است. این غرفه که به طرز زیبایی چیدمان شده است روزانه پاسخگوی خیل عظیمی از کاربران و علاقه مندان می‌باشد. ازدحام از این غرفه و سایر غرفه‌های داخلی در حالی صورت می‌گیرد که در این نمایشگاه شرکت‌هایی از کشورهای امارات، چین، سنگاپور، آلمان و ژاپن نیز حضور فعالی دارند.

علی ساوجی مدیر اطلاع رسانی و ستاد خبری «به سیما» از رونمایی نسخه موبایل آی پی مدیا و ابررسانه ملی در بیستمین نمایشگاهالکامپ توسط این شرکت خبر داد. و به خبرنگار هنرنیوز گفت: در الکامپ ۲۰ نسخه موبایلی آی‌ پی مدیا و ابر رسانه ملی در بیستمین نمایشگاه الکامپ توسط شرکت «به‌سیما» رونمایی شد. این نسخه امکان استفاده از امکانات ویژه آی ‌پی مدیا برای مخاطبان و کاربران را فراهم می‌سازد.

به گفته وی، برنامه کاربردی آی ‌پی مدیا شامل انتخاب و استفاده از شبکه‌های تلویزیونی، رادیویی، فیلم‌ها و موسیقی‌های منتخب، بازی و سرگرمی، برنامه‌های ویژه بر روی سامانه گوشی‌های هوشمند می‌باشد.

مدیر اطلاع رسانی و ستاد خبری «به سیما» خاطرنشان کرد: نرم‌افزار کاربردی آی ‌پی مدیا در فاز اول اجرایی برای کلیه نسخه‌هایی که با زبان اندروید نوشته شده‌اند با استفاده از پسوند «apk.» قابل بهره‌برداری است و به خوبی سافت کلاینت بر روی سیستم‌های شخصی و لپ‌تاپ‌ها اجرا می‌شود.

ساوجی در خصوص خدماتی که شرکت «به سیما» به مخاطبین ارائه می‌دهد یاد آور شد: علاوه بر اینکه بهره برداری از تلویزیون تعاملی برای عموم مردم کشور است به غیر از آن نیز، ما برنامه‌های کاربردی اپلیکیشن آی ‌پی مدیا برای موبایل را هم تعریف کردیم که مردم عزیز ما می‌توانند از این امکان به سادگی بهره‌مند شوند.




وی در پاسخ به این سوال که مخاطبین برای استفاده نیازمند به تهیه چه ابزاری هستند تصریح کرد: مخاطبین عزیز می‌بایست سه باکس از طریق مخابراتی تهیه کنند تا این سیستم در منازل آنان جریان یابد و سیگنال رسانی شود. خوشبختانه بستر مورد نیاز این سیستم، با کمک مخابرات کشور فراهم شده و می‌توان از شبکه کابل مسی مخابرات، برای ارسال این سیگنال‌ها استفاده کرد به گونه‌ای که بتوان روی سیستم‌های خانگی همچون کامپیو‌تر، لب تاپ، تبلت و موبایل‌های هوشمندی که مجهز به نسخه اندرود در- مورد تبلت و گوشی- است استفاده کنند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا این امکانات بومی است یا وارداتی است اظهار داشت: خوشبختانه تمام این امکانات صد درصد بومی است و از تکنولوژی و فن آوری خاص ایرانی استفاده شده است. این سیستم‌ها ماحصل تجربه سازمان صدا و سیما از اول انقلاب تا کنون می‌باشد که فکر می‌کنم دستاورد قابل توجه برای عرصه فن آوری و ارتباط کشور محسوب شود.

علی ساوجی در مورد هزینه کرد استفاده از این سیستم‌ها گفت: هزینه کرد این سیستم‌ها برعهده بخش خصوصی به عنوان راهبری توسعه، گسترش و فراگیر شدن این فن آوری خواهد بود و بازیابی آن نیز در این زمینه با بخش خصوصی است. ما فقط به عنوان سازمان حاکمیتی صدا و سیما بر محتوا و جزئیات آنان نظارت و مدیریت خواهیم داشت.

وی با اشاره به برنامه‌های آینده شرکت «به سیما» عنوان کرد: به طور قطع تلویزیون کشور در همین راستا به پیش خواهد رفت و معتقدم آینده‌ای بسیار زیبایی در پیش رو کاربران، صاحبان خدمات و صنایع، سازمان صدا و سیما و همچنین دولت محترم تدبیر و امید خواهد بود.




علی ساوجی که در حین گفتگو با خبرنگار ما، پاسخگوی سوال برخی از مراجعه کنندگان هم بود در پاسخ به این سوال که شما در غرفه «به سیما» چه خدماتی به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهید یادآور شد: آنچه که ما در این غرفه به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهیم نرم افزار اپلیکیشن آی ‌پی مدیا برای نسخه‌های اندرود است.

لازم به ذکر است که بیستمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیو‌تر و تجارت الکترونیک (ایران الکامپ ۲۰۱۴) از ۱۶ آذر به مدت ۴ روز در نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر خواهد بود.


مجید معافی
کد خبر: 77351
Share/Save/Bookmark